Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Moderátor: Moderátoři

Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od Cory »

Pridieraju sa vsetky rad radom. Najvacsi vplyv ma neskora vymena oleja, pripadne nekvalitny filter. Tam je to krasne vidiet, ako su najviac doryhovane šalky, ktore su najbližšie k čerpadlu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od Teepee »

Cory píše:Pridieraju sa vsetky rad radom. Najvacsi vplyv ma neskora vymena oleja, pripadne nekvalitny filter. Tam je to krasne vidiet, ako su najviac doryhovane šalky, ktore su najbližšie k čerpadlu.
Do technické diskuze mám taky uživatelský pohled. Kamarádovi u škodovky 105L se v zatáčce odlil olej, zablikala kontrolka mazání a bylo po motoru. Já tehdy jezdil s rodinnou 130L a myslel si kdovíco nemám. A pak mě tchán svezl v kombíku u kterého třeba prorazil vanu a dojel 3km k opravě, nebo jel s přetrženým řemenem 4km a motor fungoval v pohodě dál. To sice zavání hospodským diskutováním a přeháněním, nicméně tchán tyhle vlastní zkušenosti bral před 25 lety u žigula jako normál a u některých excesů jsem osobně byl.
Tehdy jsem usoudil, že LADA vydrží fakt hodně. :idea:
A když jsem nedávno tchánovi povídal, ať nad NIVOU neuvažuje, že se každou chvíli něco pokazí, tázavě na mě koukal co to plácám. A plácal bych nejen já: viewtopic.php?f=63&t=25224&p=526221#p526221

Tak tu za těch 26 let, co uplynulo od mého prvního svezení s tchánem ve 2102, došlo k citelnému vývoji...
Otázkou je jestli v technice, nebo morální zodpovědnosti, nebo shovívavosti jejích uživatelů. :?: 8)
Bílý LADA a okřídlená spol.
George_S76
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory
Kontaktovat uživatele:

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od George_S76 »

George_S76 píše:A sehnal jsem chladící kapalinu bez přidávání vody, která vaří až při 180° a není tak toxická jako ta normální. Sice byla dražší ale je na furt.
Henry píše:Este toto by ma zaujimalo, co je zac. Dik!
https://www.evans-coolants.cz/evans-coolants/1-Technologie-Evans
Henry
Příspěvky: 625
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od Henry »

T-P: ono je pravda oboje. Na Ziguloch/Nivach sa da vela hrotit (vid ruske videa o jazde bez prevodoveho oleja, atd.), ale tiez sa tam furt nieco sype, hoci malokedy do nepojazdnosti.

S76: Dik za link! Je to dost mysteriozne, nic o zlozeni, len same marketingove blaboly. Co sa pise na flasi?
George_S76
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory
Kontaktovat uživatele:

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od George_S76 »

To jsem se nekoukal, ale zítra se zkusím kouknout. Já jsem ji našel když jsem zkoušel hledat netoxickou chladící kapalinu. Kvůli tomu kdybych náhodou v přírodě prorazil chladič. Ale to co o ní psali znělo logicky, tak jsem do ní šel. Mimo jiné co je rozšířené nemusí být nejlepší, zářným příklad byly formátu videokazety VHS ty taky nebyly nejlepší ale přesto z něho udělaly celosvětový formát.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1184
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od Mara »

Jeste k tomu cerpadlu oleje, kdy zpetny olej teda jde rovnou do cerpadla a ne do vany na ochlazeni. Neni to zas treba vyhoda pri naklonech v terenu? Nerikam, ze byvaji nejak velke, ale nekdy se to tam trochu odlevat a prelevat umi.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 874
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Mara:
ja mel na dlouhe cerpadlo ze zigula - kratke a vanu niva, dalo to Asii a pak jsem to na UA pridrel a jeste dojel domu 700km
2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
Přílohy
01tur_l.jpg
01tur_l.jpg (128.36 KiB) Zobrazeno 60 x
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
George_S76
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory
Kontaktovat uživatele:

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od George_S76 »

Jarda_NIVA1.7 píše:2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo

Přesně tak bůhví co stím měl, já měl 105ku, 120tku a
130tku a jezdily v pohodě a to jsem kolikrát jezdil jak závodník, jen ta 105ka v kolonách vařila.
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od Dusan »

Tym ze olej sa kruti v cerpadle dochadza k jeho zahrievaniu. V dobe vzniku to asi bolo uzitocne ale pri dnesnych olejoch a teplotach u nas.....
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od Teepee »

George_S76 píše:
Jarda_NIVA1.7 píše:2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
Přesně tak bůhví co stím měl, já měl 105ku, 120tku a 130tku a jezdily v pohodě a to jsem kolikrát jezdil jak závodník, jen ta 105ka v kolonách vařila.
Joo, tak to já nevím co s tím měl. Jel prej z Karlštejna a u Měnan v zatáčkách jí zadřel, mluvil o rozsvícený kontrolce a že SuperMogul je shit, a že mu opravář motoru doporučil Agip F1 SuperMotorOil. (rok 1996). Dal mi ho pak taky do 130L při seřízení motoru. Mně naše opečovávaná 130L vydržela taky dost, jezdila dolekopcom 175km/h, horekopcom 140km/h, vařila jen jednou, byla prostě super. Do doby než mě tchán svezl v otřískaným zanedbaným žigulu, kterej hore tim stejným kopcom valil 150 ve čtyřech lidech a měl tendenci zrychlovat. :shock: :cry: George může dálnici u Loděnice vyzkoušet osobně :wink:
A zpátky k jádru tématu a mé myšlenky. To co snesl a odvozil žigul by škodovka nedala a tady se začínalo řešit, jak kdyby byl motor ze žigula nějakej přecitlivělej wehement. A mě napadlo, že kluci kteří nepamatují doby kdy žiguly lítaly dnes a denně, by tomu dojmu mohli snadno podlehnout.
viewtopic.php?f=99&t=18767&p=517212#p512417
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Teepee píše:Do doby než mě tchán svezl v otřískaným zanedbaným žigulu, kterej hore tim stejným kopcom valil 150 ve čtyřech lidech a měl tendenci zrychlovat. :shock: :cry: George může dálnici u Loděnice vyzkoušet osobně :wink: 7


Tenhle kopec znám z dětství hodně dobře -> Jak s 2102 (1200) tak s 2104 (1300) se tam v té době jezdívalo poměrně často z chaty. Bez problémů 140km/h. Spíš ale jen pro pocit. Celou cestu se tak uhánělo málokdy.

Ale abych nebyl úplně OT -> Viděl jsem Coryho ve videu Rasti a rád bych se zeptal těch co mají problémy s chlazením... nemáte tam plastový domek na mřížce kapoty? :mrgreen:
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“