Stránka 1 z 9

Přídavna ala 4x2/4x4

PříspěvekNapsal: úte dub 14, 2009 19:48
od vik2
Kdysi se na to nekdo ptal, tady, mozna na jinem foru....
Jednu ted takhle predelavam kvulima Hnildě.(hlavne aby se setril predni kardan).
Az to bude, testnu a dam vedet. Myslim ze by to mohlo fungovat dobre, uvidime...

Kdyby pak nekdo chtel, mohu predelat.

Debaty o tom, ze prijdu o vyhodu FullTime4WD jsou zbytecne, sam jsem byl odpurcem predelavani. Ted me nouze donutila vymyslet reseni.

Vyhoda je snad prej v uspore paliva. a taky, se zadohrabem je vetsi sranda...

PříspěvekNapsal: úte dub 14, 2009 21:00
od Nemo
O nižším namáhání převodů, kardanek, difů, ale i pneumatik, a konečně i úspoře nějaké slzy benzínu asi není sporu.
Takže mnoho zdaru při předělávce, a těším se na detaily. Byť Nivku nevlastním, dělala by z ní tahle úprava pro mě zase o kus přitažlivější auto. :wink:

PříspěvekNapsal: stř dub 15, 2009 16:23
od Luděk Musil
Hm - zajímavý projekt.
Ale nedá mi to se nezeptat: můžeš, prosím, alespoň naznačit jak to chceš vyřešit technicky? L.

PříspěvekNapsal: stř dub 15, 2009 20:24
od vik2
Jistě že můžu, kdybych to tajil, nedam to sem.

1. zavaření koše mezinápravového difu.
2. přerušení pohonu přední nápravy z difu (zatim jsem našel 2 metody, jednu jsem provedl)
2a.zkracení hřídele předního pohonu.
3. nechávám vysoustruzit "žluté" pouzdro, vymezení vůle, vedení hřídele.
4. smontuju to 8)

přední nahon se bude řadit pákou uzávěrky...

ještě takovej muj odhad, 3ti bod pridavne je po teto uprave asi nutnosti, jinak by asi pridavna dost kmitala pri zadnim pohonu.

PříspěvekNapsal: stř dub 15, 2009 20:31
od Maysner
tzn. pri pridani predniho nahonu bude automaticky uzaverka mezinapravy, nebo tam bude dalsi poloha?

PříspěvekNapsal: stř dub 15, 2009 20:36
od vik2
diferak je po uprave uzavren stale, ale je vyrazen predni pohon. ten se propoji pakou uzaverky.
Bez znalosti jak to v pridavne vypada, se to tezko chape, tezko vysvetluje.

kazdopadne to funguje, ale cekam na to pouzdro, jinak by se rychle znicilo predni lozisko. Odhaduju. hridel neni vedena ve dvou mistech....

PříspěvekNapsal: pon kvě 04, 2009 09:21
od vik2
tak prvni vezre 4x2/4x4 je hotova a testuje se. Uz mam vymyslene vylepseni, odstraneni male slabinky.
PRVNI DOJMY:
- auto jede na zadek znatelne lehceji. pohanena jedna naprava je opravdu znat :shock:
- mrtva predni naprava je poznat na ovladatelnosti, je to jine. Rekl bych ze spise horsi. Nevim jak to presne popsat, ale ten kdo je zvyklej na FullTime to proste pozna. Jak na silnici tak v terenu.
- jizda na polnackach a podobne jen na zadek, no trochu to obcas hrabe ale da se. Neplati ze bych musel casto radit predek.

mam ukazkove video, tak ho sem brzo hodim...

PříspěvekNapsal: pon kvě 04, 2009 11:48
od Luděk Musil
Congratulations!
To by sis mohl vyrobit ještě jednu přídavnou převodovku a v ní odpojovat jen "zadek" :idea: . Takže by jsi potom mohl porovnat zda-li je Niva lepší předohrab nebo zadohrab :D . L.

PříspěvekNapsal: pon kvě 04, 2009 12:18
od vik2
Konstrukce mezinapravy neumoznuje vyrobit předohrab.

A I KDYBY!!!!! :shock:
Ludku, to bych musel hluboko klesnout abych si poridil auto s prednim nahonem !!!!!!!!!!!!!!!

PříspěvekNapsal: pon kvě 04, 2009 13:54
od Luděk Musil
vik2 píše:Konstrukce mezinapravy neumoznuje vyrobit předohrab.

A I KDYBY!!!!! :shock:
Ludku, to bych musel hluboko klesnout abych si poridil auto s prednim nahonem !!!!!!!!!!!!!!!

Ostatně si tak uvědomuju - když zařadíš uzávěrku a sejmeš zadní kardan - tak máš předohraba bez úprav , že jo?
Tím pádem si můžeš i bez výroby (tvorba další mezinápravové/přídavné převodovky) odzkoušet, jak se ta Niva chová s předním náhonem. L.

PříspěvekNapsal: pon kvě 04, 2009 15:08
od vik2
ano tak by se to dalo otestovat.

video: http://www.youtube.com/watch?v=XMfJb5h3Cz0

PříspěvekNapsal: pon kvě 04, 2009 17:07
od marty
už jsem to skoušel a je to strašný(rozpadlej kardan mně k tomu donutil :roll: )
předohrad je tragickej

PříspěvekNapsal: čtv kvě 07, 2009 21:44
od Majo
stejne tak i zadohrab.....
skusal som obe varianty(v nudzi) a ani jedna ma neoslovila.
Zadny nahon only - logicky pretacave 8-) bohuzial v terene az prilis a zadok je straaasne lahky takze som casto skoncil na takom co by som dal aj kombikom.....

Predny nahon - nedotacave a to strasne. Terenne vlastnosti celkom dobre....

PříspěvekNapsal: ned kvě 10, 2009 22:39
od alena25
Kdysi se na to nekdo ptal, tady, mozna na jinem foru....

to som bol ja
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.p ... 4&start=45

po zhliadnutí
vik2 píše:http://www.youtube.com/watch?v=XMfJb5h3Cz0


sa mi potvrdilo, že asi mám podobnú prídavnú prevodovku,
1 poloha - ťahajú iba zadné kolesá
2 poloha 4x4
3 poloha 4x4 +uzávierka medzináprav. dif.
:wink:

PříspěvekNapsal: pon kvě 11, 2009 07:33
od Michael 4x4
Rozprával som sa s jedným takým samo-domo mechanikom, a vravel niečo o tom, že úplne prvé Nivy vraj mali pohon 4x2 a dal sa zaradiť 4x4. Viete o tom niečo?? Ak je to pravda, tak by to mohlo vysvetľovať prípad Aleny25