Stránka 6 z 9

PříspěvekNapsal: pát říj 01, 2010 20:27
od vik2
prinos minomalni a jeste vam za chvily odejde zadni diferak :lol: a silentbloky v tycich naprav

PříspěvekNapsal: pát říj 01, 2010 21:30
od veliz
Tobě už to odešlo? Pokud vím, vlastní úpravu 4x2/4x4Lock jsi zkoušel také.

PříspěvekNapsal: sob říj 02, 2010 07:27
od vik2
jj mam to uz na druhe Nivce. ale mam ponekud vetsi diferaky a osy. A tyce naprav mam vyztuzene a zkrutne.

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 18:37
od Majo
Teda ja som pod 10/100 na LPG nezajazdil ani na normalnej Lade, nie to na Nive :P
Zalezi na style jazdy a ked sa mam snazit a chodit ako dochodca za 9.5 alebo ako Tommel :mrgreen: za 10.5, tak volim zlatu strednu cestu :wink:

A zadna naprava bude pri 4x2 trpiet urcite omnoho viac ako pri 4x4, kedze musi prenasat vsetku silu sama. Mne sa ohli srouby, co drzia tie kratke tyce, musel som prerobit uchytenie....

PříspěvekNapsal: ned říj 03, 2010 19:22
od Maysner
Majo píše:A zadna naprava bude pri 4x2 trpiet urcite omnoho viac ako pri 4x4, kedze musi prenasat vsetku silu sama. Mne sa ohli srouby, co drzia tie kratke tyce, musel som prerobit uchytenie....


a to pred vyjezdem s roztrhnutim kardanu, nebo az po? :lol:

PříspěvekNapsal: pon říj 04, 2010 05:42
od Majo
to este pred rumunskom :P
ked som mal vymontovane predne polosy(lebo som zlomil diferak a chcel som jazdit aspon po asfalte), tak sa mi ohli tie srouby a na jednej strane az tak, ze sa mi vyvliekol silentblok a jedna tyc sa tam len tak hompalala :mrgreen:

PříspěvekNapsal: pon říj 04, 2010 06:46
od vik2
Na to ohnuti sroubu ma mimo jine vliv velikost kol. Logicky. Vetsi páka.
Majo mel na Nive 30/9,5"kola, coz nema Nikdo tady na foru.
Vpodstate po rumunsku byla naprava na vyhozeni. nacata byla uz ode me.(ja nikdy tak velka kola nemel, ale jezdil jsem zase dost teren. Dalsi vec je, ze v te dobe jsem jeste nemel vychytany drzaky. takze chyba byla i ve spatne uprave napravy.)

Da se predpokladat ze pri dlouhodobem provozu na 4x2 bez uprav zadniho ulozeni se to ohne vsem. Chtelo by to kontrolovat a pak dat vedet

Vliv 4x2 na spotřebu

PříspěvekNapsal: ned led 23, 2011 00:06
od veliz
Léto 4x2 ujeto cca 6000km:

9,92LPG + 0,31BA;

Zima 4x4 ujeto cca 6000km:

10,27LPG + 1,03BA;

Když uvážím, že v zimních podmínkách je spotřeba o něco vyšší obecně, vidím význam úpravy 4x2 v podstatě jako nulový resp. finančně ztrátový. Docela nechápu, proč to vlastně vyrábějí a slibují úsporu 2 až 3 l/100km. Tentokrát jsem zřejmě nalítnul.


POZNAMKA: protoze se otazka Tomase vysvetlila, smazal jsem ty prispevky neb jsou zbytecne

PříspěvekNapsal: pon led 31, 2011 16:48
od johnhar
ja som skúšal jazdit len na zadok ked som zhodil prednú kardaň pre výmenu krížov, ten rozdiel je dost velký auto ide odost živšie a lahšie určite aj preto lebo teraz je zima,to isté aj čisto iba s predkom, môj názor malo to mat volnobežky v predných kolách ináč je to zanedbatelné stále sa musí od pr. kolies pohánat a točit dif aj kardan.

PříspěvekNapsal: pon led 31, 2011 22:41
od TomasNM
Hosi,sice to nemam do detailu prekuknute,ale pridam moju skusenost. Uz som zrusil 2x homokynetak na PP naboji,1x LP poloos a tudiz som isiel do ciela vzdy na zadok,to bolo zopar desiatok km,ale ze by som v tom nejako postrehol rozdiel,ci uz na spotrebe alebo vykone,sa neda moc povedat. Tu pomoze akurat LPG alebo HHO alebo vacsi rozpocet na PHM.

PříspěvekNapsal: úte úno 01, 2011 09:03
od vik2
Jeden tvrdi ano 4x2/4x4. Druhej ze zase ne. Omilate omlete. Tema 4 strany a uz se to tu probralo.

Prototyp Nivy mel 4x2/4x4 a odchazely mu zadni diferaky a dalsi veci vzadu. Proto rusove udelali ft4wd.

Napravy Nivy jsou z osobaku, pri te vaze, velikosti kol a jizde v terenu -- jsou proste slabe. A nejde jen o diferak. ale komplet vsechno. I ten most se ohyba.

PříspěvekNapsal: úte úno 01, 2011 18:50
od veliz
Tak ještě jednou a naposledy, co se k tomuto tématu vyjádřím.

Má zkušenost se opírá o 6000 km záměrně najetých jenom 4x2 a 6000 km záměrně najetých 4x4, aby se to dalo porovnat. Pokud jde o dynamiku, já nepoznám rozdíl. Rozdíl vidím pouze v tom, že se mi více klepou páky při 4x2 a při určitém křížení náprav se ozývají nepěkné zvuky z oblasti zadní nápravy. Vliv na spotřebu - viz příspěvek výše - rovněž minimální. S pohonem 4x2 jsem skončil, dále jezdím jen 4x4 (příležitostně auto uvedu do původního stavu). Nabízí se sice možnost zařadit 4x2 alespoň na městské dálnici při ustálené rychlosti, jenže ouha: pohony jdou špatně přehazovat. Buď se musí popojíždět na místě a zkoušet to, nebo je to otázka štěstí.

PříspěvekNapsal: úte úno 01, 2011 20:59
od Michael 4x4
Nechcel som už k tomuto písať, ale nedá mi to. Aj keď v podstate len zopakujem čom som už v tejto téme písal.
4x2 som montoval pri 11 900km, ku dnešnému dňu mám najazdené 21 400 km prevažne 4x2. Teraz v zime jazdím ale 4x4, pri 4x2 zadné kolesá na snehu raz-dva prešmyknú. Moje dojmy sú iné ako Veliz-ove. Pri 4x2 mám pocit že auto ide ľahšie za plynom, je dynamickejšie. Netvrdím, že prepnutím páčky sa z nivy stane turboraketa, ale ako keby sa autu uľahčilo.
Akustický komfort v kabíne je tiež o niečo lepší, zvýšené trasenie sa páčiek som nepostrehol.
Súhlasím, že rozdiel v spotrebe nie je prakticky žiadny. V krátkosti, ja osobne som so 4x2 spokojný, aj ked som od toho čakal viac, najmä lepšiu spotrebu.
4x2 využívam výhradne, len na asfalt. Pri každom výlete do poľa nastupuje 4x4, nie žeby sa 4x2 nedalo, ale načo zbytočne nadmieru namáhať zadnú nápravu.....

No a opäť sa prakticky nič nevyriešilo, je to trvdenie proti tvrdeniu. Možno na nejakom zraze by bolo fajn postaviť na šprint 4x4 vs. 4x2. Prípadne stopnúť zrýchlenie 0-100km/h.

No a ešte ma tak napadá, či nemôže byť rozdiel aj v tom, že Veliz má Promoladu a ja od Autovazu. Možno by to mohlo vysvetliť nadmerné trasenie páčok.

PříspěvekNapsal: úte úno 01, 2011 22:45
od chomjak
Pokud je spotřeba totožná, nemá cenu o tom ani mluvit.
A 4x4 je stejně lepší :P

PříspěvekNapsal: stř úno 02, 2011 09:38
od dvk
Z diskuze jsem pochopil, že na Nivách nemáte odpojovače předních kol ... ? Jestli je to tak, tak zařazení 4x2 jen v redukční převodovce má opravdu velmi malý efekt. Aby to mělo efekt, musí při 4x2 stát přední poloosy, diferák i kardan. Hlavně stále se točící převod v diferáku má neuvěřitelný vliv. Osobní zkušenost s volnobžkama a 4x2 na UAZu - spotřeba jde dolů o 1.5l/100km, auto je citelně živější, méně hluku, méně vibrací.

A co se týče namáhání zadní nápravy, tak při normálním rozumném ježdění bych se toho nebál. Pokud jsou jak píšete nápravy z osobáku, tak musí vydržet ... osobák je taky jen 4x2 :wink: