Přídavna ala 4x2/4x4

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Michael 4x4 » ned bře 28, 2010 19:36

tak si to už prezradil, musím s pravdou von.
Áno, dnes sme tú srandu namotovali. Jazdné dojmy je po pár km ešte priskoro hodnotiť, ale prvý pocit - ide to proste ľahšie, hladšie, zvuk je kultúrnejší, ani nie žeby to bolo oveľa tichšie, ale, je to priteľnejšie, oveľa ľahšie sa s autom rozbieha.....proste dynamika sa zlepšila oveľa, oveľa, oveľa, a ešte viac :D Dvoma slovami - ako osobak.
K spotrebe zataiľ sa po jednej jazde nedá povedať nič.
Pretáčavosť alebo nedotáčavosť som pri bežnej jazde nezaregistroval, keď tak len minimálne, nijaká dramatická zmena...
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod vik2 » pon bře 29, 2010 06:19

krom pozitivnich veci,,,, to muze prinest i nejake problemy. Doporucuju sledovat vsechny tyce zadni napravy, jejich uložení a silentbloky....
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Michael 4x4 » pon bře 29, 2010 07:43

ano to ma napadlo, že zadná náprava je tým pádom namáhaná viac.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod Maysner » pon bře 29, 2010 10:09

pri jizde po silnici se nemuze nic stat, vsak ty tyce jsu stejny s obyc zigulem. ale v terenu to bude namahany vic
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Reyer » pon bře 29, 2010 10:39

Tak v terenu je asi blbost jezdit jen na zadek ... tam to chce alepson full-time ... ale jinak gratulujem :)
Uživatelský avatar
Reyer
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob led 09, 2010 20:23
Bydliště: Srubec-ČB

Příspěvekod Michael 4x4 » pon bře 29, 2010 10:41

ano, ale niva je o už v základu o nejakých 100kg ťažšia než žigul. Ale tak zas tak veľa to nie je, a toto plánujem využívať len na spevnených cestách, všade inde 4x4.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod Reyer » pon bře 29, 2010 11:26

jasan ... to ma hlavu i patu !!!
Uživatelský avatar
Reyer
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob led 09, 2010 20:23
Bydliště: Srubec-ČB

Příspěvekod vik2 » stř bře 31, 2010 06:40

klasickej sedan podle prirucky cca 955-1050kg
Niva 1285kg. mas ram, navijak. a jine veci....

rozdil neni 100kg ale skoro 300kg :wink:
Dalsi vec, velikost kol. 13" vs. 16" -- vetsi paka na napravu.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Reyer » stř bře 31, 2010 07:31

vik2 píše:klasickej sedan podle prirucky cca 955-1050kg
Niva 1285kg. mas ram, navijak. a jine veci....

rozdil neni 100kg ale skoro 300kg :wink:
Dalsi vec, velikost kol. 13" vs. 16" -- vetsi paka na napravu.


Jasně, ale pokud to chce pouze na silnici tak to půjde. Protože ty sám nejlíp víš co to vzádu dělá, když jedeš po polňačce jen na zadek ... jak trpí a to máš zadek jako TANK 8)
Uživatelský avatar
Reyer
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob led 09, 2010 20:23
Bydliště: Srubec-ČB

Příspěvekod Josse » čtv dub 01, 2010 14:34

Za rozumne peniaze by som si tuto hracku velmi rad zriadil aj ja.

Preco?

Hodne najazdim po cestach a cize mi pride vhod, ked auto bude mat dostatok vykonu(hore kopcom nalozeny to nieje ktovieco). A v zime bude trochu srandy pred Tescom :lol:
Josse
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát lis 14, 2008 12:01
Bydliště: Martin, SR

je možné odpojení předních kol???

Příspěvekod Radim4x4 » stř dub 07, 2010 20:14

Já o téhle srandě taky uvažuju. Někdo mě odrazoval ať to nedělám, že zničím zadní nápravu - prý na to nivka není konstrukčně řešená. Myslím si, že na normální silnici kde to budu používat není problém.

Co však zůstává stejné je, že se to všechno dál točí. Nešlo by nějakým vhodným způsobem fyzicky odpojit přední kola, tak jak to mají starý vitary a samci? Pak by ta úspora paliva nebyla zanedbatelná. Otázka je zdali-pak to je vůbec možný??? :shock:
Uživatelský avatar
Radim4x4
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 05, 2010 23:07
Bydliště: Brno

Re: je možné odpojení předních kol???

Příspěvekod Reyer » stř dub 07, 2010 21:33

Radim4x4 píše:Já o téhle srandě taky uvažuju. Někdo mě odrazoval ať to nedělám, že zničím zadní nápravu - prý na to nivka není konstrukčně řešená. Myslím si, že na normální silnici kde to budu používat není problém.

Co však zůstává stejné je, že se to všechno dál točí. Nešlo by nějakým vhodným způsobem fyzicky odpojit přední kola, tak jak to mají starý vitary a samci? Pak by ta úspora paliva nebyla zanedbatelná. Otázka je zdali-pak to je vůbec možný??? :shock:


Jsou tzv. volnoběžky a Niva je nemá a ani se nedělají . Samci, Vitari atd .... mají totiž přední tuhou nápravu ...
Uživatelský avatar
Reyer
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob led 09, 2010 20:23
Bydliště: Srubec-ČB

Příspěvekod Michael 4x4 » čtv dub 08, 2010 07:32

To zničenie zadnej nápravy je podľa mna tak polovičná pravda. Áno, zničíš zadnú nápravu pokiaľ by si jazdil na zadok veľa v teréne (rozumej taký teren kde 4x2 ešte pôjde.) Ale na ceste to nemože nijak extra trpieť, a okrem toho, na tej prevodovke je vyrazené číslo začínajúce 2131, teda je to origo vyrábané pre 5-dverové Nivy? A 5-dverová Niva je jednoznačne väčšie a tým pádom aj ťažšie auto, a ked to robia pre ne, tak na 3-dverovej to nemože robiť nejaké ohremoné problémy.
Ved, ked sa niečo stane, dám vedieť. :lol:
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod vik2 » čtv dub 08, 2010 08:36

jj čas ukaže!! asi prvni co by mohlo odejit je diferak...

add volnobezky. Bastlit je na Nivu je hovadina. Musel bys vymenit komplet predni napravu, za tu s Vitary(jen na okraj, Vitara nema tuhou vepredu). Coz je blbost....
i kdyz se osy a kardan toci, uspora to bude znatelna!!
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Radim4x4 » čtv dub 08, 2010 21:27

Michael 4x4 píše:Takže, vďaka UA-RU konfliktom, moja prevodovka 4x2 dorazila teraz. (objednával som v máji 09) V priebehu týždna po nu pojdem. Ibaže sa stala malinká chybka :roll: , a miesto jednej sú prevodovky dve. Takže ak by niekto jednu chcel, dohodneme sa :wink:


Jak už jsem psal mám zájem :wink:
tu verzi z promolada jsem zavrhnul http://www.promolada.com/angles/preus.htm
cena by tedy měla být i s dopravou pro fyzickou osobu 275 EUR = cca 7.000 Kč

Ta ruská verze http://www.nivashop.ru/vcd-389-2-2619/goodsinfo.html
stojí bez dopravy 7500 RUB = 4.800 Kč
zajímavý je ovšem to co tam píší: Na suché cestě se zpevněným povrchem a po odpojení předního mostu je úspora paliva do 2,5l/100 km. Zní to jako rajská hudba :o

Navíc v návodu jsem vyčetl, že se mění celá skříň přívodu s mechanizmem odpojení mostu kus za kus. Kdykoliv se tedy dá vrátit ta původní zpět - případně prodat...je to tak?

Napiš mi kolik za ni chceš? Dík
Uživatelský avatar
Radim4x4
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 05, 2010 23:07
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků