Přídavna ala 4x2/4x4

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod vik2 » pát říj 01, 2010 20:27

prinos minomalni a jeste vam za chvily odejde zadni diferak :lol: a silentbloky v tycich naprav
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod veliz » pát říj 01, 2010 21:30

Tobě už to odešlo? Pokud vím, vlastní úpravu 4x2/4x4Lock jsi zkoušel také.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod vik2 » sob říj 02, 2010 07:27

jj mam to uz na druhe Nivce. ale mam ponekud vetsi diferaky a osy. A tyce naprav mam vyztuzene a zkrutne.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Majo » ned říj 03, 2010 18:37

Teda ja som pod 10/100 na LPG nezajazdil ani na normalnej Lade, nie to na Nive :P
Zalezi na style jazdy a ked sa mam snazit a chodit ako dochodca za 9.5 alebo ako Tommel :mrgreen: za 10.5, tak volim zlatu strednu cestu :wink:

A zadna naprava bude pri 4x2 trpiet urcite omnoho viac ako pri 4x4, kedze musi prenasat vsetku silu sama. Mne sa ohli srouby, co drzia tie kratke tyce, musel som prerobit uchytenie....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Maysner » ned říj 03, 2010 19:22

Majo píše:A zadna naprava bude pri 4x2 trpiet urcite omnoho viac ako pri 4x4, kedze musi prenasat vsetku silu sama. Mne sa ohli srouby, co drzia tie kratke tyce, musel som prerobit uchytenie....


a to pred vyjezdem s roztrhnutim kardanu, nebo az po? :lol:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Majo » pon říj 04, 2010 05:42

to este pred rumunskom :P
ked som mal vymontovane predne polosy(lebo som zlomil diferak a chcel som jazdit aspon po asfalte), tak sa mi ohli tie srouby a na jednej strane az tak, ze sa mi vyvliekol silentblok a jedna tyc sa tam len tak hompalala :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod vik2 » pon říj 04, 2010 06:46

Na to ohnuti sroubu ma mimo jine vliv velikost kol. Logicky. Vetsi páka.
Majo mel na Nive 30/9,5"kola, coz nema Nikdo tady na foru.
Vpodstate po rumunsku byla naprava na vyhozeni. nacata byla uz ode me.(ja nikdy tak velka kola nemel, ale jezdil jsem zase dost teren. Dalsi vec je, ze v te dobe jsem jeste nemel vychytany drzaky. takze chyba byla i ve spatne uprave napravy.)

Da se predpokladat ze pri dlouhodobem provozu na 4x2 bez uprav zadniho ulozeni se to ohne vsem. Chtelo by to kontrolovat a pak dat vedet
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Vliv 4x2 na spotřebu

Příspěvekod veliz » ned led 23, 2011 00:06

Léto 4x2 ujeto cca 6000km:

9,92LPG + 0,31BA;

Zima 4x4 ujeto cca 6000km:

10,27LPG + 1,03BA;

Když uvážím, že v zimních podmínkách je spotřeba o něco vyšší obecně, vidím význam úpravy 4x2 v podstatě jako nulový resp. finančně ztrátový. Docela nechápu, proč to vlastně vyrábějí a slibují úsporu 2 až 3 l/100km. Tentokrát jsem zřejmě nalítnul.


POZNAMKA: protoze se otazka Tomase vysvetlila, smazal jsem ty prispevky neb jsou zbytecne
Naposledy upravil veliz dne pon led 24, 2011 14:41, celkově upraveno 1
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod johnhar » pon led 31, 2011 16:48

ja som skúšal jazdit len na zadok ked som zhodil prednú kardaň pre výmenu krížov, ten rozdiel je dost velký auto ide odost živšie a lahšie určite aj preto lebo teraz je zima,to isté aj čisto iba s predkom, môj názor malo to mat volnobežky v predných kolách ináč je to zanedbatelné stále sa musí od pr. kolies pohánat a točit dif aj kardan.
johnhar
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned lis 14, 2010 17:27
Bydliště: Modra N/C ,východ SR

Příspěvekod TomasNM » pon led 31, 2011 22:41

Hosi,sice to nemam do detailu prekuknute,ale pridam moju skusenost. Uz som zrusil 2x homokynetak na PP naboji,1x LP poloos a tudiz som isiel do ciela vzdy na zadok,to bolo zopar desiatok km,ale ze by som v tom nejako postrehol rozdiel,ci uz na spotrebe alebo vykone,sa neda moc povedat. Tu pomoze akurat LPG alebo HHO alebo vacsi rozpocet na PHM.
Citroen Evasion 2.1TD
TomasNM
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Příspěvekod vik2 » úte úno 01, 2011 09:03

Jeden tvrdi ano 4x2/4x4. Druhej ze zase ne. Omilate omlete. Tema 4 strany a uz se to tu probralo.

Prototyp Nivy mel 4x2/4x4 a odchazely mu zadni diferaky a dalsi veci vzadu. Proto rusove udelali ft4wd.

Napravy Nivy jsou z osobaku, pri te vaze, velikosti kol a jizde v terenu -- jsou proste slabe. A nejde jen o diferak. ale komplet vsechno. I ten most se ohyba.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod veliz » úte úno 01, 2011 18:50

Tak ještě jednou a naposledy, co se k tomuto tématu vyjádřím.

Má zkušenost se opírá o 6000 km záměrně najetých jenom 4x2 a 6000 km záměrně najetých 4x4, aby se to dalo porovnat. Pokud jde o dynamiku, já nepoznám rozdíl. Rozdíl vidím pouze v tom, že se mi více klepou páky při 4x2 a při určitém křížení náprav se ozývají nepěkné zvuky z oblasti zadní nápravy. Vliv na spotřebu - viz příspěvek výše - rovněž minimální. S pohonem 4x2 jsem skončil, dále jezdím jen 4x4 (příležitostně auto uvedu do původního stavu). Nabízí se sice možnost zařadit 4x2 alespoň na městské dálnici při ustálené rychlosti, jenže ouha: pohony jdou špatně přehazovat. Buď se musí popojíždět na místě a zkoušet to, nebo je to otázka štěstí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Michael 4x4 » úte úno 01, 2011 20:59

Nechcel som už k tomuto písať, ale nedá mi to. Aj keď v podstate len zopakujem čom som už v tejto téme písal.
4x2 som montoval pri 11 900km, ku dnešnému dňu mám najazdené 21 400 km prevažne 4x2. Teraz v zime jazdím ale 4x4, pri 4x2 zadné kolesá na snehu raz-dva prešmyknú. Moje dojmy sú iné ako Veliz-ove. Pri 4x2 mám pocit že auto ide ľahšie za plynom, je dynamickejšie. Netvrdím, že prepnutím páčky sa z nivy stane turboraketa, ale ako keby sa autu uľahčilo.
Akustický komfort v kabíne je tiež o niečo lepší, zvýšené trasenie sa páčiek som nepostrehol.
Súhlasím, že rozdiel v spotrebe nie je prakticky žiadny. V krátkosti, ja osobne som so 4x2 spokojný, aj ked som od toho čakal viac, najmä lepšiu spotrebu.
4x2 využívam výhradne, len na asfalt. Pri každom výlete do poľa nastupuje 4x4, nie žeby sa 4x2 nedalo, ale načo zbytočne nadmieru namáhať zadnú nápravu.....

No a opäť sa prakticky nič nevyriešilo, je to trvdenie proti tvrdeniu. Možno na nejakom zraze by bolo fajn postaviť na šprint 4x4 vs. 4x2. Prípadne stopnúť zrýchlenie 0-100km/h.

No a ešte ma tak napadá, či nemôže byť rozdiel aj v tom, že Veliz má Promoladu a ja od Autovazu. Možno by to mohlo vysvetliť nadmerné trasenie páčok.
LADA NIVA 4X4 /4x2 1.7i LPG od 28.08.2008
--------------------------------------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Michael 4x4
 
Příspěvky: 676
Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
Bydliště: Michalovce / Palín

Příspěvekod chomjak » úte úno 01, 2011 22:45

Pokud je spotřeba totožná, nemá cenu o tom ani mluvit.
A 4x4 je stejně lepší :P
Honda shuttle 1.6, 4x4, 110 koní
Niva 1,7i - Bludimíra
Uživatelský avatar
chomjak
 
Příspěvky: 46
Registrován: stř led 14, 2009 23:36
Bydliště: Brno, Vysočina

Příspěvekod dvk » stř úno 02, 2011 09:38

Z diskuze jsem pochopil, že na Nivách nemáte odpojovače předních kol ... ? Jestli je to tak, tak zařazení 4x2 jen v redukční převodovce má opravdu velmi malý efekt. Aby to mělo efekt, musí při 4x2 stát přední poloosy, diferák i kardan. Hlavně stále se točící převod v diferáku má neuvěřitelný vliv. Osobní zkušenost s volnobžkama a 4x2 na UAZu - spotřeba jde dolů o 1.5l/100km, auto je citelně živější, méně hluku, méně vibrací.

A co se týče namáhání zadní nápravy, tak při normálním rozumném ježdění bych se toho nebál. Pokud jsou jak píšete nápravy z osobáku, tak musí vydržet ... osobák je taky jen 4x2 :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků