Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Moderátor: Moderátoři

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Cory » úte říj 25, 2022 07:51

Pridieraju sa vsetky rad radom. Najvacsi vplyv ma neskora vymena oleja, pripadne nekvalitny filter. Tam je to krasne vidiet, ako su najviac doryhovane šalky, ktore su najbližšie k čerpadlu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11502
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Teepee » úte říj 25, 2022 08:23

Cory píše:Pridieraju sa vsetky rad radom. Najvacsi vplyv ma neskora vymena oleja, pripadne nekvalitny filter. Tam je to krasne vidiet, ako su najviac doryhovane šalky, ktore su najbližšie k čerpadlu.
Do technické diskuze mám taky uživatelský pohled. Kamarádovi u škodovky 105L se v zatáčce odlil olej, zablikala kontrolka mazání a bylo po motoru. Já tehdy jezdil s rodinnou 130L a myslel si kdovíco nemám. A pak mě tchán svezl v kombíku u kterého třeba prorazil vanu a dojel 3km k opravě, nebo jel s přetrženým řemenem 4km a motor fungoval v pohodě dál. To sice zavání hospodským diskutováním a přeháněním, nicméně tchán tyhle vlastní zkušenosti bral před 25 lety u žigula jako normál a u některých excesů jsem osobně byl.
Tehdy jsem usoudil, že LADA vydrží fakt hodně. :idea:
A když jsem nedávno tchánovi povídal, ať nad NIVOU neuvažuje, že se každou chvíli něco pokazí, tázavě na mě koukal co to plácám. A plácal bych nejen já: viewtopic.php?f=63&t=25224&p=526221#p526221

Tak tu za těch 26 let, co uplynulo od mého prvního svezení s tchánem ve 2102, došlo k citelnému vývoji...
Otázkou je jestli v technice, nebo morální zodpovědnosti, nebo shovívavosti jejích uživatelů. :?: 8)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4193
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod George_S76 » úte říj 25, 2022 08:39

George_S76 píše:A sehnal jsem chladící kapalinu bez přidávání vody, která vaří až při 180° a není tak toxická jako ta normální. Sice byla dražší ale je na furt.
Henry píše:Este toto by ma zaujimalo, co je zac. Dik!
https://www.evans-coolants.cz/evans-coolants/1-Technologie-Evans
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Henry » čtv říj 27, 2022 18:40

T-P: ono je pravda oboje. Na Ziguloch/Nivach sa da vela hrotit (vid ruske videa o jazde bez prevodoveho oleja, atd.), ale tiez sa tam furt nieco sype, hoci malokedy do nepojazdnosti.

S76: Dik za link! Je to dost mysteriozne, nic o zlozeni, len same marketingove blaboly. Co sa pise na flasi?
Henry
 
Příspěvky: 577
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod George_S76 » čtv říj 27, 2022 19:03

To jsem se nekoukal, ale zítra se zkusím kouknout. Já jsem ji našel když jsem zkoušel hledat netoxickou chladící kapalinu. Kvůli tomu kdybych náhodou v přírodě prorazil chladič. Ale to co o ní psali znělo logicky, tak jsem do ní šel. Mimo jiné co je rozšířené nemusí být nejlepší, zářným příklad byly formátu videokazety VHS ty taky nebyly nejlepší ale přesto z něho udělaly celosvětový formát.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Mara » pon říj 31, 2022 19:46

Jeste k tomu cerpadlu oleje, kdy zpetny olej teda jde rovnou do cerpadla a ne do vany na ochlazeni. Neni to zas treba vyhoda pri naklonech v terenu? Nerikam, ze byvaji nejak velke, ale nekdy se to tam trochu odlevat a prelevat umi.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1162
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » úte lis 01, 2022 14:38

2 Mara:
ja mel na dlouhe cerpadlo ze zigula - kratke a vanu niva, dalo to Asii a pak jsem to na UA pridrel a jeste dojel domu 700km
2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
Přílohy
01tur_l.jpg
01tur_l.jpg (128.36 KiB) Zobrazeno 60 krát
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 813
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod George_S76 » úte lis 01, 2022 16:45

Jarda_NIVA1.7 píše:2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo

Přesně tak bůhví co stím měl, já měl 105ku, 120tku a
130tku a jezdily v pohodě a to jsem kolikrát jezdil jak závodník, jen ta 105ka v kolonách vařila.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Dusan » úte lis 01, 2022 18:49

Tym ze olej sa kruti v cerpadle dochadza k jeho zahrievaniu. V dobe vzniku to asi bolo uzitocne ale pri dnesnych olejoch a teplotach u nas.....
Dusan
 
Příspěvky: 3841
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Teepee » stř lis 09, 2022 10:51

George_S76 píše:
Jarda_NIVA1.7 píše:2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
Přesně tak bůhví co stím měl, já měl 105ku, 120tku a 130tku a jezdily v pohodě a to jsem kolikrát jezdil jak závodník, jen ta 105ka v kolonách vařila.
Joo, tak to já nevím co s tím měl. Jel prej z Karlštejna a u Měnan v zatáčkách jí zadřel, mluvil o rozsvícený kontrolce a že SuperMogul je shit, a že mu opravář motoru doporučil Agip F1 SuperMotorOil. (rok 1996). Dal mi ho pak taky do 130L při seřízení motoru. Mně naše opečovávaná 130L vydržela taky dost, jezdila dolekopcom 175km/h, horekopcom 140km/h, vařila jen jednou, byla prostě super. Do doby než mě tchán svezl v otřískaným zanedbaným žigulu, kterej hore tim stejným kopcom valil 150 ve čtyřech lidech a měl tendenci zrychlovat. :shock: :cry: George může dálnici u Loděnice vyzkoušet osobně :wink:
A zpátky k jádru tématu a mé myšlenky. To co snesl a odvozil žigul by škodovka nedala a tady se začínalo řešit, jak kdyby byl motor ze žigula nějakej přecitlivělej wehement. A mě napadlo, že kluci kteří nepamatují doby kdy žiguly lítaly dnes a denně, by tomu dojmu mohli snadno podlehnout.
viewtopic.php?f=99&t=18767&p=517212#p512417
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4193
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » ned lis 27, 2022 12:21

Teepee píše:Do doby než mě tchán svezl v otřískaným zanedbaným žigulu, kterej hore tim stejným kopcom valil 150 ve čtyřech lidech a měl tendenci zrychlovat. :shock: :cry: George může dálnici u Loděnice vyzkoušet osobně :wink: 7


Tenhle kopec znám z dětství hodně dobře -> Jak s 2102 (1200) tak s 2104 (1300) se tam v té době jezdívalo poměrně často z chaty. Bez problémů 140km/h. Spíš ale jen pro pocit. Celou cestu se tak uhánělo málokdy.

Ale abych nebyl úplně OT -> Viděl jsem Coryho ve videu Rasti a rád bych se zeptal těch co mají problémy s chlazením... nemáte tam plastový domek na mřížce kapoty? :mrgreen:
Jen kombi!
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3, 5q)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1353
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků