Svařovací metody železo/hliník

Moderátor: Moderátoři

Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv bře 05, 2020 21:22

Mám dotaz: když se mi strhnul jeden závit ve spojkovém koši co drží spojkový váleček, tak jsem zkusil vyříznout větší, jenže to úplně neklaplo, tak přemýšlím co s tím...
Jeden nápad by byl následující: do závitu dát delší šteft, původem šroub a ten svářečkou ohřát aby se hliník v jeho uložení (ten blbý závit) natavil a stáhnul... Hliník by se měl tavit dříve jak šroub...
Pokud je to reálné nebo úplná blbost tak prosím o vyjádření...
Díky... spojkový koš se mi kvůli tomu vyndavat nechce...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1279
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Dusan » čtv bře 05, 2020 21:55

Lepidla na savity nejdu pouzit?
Dusan
 
Příspěvky: 3289
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv bře 05, 2020 21:58

No jednou jsem to zkoušel a moc to nefungovalo...
Jsou dva typy, ty co jsou obrobitelné a jde do nich říznout závit a ty lepidla co tam vlepí ten šteft... Ani jedno mi nefungovalo...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1279
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod tajga » čtv bře 05, 2020 23:48

vrazit tam hlinikovy stift, vyvarit ho a narezat novy zavit ?
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 458
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Mara » pát bře 06, 2020 07:23

Prodavaji se nejake zavitove vsuvky, nejak se vyvrta dira a do ni nasune napresno ten zavitovy špunt. Zkusenosti s tim nemam, ale taky to zacnu shanet na par zavitu. Svarovani hliniku bych nechal asi nekomu, kdo to ma zmaknute, s tim uz vubec zkusenost nemam. Zavitove lepidla si obcas nekdo chvali, ale asi zalezi co se koupi.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 988
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 06, 2020 07:29

No hliník cočkem nelze, jedině mit argon a hliník drát... To se mi zas taky nechce...
Myslel jsem jenom ten stift železný (aby byl na stálo) ohřát a snad ten hliník změkne a vymezí nedostatky v závitu...
Dnes to vyzkouším nejdřív na nějakém pokusném kusu a uvidíme...
Blbí je že se tam člověk moc nedostane vrtačkou...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1279
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod tajga » pát bře 06, 2020 13:17

pouzivaj argonmix aj na cocko cenovo to nie je drahsie a potom mozes zvarat aj hlinik. invertory mma maju vsetky aj tig aj ked nemaju zapalovanie elektrody da sa s tym. ked robis trvale z autami tak sa to hodi.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 458
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 06, 2020 18:37

Vyřešeno takovým udělátorem, ta teorie o hliníku není úplně 100%... hliník jakoby napění, a i když se mezera výplní železem tak jsem měl stále pochybnosti o pevnosti.
Přílohy
IMG_20200306_121430.jpg
IMG_20200306_183318_424.JPG
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1279
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod valda1971 » pát bře 06, 2020 19:14

Šikovnej.... :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 6526
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 06, 2020 19:21

Třeba to někomu pomůže... Není třeba do servisu... Lze opravit po domácku... Po česku...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1279
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod darkousek » ned úno 14, 2021 19:36

Super jsou Helicoil vložky, a stojí pár korun. Drazší je jen ten speciální závitník co je k tomu potřeba. Pak se jen lehce díra/slepá díra převrtá a vyřízne závit pro vložku, která se tam jen natočí. Průměr a stoupání zůstává stejné, pevnost totožná, v hliníku možná i vetší, vložky jsou totiž ocelové.

https://www.google.com/search?q=halicoi ... e&ie=UTF-8
darkousek
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned úno 14, 2021 19:24

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Jan Vaníček » pon úno 15, 2021 11:28

Osobně bych tam tedy vlepil šteft, lepidla na to jsou dostatečně pevná. Tady jde zejména o to, aby se to nehýbalo dopředu/dozadu, takže při přitažení s citem by to bylo také OK.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 946
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše


Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron