Svařovací metody železo/hliník

Moderátor: Moderátoři

Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv bře 05, 2020 21:22

Mám dotaz: když se mi strhnul jeden závit ve spojkovém koši co drží spojkový váleček, tak jsem zkusil vyříznout větší, jenže to úplně neklaplo, tak přemýšlím co s tím...
Jeden nápad by byl následující: do závitu dát delší šteft, původem šroub a ten svářečkou ohřát aby se hliník v jeho uložení (ten blbý závit) natavil a stáhnul... Hliník by se měl tavit dříve jak šroub...
Pokud je to reálné nebo úplná blbost tak prosím o vyjádření...
Díky... spojkový koš se mi kvůli tomu vyndavat nechce...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 996
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Dusan » čtv bře 05, 2020 21:55

Lepidla na savity nejdu pouzit?
Dusan
 
Příspěvky: 2765
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » čtv bře 05, 2020 21:58

No jednou jsem to zkoušel a moc to nefungovalo...
Jsou dva typy, ty co jsou obrobitelné a jde do nich říznout závit a ty lepidla co tam vlepí ten šteft... Ani jedno mi nefungovalo...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 996
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod tajga » čtv bře 05, 2020 23:48

vrazit tam hlinikovy stift, vyvarit ho a narezat novy zavit ?
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 183
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Mara » pát bře 06, 2020 07:23

Prodavaji se nejake zavitove vsuvky, nejak se vyvrta dira a do ni nasune napresno ten zavitovy špunt. Zkusenosti s tim nemam, ale taky to zacnu shanet na par zavitu. Svarovani hliniku bych nechal asi nekomu, kdo to ma zmaknute, s tim uz vubec zkusenost nemam. Zavitove lepidla si obcas nekdo chvali, ale asi zalezi co se koupi.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 816
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 06, 2020 07:29

No hliník cočkem nelze, jedině mit argon a hliník drát... To se mi zas taky nechce...
Myslel jsem jenom ten stift železný (aby byl na stálo) ohřát a snad ten hliník změkne a vymezí nedostatky v závitu...
Dnes to vyzkouším nejdřív na nějakém pokusném kusu a uvidíme...
Blbí je že se tam člověk moc nedostane vrtačkou...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 996
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod tajga » pát bře 06, 2020 13:17

pouzivaj argonmix aj na cocko cenovo to nie je drahsie a potom mozes zvarat aj hlinik. invertory mma maju vsetky aj tig aj ked nemaju zapalovanie elektrody da sa s tym. ked robis trvale z autami tak sa to hodi.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 183
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 06, 2020 18:37

Vyřešeno takovým udělátorem, ta teorie o hliníku není úplně 100%... hliník jakoby napění, a i když se mezera výplní železem tak jsem měl stále pochybnosti o pevnosti.
Přílohy
IMG_20200306_121430.jpg
IMG_20200306_183318_424.JPG
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 996
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod valda1971 » pát bře 06, 2020 19:14

Šikovnej.... :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 5857
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Svařovací metody železo/hliník

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát bře 06, 2020 19:21

Třeba to někomu pomůže... Není třeba do servisu... Lze opravit po domácku... Po česku...
Opel kadet 1,9D kombi po smrti, fiat punto 1.2 též kaput, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D. Bylo několik Nivuší 1,6, 1,7spi, MPI... Benzín ale raději leju do pily...
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 996
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina


Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků