Navijak, diferencialy, poloosy

Moderátor: Moderátoři

Síla navijáku 2,7 t na Nivu?

Stačí
21
68%
Chtělo by to víc
10
32%
 
Celkem hlasů : 31

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pát dub 28, 2017 10:03

Ok, díky za typ, už se nemůžu dočkat až se oteplí abych to mohl natřít a nandat na auto... Kus drátu který vozím na zapojení startéru na přímo bude stačit :mrgreen: začínám chápat, že na nivu fakt není potřeba nic složitýho, kladivo, klíč, drát a dostatek oleje :lol: jo a lepicí páska :lol:
Kdyby se někomu chtělo popsat jak o takovej naviják pečovat, tak to uvítám... Třeba co se maže, kontroluje a tak... Nebo na co si dát při používání pozor... Prostě základy pro někoho z města :roll: ...
Opel kadet 1,9D kombi, fiat punto 1.2, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 520
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Ondra1,7mpi » úte kvě 16, 2017 21:27

Tak konkrétněji, dnes jsem po dlouhé přestávce zprovoznil naviják, co nebyl můj... U mototu navijáku se hodně hřál takže na hřídely k převodovce navijáku nešla udržet ruka, je tam nějáká brzda? Dost rachotil, prostě randál, až po několika minutách to přestalo... Musí se to někde rozebrat a namazat? Celý problém vypadal spíš na motor než na převodovku se spojkou... Naviják je to Electric Winch 12000 lb... Díky za rady....
Opel kadet 1,9D kombi, fiat punto 1.2, BMW e46 318D, škoda Octavia 1,9D, Niva 1,9D.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 520
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » stř kvě 02, 2018 05:50

Chtě, nechtě jsem se dohrabal instalaci toho plechoveho difu na silentblocich dizlackych drzaku. Tak jednoduse to nepasovalo a chtelo poladit vysku ulozeni na tycku stabiku (ten si vyzadal rozdmychani uhli horkovzduskou a malou vlnku pro pruchod kardanu). Taky jsem zjistil, ze mam 1 homokynetak ne s temi kulickami, ale s nejakymi tremi drazkami. Tak nevim ktere jsou necim lepsi. Jinak jizda kdy neni dif na motoru je o necem jinem, prijde mi lepsi odezva na volant v zatacka a jistejsi prujezd (mozna pritlakem litinove hrušky:). Taky asi je zmena v zaberu, Majo nekde myslim psal, ze u Nivy predni naprava zabira vic nez zadni, a tim ze tam je takhle zadni hruska vpredu, tak by to i melo byt teoreticky nastejno.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 551
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » čtv kvě 03, 2018 08:57

Nie ze by predok zaberal vyslovene viac permanentne, ale ako uz vyplyva z funkcie diferencialu, vzdy ide viac na to odlahcene koleso a v pripade difu medzinapravoveho na tu odlajcenejsiu napravu. A prave ked pridas, zadok sadne, predok sa nadvihne a dokonca tak dokazes predne kolesa rozhrabat, pricom zadne stoja... :-)
21043(dvojzimny spanok), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+(v zabehu), BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6398
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » čtv kvě 03, 2018 10:26

Aha, tak to jo. V zime, i kdyz jsem chtel auto na kluzkem rozhodit a i plynem si pomoct, tak Niva vesměs jela rovně. To ted neodzkousim jestli to bude lepsi, ale i tak se ridi lepe nez predtim.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 551
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod valda1971 » čtv kvě 03, 2018 18:29

Majo píše: A prave ked pridas, zadok sadne, predok sa nadvihne a dokonca tak dokazes predne kolesa rozhrabat, pricom zadne stoja... :-)

Proto tvrdím, že správný pohon je zadokolka (u běžného auta) :D Jenže přední náhon je výrobně jednodušší a levnější :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 4869
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » čtv kvě 03, 2018 20:17

Maluch :mrgreen: :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 551
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Teepee » pát kvě 04, 2018 07:44

A co si udělat z NIVY zadokolku? Stačí nasadit tohle: http://www.promolada.com/angles/kit.php
Doporučuji i na snižení vibrací ve vyšších rychlostech, s odpojeným předkem je klidnější.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 3341
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » pát kvě 04, 2018 12:04

To si spise odpustim, kdyz jsem procetl tema 4x2 a i zkusenost jizdy jen na zadni napravu byla zajimava. Niva hrabala jak divá, tak se spokojim s 4x4. Ty vibrace ale jsou vyreseny tim uchycenim difu k podvozku pres silentbloky a na tyci stabiku je to pres silenty na 2x, takze jizda byla hodne rozdilna. Rikam si, jestli vibrace motoru na dif a poloosy (v origo upevneni) mirne nesnizovaly přilnavost předni napravy. Ale to je u Nivy trochu zanedbatelne, kdyz je to auto polniho ražení :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 551
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pát kvě 11, 2018 11:28

2 Mara: me pevnostni dif uchycenej na 6 uchytech sroubovanych k napravnici nijak nevibruje, horsi to je s pridavkou - rozhodne ji chci uchytit do ramu a odpojovani predku taky planuju, no a asi i torsen na predek...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 565
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » pát kvě 11, 2018 11:50

Na pridavce bych to u sebe videl hlavne na vyvazeni kardanů, ale do toho se mi hnedtak asi chtit nebude. Dal jsem pridavce i silnejsi uchyceni ke kastli, tak to asi staci, at se nekde neurve. Spise se mi ozyva v zatackach 1 homokynetak hlavne pri zaběru, ale třeba se to casem jeste usadi.
Ten Torsen je 100% uzaverka? To me i zajima jak se to napasuje do toho plech. obalu a jak to je na 24ky poloosy, ktere bych nejak planoval postupne.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 551
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Majo » pát kvě 11, 2018 20:11

Najsilnejsi torsen je 8.5kg/cm2. Je to lepsie ako nic, ale 100% to neni ani zdaleka.
21043(dvojzimny spanok), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+(v zabehu), BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6398
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » pát kvě 11, 2018 21:46

2 Mara:
ne 70%, mam ho na zadku a parada, akorat to teda ma snahu driftovat... mam na nem najeto 25tis.km, olej od castrolu slip limited 75W-140 pro samosvory
dela se na oboje poloosy http://www.val-racing.ru/shop/product/d ... iya-turizm a jemnej: http://www.val-racing.ru/shop/product/d ... iya-turizm
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 565
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Navijak, diferencialy, poloosy

Příspěvekod Mara » ned srp 12, 2018 22:58

Zajimalo me ktery typ homokynetaku je lepsi na prednich poloosach. 1 homokynetak poloosy jsem mel s tremi drazkami a v nich chodily valecky na jehlickovych loziscich. Myslel jsem, ze to jen tak lupe, jak se ruzne popisuje a ze si to sedne (delalo to jen pri zaberu do zatacky). Rozborka pri meneni prachovky ukazala vysypane jehlicky, takze kloub je vymeneny za ten kulickovy a ty snad vydrzi vic. Potom se proti me spiknuly stare gufera, takze zabava :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 551
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Předchozí

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron