Stránka 4 z 5

PříspěvekNapsal: sob lis 21, 2009 19:10
od JmJ
Nic prevratneho, zrovna o mazani sem tam zbezne nic nenasel, ale muze se to nekomu libit:

http://auto.howstuffworks.com/rotary-engine.htm

zaujaly me tam tyto poznatky:

Since the rotors spin at one-third the speed of the output shaft, the main moving parts of the engine move slower than the parts in a piston engine. This also helps with reliability.

jestli to rotuje pomaleji nez 4 valec a pritom to jde rychle do haje, pak to opravdu nebude tak uzasne zarizeni :-)


Typically, it is more difficult (but not impossible) to make a rotary engine meet U.S. emissions regulations.

They typically consume more fuel than a piston engine because the thermodynamic efficiency of the engine is reduced by the long combustion-chamber shape and low compression ratio.

ono to sice bude mi nejake ruzne vyhody, ale ocividne to neni pro bezny provoz, takze to, ze se to neujalo ve vetsim nebude jen otazka lobby :-) (cert vi)

PříspěvekNapsal: sob lis 21, 2009 23:48
od Veverka
Pánové VAZ wankel asi nebyl zrovna vůz pro pracující v sssr,to samé ZIL osobák asi jako Aleko ale s motorem V8-380ps.

PříspěvekNapsal: ned lis 22, 2009 09:11
od zelvotron
Jo, rotor se točí asi 2x pomalejc než výstupní hřídel. Neujalo se to hlavně kvůli nedůvěře zákazníků a mizerný spolehlivosti a hlavně životnosti a i když se časem povedlo vylepšit, tak špatnou pověst to už nesmazalo.

PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 21:35
od Little Red Riding Hood

PříspěvekNapsal: stř pro 16, 2009 09:44
od dusin
Teď nedávno sem taky na jeden Wankel narazil...

http://dusin.rajce.idnes.cz/Technik_Muz ... CF4177.JPG

PříspěvekNapsal: sob bře 06, 2010 21:17
od cackler

Wankel

PříspěvekNapsal: čtv dub 29, 2010 18:39
od kuko_

PříspěvekNapsal: pát pro 24, 2010 13:29
od flamo
Pri preberani papiera do zberu som nasiel v casopise Elektron z osemdesiatych rokov clanok o wankli v lade.:
http://commondatastorage.googleapis.com ... 502912.jpg

Re: Wankel

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2014 17:45
od miro263

Re: Wankel

PříspěvekNapsal: čtv dub 30, 2015 19:19
od Raduz

Re: Wankel

PříspěvekNapsal: pát kvě 01, 2015 09:35
od FOMA
Když jsem před asi 22 lety říkal ve škole, že i do Lady se montují Wankely nikdo mi to nechtěl věřit, včetně učitele který jen utrousil poznámku, že sice to možný je, a že by ho zajímalo komu a kde to zase ukradli....a o to víc jsem v tu chvíli chtěl mít Ladu. Pak ještě několik takových ironických výroků na adresu Lady a bylo rozhodnuto - Lada forever 8)

Re: Wankel

PříspěvekNapsal: pát kvě 01, 2015 11:11
od Mičun
Mě spíš zaráží, že některé východní automobilky investovaly nemalé prostředky do pochybného wankelu. Místo toho, aby vyvinuly pořádný čtyřdobý motor. Teď narážím hlavně na NDR. Ale částečně i Sověti...

Re: Wankel

PříspěvekNapsal: pát kvě 01, 2015 14:40
od FOMA
Tak myslím, že wankly nevyvíjela ani jedna vých. automobilka. Spíš je implantovaly a různě s nimi laborovaly, ale nízká životnost a značné náklady na výrobu Wanklových motorů se ukázaly jako zcela neekonomické, byť výkon a spotřeba byly mnohem zajímavější, než u klasických pístových motorů. V tu dobu ty motory byly moderní a měly v sobě značný budoucí potenciál, ale nakonec jejich nízká životnost je pohřbila.

Re: Wankel

PříspěvekNapsal: sob kvě 02, 2015 11:19
od Voda
Hele lada wankely do letadel stále dělá.Stejně tak na pístovejch agregátech VAZu nevidím ani dneska nic špatnýho.

V dederonii to bylo jasný,kružítkáři měli po válce povolený jen dvoutakty a stejně v roce 1988 zběhli k 4T VW.

Von celej RVHP blok zasáhl nějakej přestavbovej downsizing-zastava 1.1i ,samara,tavrie i olcit taky 1.1,faker 115....

Re: Wankel

PříspěvekNapsal: pát srp 04, 2017 16:30
od Georgius
Ať to tady nespí ... pánové věci znalí, tak mne napadá kacířská myšlenka - TurboWankel ... to by přece musela být výhra ve Sportce ne ? Teda až na tu spolehlivost ... ale pro Eurohujery by to byla docela facka :-D