Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: ned dub 24, 2011 20:49
od B737500
Michael 4x4 píše:Zaujímavé. Buď sa niekto pekne pohral v Photoshope, alebo žeby ďalšia modernizácia?
Obrázek


To vyzerá ako Kia Sorento

PříspěvekNapsal: stř dub 27, 2011 10:22
od MartasBrno
Problém modernizací, o kterých je tu řeč, je to, že vidíme jen nějaký obrázky a hodnotíme podle vzhledu, případně oprávněně podezříváme, že jsou to přepracované základy již dnes existujících aut, které třeba nejsou to nejvhodnější. To si myslím.
Když by Lada nevyvíjela (nakupovala) novej typ, vláčela by sebou kouli na noze v podobě starých konstrukcí, které ji činí neprodejnou. Tyhle starý auta mají pořád nějaké mouchy, které se dají odstranit jdině rekonstrukcí. Třeba bezpečnostní hledisko. Společnost je zmasírovaná a kouká se na výsledky bariérových testů. (neříkám, že je to špatně, taky se o ně zajímám, teda trošku (a vyloženě mně sere, že LADA mezi výsledky nefiguruje!!!!!)) Jenže výsledky bariérových testů jsou přímo svázané s návrhem kastle, která musí mít nějaké tuhosti a deformační zóny. To stejné je s výbavou. Kam dát do staré NIVY Airbagy? Nelze. ABS? Nelze. Problém. Musí se rekonstruovat. teda, pokud to nemá být auto do lesa, neprodejné v evropě. Ovšem, je zásadní, jestli si rekonstrukci udělají rusové sami, aby byla pro daný účel vhodná, nebo auto postaví na cizím spodku, kterej je dávno danej, unifikovanej, a jenom si na měl udělají nějakou kastli, která stejně nebude hezká.

Jinej problém je technologická kázeň ve výrobě - jestli ve fabrice někdo něco špatně sesadí, neutáhne, nebu urve, nebo nevyčistí od špon, je problém nezávislej na typu auta a tragickej pro každej typ auta.

PříspěvekNapsal: čtv dub 28, 2011 09:10
od Wolfhunt
MartasBrno píše:... Když by Lada nevyvíjela (nakupovala) novej typ, vláčela by sebou kouli na noze v podobě starých konstrukcí, které ji činí neprodejnou. Tyhle starý auta mají pořád nějaké mouchy, které se dají odstranit jdině rekonstrukcí. ... Kam dát do staré NIVY Airbagy? Nelze. ABS? Nelze. Problém. Musí se rekonstruovat. teda, pokud to nemá být auto do lesa, neprodejné v evropě. .... Jinej problém je technologická kázeň ve výrobě - jestli ve fabrice někdo něco špatně sesadí, neutáhne, nebu urve, nebo nevyčistí od špon, je problém nezávislej na typu auta a tragickej pro každej typ auta.


Martas tu poukazal na par veci, s ktorymi mozno suhlasit. Avsak je to nas subjektivny pohlad na auto, lebo - a to si povedzme uprimne - sme uz zhyckani od zapadnych vyrobcov, ktori kazdy rok uvedu nejaku novinku, kazde dva roky nejaky novy motor a kazde tri roky novy model (alebo aspon facelift). Lenze zapadni vyrobcovia doslova prahnu po exporte - ak by nemali odbyt na zahranicnych trhoch, tak by podstatne museli redukovat svoj vyrobny program.

AutoVAZ je vsak orientovany inak - na 99 percent (berste cislo s rezervou) mu staci domaci trh, domaci dopyt. To 1-2 percenta exportu - to je len akasi mala ceresnicka na torte. A domaci trh si pyta osvedcene konstrukcie - i ked su z nasho pohladu zastarane (co nepochybne su), su overene casom, opravitelne doma v garazi. ND su lacne - lebu su uz davno zaplatene rokmi produkcie.

Preto sa NIVA nevyvija tak, ako by sme si mozno predstavovali. Ak by bol nejaky vyrazny facelift napr. NIVY - tak by sa to odrazilo v cene a to sme tu uz mali - CHevrolet NIVA velky uspech nezozala. Dopyt urcuje jasne v prospech "starej" NIVY.

A bezpecnost? Nuz, v Rusku to nie je prave tema c. 1.

Ak by AutoVAZ teoreticky zvysil svoj podiel na exporte aspon na 25%, ovela viac by "pocuval" poziadavky zapadnych trhov. V istej miere to uz teraz robi - vid NIVA s EURO 5 motorom, elektornickym plynovym pedalom a pod.

Je vsak nepochybne, za napriek "zastaranosti" konstrukcie a vsetkym moznym nedostatkom (pricom mozno vacsina nedostatkov je dana len nasou zkyckanostou) je NIVA vo svojej kategorii bezkonkurencna!

PříspěvekNapsal: čtv dub 28, 2011 20:22
od veliz
Wolfhunt píše:AutoVAZ je vsak orientovany inak - na 99 percent (berste cislo s rezervou) mu staci domaci trh, domaci dopyt. To 1-2 percenta exportu - to je len akasi mala ceresnicka na torte. A domaci trh si pyta osvedcene konstrukcie - i ked su z nasho pohladu zastarane (co nepochybne su), su overene casom, opravitelne doma v garazi. ND su lacne - lebu su uz davno zaplatene rokmi produkcie.


Nezapomeň, že AvtoVAZ je v Rusku chráněn dovozními cly. Jestliže Priora stojí řekněme 350000 rublů a VW Polo 500000 rublů, je to velmi často jasná volba. Pro AvtoVAZ je tato situace výhodná, protože přežil, ale zároveň nevýhodná, neboť ho hrozba krachu nedonutila radikálně řešit modernizaci své produkce.

Wolfhunt píše:
Je vsak nepochybne, za napriek "zastaranosti" konstrukcie a vsetkym moznym nedostatkom (pricom mozno vacsina nedostatkov je dana len nasou zkyckanostou) je NIVA vo svojej kategorii bezkonkurencna!


Tato kategorie, ve které je Niva bezkonkurenční, však neoslovuje příliš zákazníků. Zřejmě proto, že jen málo lidí jezdí převážně v lese (ostatně to ani masově nejde - jak by to v těch lesech vypadalo?) a když, tak za auto do lesa nechtějí dávat 250000 korun. Mě osobně by stačilo, kdyby Niva nebyla extrémně poruchová, měla pozinkovanou karoserii a slušný lak a v servisu se ke mě chovali jako k platícímu zákazníkovi, abych nebyl i v záruce odkázán pouze na sebe.

PříspěvekNapsal: pát dub 29, 2011 16:08
od Michael 4x4
S tou pozinkovanou kasňou a menšou poruchovosťou súhlasím s Velizom.

Porovnal by som starú nivu a nivu M. Ten nový veľký speťák na nivu M stojí 50euro kus prinajlepšom. Nové veľké smerovky na Nivu M 35-40euro za kus. Na starú Nivu malé smerovky stoja do 20euro kus a speťák pár drobných. A čo robia zákazníci? Nakupujú veci na starý typ Nivy a dávajú ich na novú Nivu M. Čiže ani ten minimálny pokrok u nich nemá šancu. Ak by autovaz aj začal robiť nejaké dalšie zmeny, dopadne to rovnako. U nich to ľudia nepotrebujú. Nemajú na to. A tí, čo na to majú, nejazdia v ladách 8)
Ich produkcia je zameraná na domáci trh. Do EU exportujú pár % produkcie, tak prečo by mali väčšinu prispôsobovať menšine? Ja sa im napríklad čudujem, že sa ešte vôbec do EU dovážajú. Podľa mňa na tom nemôžu byť ziskový....

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: ned lis 05, 2017 06:59
od mirozv
Nová LADA 4x4 NG bude pravdepodobne na platforme Renault Global Access (Duster)
http://www.kolesa.ru/news/lada-4x4-new- ... 2015-07-18
http://www.kolesa.ru/article/vse-fakty-o-novoj-lada-4x4
http://tlt.ru/vaz/nivu-khotyat-zamenit- ... i/1987008/
http://wroom.ru/news/6836
Píše sa, še by mala prísť v r2021

Jedna z možných podôb
Obrázek

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: ned lis 05, 2017 07:37
od Majo
Haha, svetla vyska cez 30cm(prah na urovni stredu kolesa), jasneeee, mozno ked si to zdvihneme doma...
Tieto malby ma bavia, pretoze aspon vieme ako to v konecnom dosledku vyzerat nebude

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: ned lis 05, 2017 08:31
od mirozv
Sú to zatiaľ len pedstavy, tak sa necháme prekvapiť, ale s tou mechanikou z Dustera to bude najskôr fakt.

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: ned lis 05, 2017 09:05
od Cory
Asi to je lacnejsi sposob ako upravit sucasnu mechaniku :)

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: stř srp 29, 2018 19:32
od mirozv

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: stř srp 29, 2018 19:39
od Georgius
:confused2:
:pukeleft:Připomíná mi to experimenty New Beatle a nový Fiat 500 ... :pukeright:

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: stř srp 29, 2018 19:44
od marian2110
video nova NIVA 4x4 a nova Granta
Новая «НИВА» и усовершенствованная АМТ
https://www.youtube.com/watch?v=Slvvn8SpNT4

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: stř srp 29, 2018 20:21
od Majo
Mne to pride akoby skrizili x-ray a chevy nivu :lol:

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: stř srp 29, 2018 20:32
od Cory
Otvoris kapotu a tam 21214 Euro7 50kw :mrgreen:

Re: Nová Niva 4x4

PříspěvekNapsal: čtv srp 30, 2018 19:30
od mirozv
Cory píše:Otvoris kapotu a tam 21214 Euro7 50kw :mrgreen:

Môžeš potom robiť chiptuning :mrgreen: