od Crocodile » stř srp 02, 2017 20:58
Článek z časopisu Za ruljom z roku 2002 o nástupci modelové řady Žiguli. Bohužel větší velikost mi nešla nahrát - to omezení velikosti fotek je celkem hloupý...
Ve stručnosti: model vznikl jako levná varianta vozu Lada, která by zaplnila místo na výrobní lince po ukončení výroby vozů Žiguli, s tím, že by měla moderní karoserii a některá technická řešení (v článku přirovnávají předek automobilu k Škodě Fabii). Jednalo by se o auto s pohonem zadních kol, které je stále v některých regionech žádané, také díky své prostornosti, díky použití většiny dílů pohonu a podvozku z vozů Žiguli, by se nezvýšila výrazně ani cena. Byla zesílena střecha, vyztuženy prahy, ve dveřích trubkové výztuhy. Zadní náprava by zůstala beze změn, kromě úpravy tyčí upevňujících nápravu (takže asi kostí), aby se mohl zvětšit kufr. Spojka, 5ti stupňová převodovka, kardanový převod, vše by zůstalo od klasiky, prověřené léty. Přední náprava by byla už nová, McPherson a řízení by bylo hřebenové s elektrickým posilovačem. Základním motorem by byla 1.7 upravená pro normy Euro-3 a Euro-4 (takže MPi), ale plánují montovat i 1.6. Už v základní výbavě bude airbag řidiče, za příplatek klimatizace a ABS. Vyhřívaní a elektrická okna se neplánují. Má se jednat o model o třídu níž než Lada řady 110, nejbližší konkurent je Samara. Hlavní konstruktér navíc prozradil, že by chtěli rozjet sériovou výrobu vozu 2151 v roce 2005, následně má vzniknout i sedan.
Nakonec se tak nikdy nestalo a vozy Žiguli vydržely ve výrobě do roku 2012...
- Přílohy
-
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093Historie:
AvtoexportVozy:
Lada a UAZ