od submariner » pát úno 11, 2011 13:24
to DJW: pokusim sa prispiet aj ja svojimi skusenostami s Priorou, ktoru mam v tychto dnoch 2 roky a najazdenych 36000 km. Sice som uz v tomto fore svoje dojmy pisal a nerad by som sa opakoval. Ked som ju kupoval tak poziadavky boli, aby to bolo auto (v tej dobe pred srotovnym) cenovo do 9000 tis. Eur a pokial mozno so silnym motorom, takze 1,6 a 98k ma zlomilo. Vybava tiez bola taka na aku som do tej doby nebol zvyknuty a 3 rocna zaruka tak si hovorim preco nie. Jedno comu som obzvlast rad je fakt, ze naprava je ozaj masivna a na Slovenske cesty uplne idealna cim sa zial ine automobilky v rovnakej triede chvalit nemozu. Co sa tyka vyrobnych zavad tak tam bolo zopar veci medzi tie lahsie patrilo napriklad, spitockovy snimac, problem s otvaranim zadneho elektricky posuvaneho okna, vypalenej led diody vo svetle vo dverach osvetlujucom priestor na chodniku pri nastupovani. Medzi zavaznejsie by som zaradil napriklad gulovy cap v prednom lavom kolese (pri zastavovani a rozjazdoch rupal), ktory mi vsak na zaruku vymenili ako aj odstarnili vsetky spomenute zavady. Narazil som aj na problem s pravym svetlometom ked mi pri jazde ocividne bolo vidiet kmitajuci luc svetla. Vymontoval som ho a nasadil pohyblivu cast (sklapanie ovladane servomotorom) spat na miesto do capu ktory bol od vyroby zle nasadeny cim kmital. Teraz si trufnem povedat ze moja Priora je odladena. Priemerna spotreba sa pohybyje mimo mesta pri velmi zivej jazde na 6 litroch a v meste 7 litrov. Pri ekonomickej jazde sa da mimo mesta (bez jazdy na dialnici) docielit spotreba 5,5 litra v kombinacii s mestom v pomere 2/3 mimo mesto >>> 1/3 mesto. Co je podstatne je to, ze Priora ma zatial nikdy a nikde nenechala. Ked som ju kupoval bral som co mali vystavene v Slovlade na Poliankach. Absolvoval som s nou dovolenku v Alpach (AT a CH) a nemala problem drzat v kopcovitom terene dych s Volvami, Passatmi Audi atp.Jednoducho je to pomerne silne auto a nevidim dovod ako niekto povie naco by sa tam mali montovat slabsi motor ako to je zvykom u koncernu VW, Skoda, Audi. Na zaver mozem vyslovit spokojnost, pri ktorej hodnotím najskor spoľahlivosť, náklady na údržbu, komfort, spotrebu, výkon a mnohé iné.Ze za peniaze, ktore som vynalozil som dostal auto v adekvatnej triede a moju spokojnost by som ohodnotil na 90 %.