Tak jsem se dotazoval u CS AutoLada, zda neprobíhá doprodej Priory EURO 4 (sám jsem před šesti roky Ladu Jagu u nich kupoval se slevou = doprodej předchozího ročníku). Doprodej skutečně probíhá, u verze kombi je poslední kus (bílá barva). "Akční výprodejová cena" včetně klimatizace a ABS je 243 900 Kč!
EURO 5 se momentálně ještě nevyrábí, první vozy očekávají na přelomu června/července. Jaké budou barvy a výbavy budou vědět cca 14 dní dopředu.
Taky jsem se pokoušel získat informaci od jistého autobazaru, který nabízí "novou" Prioru 2172 r.v. 2009 za "akčních" 219 900 Kč, zda je to verze s ABS a klimatizací. Na dva mé e-maily nepřišla žádná odpověď...
Dlouhodobým empirickým výzkumem cenové politiky prodejce, odhadu cenové elasticity poptávky (tedy těch pár lidí, kteří si Ladu koupí) a dalších faktorů (např. identifikace skalních fandů se značkou) jsem dospěl k závěru, že automobily Lada vykazují jednoznačně charakteristiky
luxusního zboží.
Nákupem vozidla Lada jeho majitel dává najevo svojí jedinečnost, vyhranění se vůči průměru, jistou dávku extravagance, dostatečnou dravost a otrlost, ochotu jít do rizika a dobrodružnou povahu. Z toho mi vyplývá, že by skuteční "kapitáni českého průmyslu" a významní manažeři měli jezdit v Ladě (a ne fádních tuctovkách typu Audi A8). To, že v Ladách nejezdí, není vyvrácením mojí teorie, ale důkazem, že nemáme skutečné "kapitány průmyslu" (v Schumpeterovském slova smyslu), ale pouze nevýrazné, našamponované manažírky, kteří propadají "okázalé spotřebě".