Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: stř úno 18, 2009 18:56
od Nulašestka
Pája píše:proč utrácet dvojnásobek za jen o dva roky starší káru.

Tady by se důvodů našlo bezpočet - od záruk a bezplatnejch asistenčních služeb přes vědomí původu vozidla a skutečnýho stavu až po najetý kilometry. Když dneska kdejakej Hyundai poskutuje záruku na 5 let nebo 150 tis. km (nebo i bez omezení), tak se to, jak správně poznamenal JmJ, hlavně firmám nebo těm, co najedou hodně, setsakra vyplatí. Konečně jsou tu i osobní preference zákazníků - ne každej chce ojetinu. Chce si koupit nový auto a to v takový podobě, jaká mu bude vyhovovat (barva, motor, výbava...).

PříspěvekNapsal: stř úno 18, 2009 19:30
od FOMA
Nemohu jinak než souhlasit s JmJ a Majom.
Ono v podstatě všechny auta ztrácí ,,stejně,, když si to vemu tak Lada s pořizovačkou 250 000,-, a Octavia s pořizovačkou 450 000,- obě dvě auta ztratí stejně poněvadž zůstatková cena Lady je po 5 letech : 50 tis.czk a Koktavky no řekněme 250 tis.czk... :wink: je to jen o tom kolik chce člověk investovat(riskovat) a jak moc hodlá být pán náročný.
Každému v naší společnosti je jasné,že za luxus se platí a jinak tomu nebylo a ani nebude :wink:
..no a v neposlední řadě hraje roli tak,ako u všetkého spotrebného zboží otázka:na čo.pre čo a za kolko...takže je jasné ,že na můj,,chalupářský,, styl života s ročním nájezdem 10-15 tis.km vystačí Lada stejně tak jako Ford(Focus)apd....zřejmě jinak bych se na to díval očima manažera s ročním nájezdem 50 tis.km za rok :) ..

PříspěvekNapsal: stř úno 18, 2009 20:05
od Tommel
Přesně tak jak zde bylo napsano, přesně jak napsal Majo ja auto nekupuju abych ho za par let prodal za dobrou cenu, ale proto že Priora v nabidce nových aut jasně vyhrala cenou, vybavou, že je to nové auto se zarukou a pro mně i značkou :wink: Takže je mně opravdu jedno, že po zaruce to auto bude mít prodejni hodnotu třeba 50 tisic :wink:

PříspěvekNapsal: stř úno 18, 2009 20:36
od Pája
Asi se radši už nebudeme přít o tom, kdo má jakej úhel pohledu na věc. Jak napsal FOMA, každej si koupí auto podle svejch potřeb a financí.
Ale jednu otázku na Nulašestku si neodpustim. Toho Focuse sis koupil jako funglovku?

PříspěvekNapsal: stř úno 18, 2009 20:52
od Nulašestka
Pája píše:Toho Focuse sis koupil jako funglovku?

Já ne, ale auto má pořád jen jednoho majitele. :wink:
A to je právě ten luxus - byl to jeden z prvních faceliftů a pamatuju si tu dobu, kdy to auto budilo pozornost. To člověk ve dvouletý ojetině tak často nezažije.

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 07:11
od Erik
Svým způsobem mají obě strany pravdu. Je fakt, že Lada, jako ojetina, se opravdu prodává dost špatně. Když jsem pořídil 2111 a nemohl prodat 21061 v hodně dobrém stavu, byl jsem rád, když jsem jí prodal za 10 tis Kč. A to bylo auto, za jehož spolehlivost bych dal ruku do ohně. Nevěřil jsem, když švagr prodával skoro nepojízdného favorita bez technické, bez akumulátoru a nestačil odmítat zájemce. myslím, že šel také za 10 tis Kč. U 2111 to byl rozdíl v tom, že za to auto bych ruku nikam nestrkal. Nakonec si ho vzal nějaký pán z Ukrainy, co tady má stavební firmu.
Druhá věc je, že když si někdo chce koupit nové auto, tak po něm asi touží (má-li ho na soukr. užívání) a v tu chvíli neřeší, jestli se bude za 5 let prodávat dobře nebo ne. Asi bych řešil jak moc bude poruchové, ale to u priory zatím nikdo neví.
Přeju, aby byl Tommel s Ladičkou spokojen, aby mu dělala jen radost a on dělal radost jí. :)

Edit: pravopis

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 07:40
od Pája
Nulašestka píše:
Pája píše:Toho Focuse sis koupil jako funglovku?

Já ne, ale auto má pořád jen jednoho majitele. :wink:
A to je právě ten luxus - byl to jeden z prvních faceliftů a pamatuju si tu dobu, kdy to auto budilo pozornost. To člověk ve dvouletý ojetině tak často nezažije.


Až si někdy koupíš nějaký auto, za svý těžce vydělaný prachy, tak nám poreferuješ.

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 08:58
od čmelák
ja by som do auta nevrazil ani korunu

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 09:07
od zelvotron
Pája píše: Z pravidla se ceny ojetiny odvozuje od výdrže vozu, takže když vidim auto u kterýho cena padá pomalu, dá se předpokládat, že i jeho užitná hodnota(spolehlivost, poločas rozpadu atd) bude i po létech na výši.

:D Mezi řidiči je rozšířeno spoustu mýtů a polopravd koukám nejen o řízení, ale i nákupu ojetin :oops:

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 09:11
od Teepee
Nulašestka píše:V době, kdy se šestiletý ojetiny střední třídy v plný palbě prodávají pod 100 000 Kč...

A který to jsou? Ona cena je velmi často úměrná opotřebení a závadám, takže pod 100 000Kč koupit slušnou šestiletou ojetinu střední třídy je podle mého nesmyl. Stačí nasypat do www.sauto.cz parametry ceny a roku výroby, ve Středočeském kraji jsem nenašel nic, kromě šrotů a nákupních tašek.
Kdybych kupoval srdeční auto na celý život (vzhledem k rychlosti vývoje všeho je to značně nepraktické) tak bych chtěl auto nové, o kterém budu všechno vědět. V případě Priory ano, tam si musí být člověk jistý, že to je prostě auto na celý život.
Já ale nevím, jaké budou mít děti koníčky za pět let, jestli potřeby rodiny nebudou někde jinde, proto myšlenka že vydržím v té přepestré nabídce u jednoho auta 20 let opravdu není na místě.

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 09:15
od zelvotron
Teepee: no přece všechno voňafky, najeto 116tkm, 1,9TDI, první majitel, důchodce co s tím jezdil jednou tejdně do kostela a na nákup, samozřejmě jen v létě :lol:

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 09:16
od Teepee
zelvotron píše:Teepee: no přece všechno voňafky, najeto 116tkm, 1,9TDI, první majitel, důchodce co s tím jezdil jednou tejdně do kostela a na nákup, samozřejmě jen v létě :lol:

Už jsem našel, ale není tomu 6 let ale 9 let a má to 175 000km...
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=6946256

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 09:18
od Majo
este dodam, ze auto sa da rozjebat za par dni, mam svoje skusenosti z oboch uhlov pohladu...

Ked nasi kupili Fiat Cinquecento ktore malo 3 mesiace boli vysmiaty jak leco. Divim sa ze im nebolo divne ze ho predavaju skoro za polovicu. Potom sme ho niekolko rokov davali dokopy nez sa rozpadlo uplne....

A sam po sebe by som si auto tiez nekupil :mrgreen:

PříspěvekNapsal: čtv úno 19, 2009 15:52
od plavec
Majo píše:Uz toho OT v Tommelovej teme bolo dost, ale vidim ze ako tema sa to ujalo, tak som tomu spravil vlastny chlievik....

Ja plne suhlasim s tym co napisal JmJ nadomnou.

Ked raz kupujem auto predpokladam ze odo mna pojde uz len do srotu, teda keby som to bral tak ako pise Paja, nakupnu cenu si rovno mozem odpisat. Nehovoriac o dalsich investiciach, ktore neraz presiahnu kupnu cenu. Ja osobne beriem auto ako potesenie a chcem si ho co najviac uzit, niekto chodi na 100tisicove dovolenky a tiez z toho nic nema a ani sa mu to ako investicia nevrati......


Naprostý souhlas.Taky mám auto na ježdění a užitek a pro radost. A ne proto abych ho po pár letech prodával.Jediný auto který jsem prodával, tak byl ze začátku ten Citroen BX, jenže jsem neměl peníze na ty opravy a zabíral mi hlavně místo. :wink:

PříspěvekNapsal: ned úno 22, 2009 16:12
od DJW
1. lacné náhradné diely (Maďarsko, Ukrajina - výhoda pre Slovákov)
2. vo veľkej miere opraviteľnosť doma (aj vďaka tomuto fóru :) )

Vzhľadom na nízku vstupnú investíciu pri potrebe trocha zručnosti je to auto myslím s výbornou úžitkovou hodnotou.
Ja osobne som ešte ani jedno auto nepredával - dve mi rozbili pri nehodách, jedno ukradli, dve som dojazdil a zošrotoval.

Mimochodom SlovLada dáva 3 roky záruku bez obmedzenia kilometrov - tiež nie nezaujímavé. Napr. Kia so 7 rokmi je uplný blud - strašne sa kazia už po roku a treba dlho platiť drahé servisné prehliadky.