Coryho 2171 - Jean Prior SE

Moderátor: Moderátoři

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » úte lis 14, 2017 23:32

Ten pocit, ked si nájdete svoje auto na ukrajinskej stránke s tým, že vás považujú za Ukrajinca, ktorý jazdí na aute so slovenskými značkami (čo je na Zakarpatí bežná vec) :mrgreen:
https://www.0312.ua/news/1861050
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod valda1971 » úte lis 14, 2017 23:48

Cory - Ty už jseš slavný mezinárodně :mrgreen: Překladač mi sice hodil nesmysly, ale pochopil jsem :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » úte lis 14, 2017 23:52

Autor sa vlastne smeje na tom, že Ukrajinci si kupujú ruské autá na Slovensku. Skoda, že nevie, že som Slovák, to by sa potom rehotal ešte viac :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » sob lis 25, 2017 20:08

Clovek by ani nepovedal, ale za pol roka som najazdil 15tis. km a je tu dalsia "serviska". Samozrejme, ze doma. Takže trochu zhrniem, čo si dnes zasluzila a v akom stave je :)
Vymenil som sviečky, opäť za Denso. Tie predosle mali 30tis a uz to na nich bolo citiť. Pritom som zmeral tlaky, na teplom motore. Pravda, kym som sa k tomu dostal, teplota vody uz bola dole, ale motor bol teply. Hodnoty 17 - 17 - 16,2 - 17. Vo stvrtej sachte olej, ale guma na cievke je v poriadku.
Pelovy filter som chcel vymenit, ale kupil som nejaky lacny rusky šunt, ktory sa tam nedal vopchat. Ibaže by som dal dole hlavu :rolleyes: Takze som vyfukal stary a zalozil spat. Inak pred filtrom jesenna atmosfera, za lopatku listia.
V poslednom case som zaregistroval tažke radenie kvaltov. Lanko spojky som musel povolit o 7mm, na predpisanu hodnotu. Radi sa opäť normalne. No o chvilu uz nebude kam dalej povolovat. Takze spojke este davam tak 15tis.
Dalej som spozoroval vrzganie v riadeni. Mal som podozrenie na oporne lozisko laveho tlmica. No dnes som zhodil prachovky z hrebena a tam - sucho. Takze som natlacil z oboch stran poriadne mnozstvo Litolu. Prial by som vam pocitit ten rozdiel v toceni na mieste.
Predne kotuce bez zmeny. Ale vyzeraju strasne. No brzdi to normalne. Prestriekal som dostupne konektory, vymenil vzdchovy filter. Este ma caka palivovy filter, dotiahnut ručku, skontrolovat zadne brzdy, vymenit nemrznucu zmes, skocit na geometriu a samozrejme vymenit oleje.

Ako by to bolo, keby som aj nieco nevylepsil. Termostat z Granty/Kaliny II. Popis dam do samostatnej temy.
Přílohy
t11.jpg
t12.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod stano112 » sob lis 25, 2017 20:42

Cory píše:Ako by to bolo, keby som aj nieco nevylepsil. Termostat z Granty/Kaliny II. Popis dam do samostanej temy.


Tak si sa predsa na to dal? :)
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » sob lis 25, 2017 21:22

Dal a myslim, ze sa to oplati ;) viewtopic.php?f=73&t=23443
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » sob pro 09, 2017 20:14

Prehupol som sa cez hranicu 75tis. Okrem predchadzajucich spominanych ukonov som vymenil olej v prevodovke, nechal som si vymenit capy riadenia a urobit geometriu. Páni, ono je to zrazu ako nové auto (skoro :mrgreen:). Zacalo poriadne zatacat a sediet v zakrutach. A teraz trochu podrobnejsie nejaké úpravy s troškou retrospektívy:

Prevodovka:
Uz od kupy auta ma štvalo radenie rychlosti, najmä preradovanie z 3 na 4 a opacne. Skusal som vselico, aj vymenu oleja. Nasledne som vymenil kulisu za krátku a logicky začalo radiť este tazsie. No nejak som to trpel. Naviac aj vyradovanie z 3ky a 4ky slo tuho. Vdaka Posimovej "olejovej" rade som vo stvrtok vymenil olej. Na počudovanie šlo radiť omnoho lahsie hned po pár kilometroch. No stále mi to nedalo a tak som včera vyšroboval blokátor vidlice, resp. presuvacej tyčky a pruzinku skrátil o 1mm. No taký rozdiel som nečakal. Na pomery krátkej kulisy to ide lahko, až si predstavujem ako by to slo s normálnou kulisou :) Pokusne skusim pruzinku skratit este o 1mm, ak to bude vela, vozím so sebou náhradnú.

Silentbloky/zavesenie motora:
Rovnako ako radenie ma strasne iritoval chod radiacej paky. Priora ma motor zaveseny rovnako ako desiatkova 16V rada. Na jednom silentbloku sedí motor, na druhom visí prevodovka, a potom je hore a dole motor uchyteny tzv. "gitarami", ktoré bránia natáčaniu celého agregátu. Sú umiestnené na úrovni rozvodov. Upravy prebiehali asi v takom poradí:
- Skúšal som pridať zadný uchyt prevodovky z 8V verzií. Páka sice prestala putovať cez pol kabíny, ale obajavili sa otravné vibrácie.
- Zistil som, že uchyt motora je asi o 1cm posunutý, takže nasledovalo nastavenie a nastalo zlepsenie. Ale bohuzial malé.
- Výmenil som silentbloky za nové z Priory2 a vyhodil zadný úchyt z 8V. Neprenášali sa žiadne vibrácie, motor šiel podstatne tichsie, ale zas páka cez pol kabíny.
- Nasledoval prídavný silentblok od TechnoMasteru, ktorý sa dáva medzi blok (v mieste spoja s prevodovkou) a prednú nápravnicu (nazvime to nápravnicou, ono je to vlastne len priečna výztuha) + zadný silentblok z 8V. Objavili sa šialené vibrácie.
- Zadný silenblok z 8V šiel preč a ponechal som teda len origo uchytenia + predný silentblok od Technomasteru. Takto som odjazdil asi 35-40tis km. No vzdy v nejakom okamihu, napriklad pri rozjazde, sa rozvibrovala páka atd.
- Včera som demontoval obe gitary a ponechal len silentblok motora, prevodovky a silentblok od Technomasteru. Vibracie ziadne, no zasa páka cez pol kabíny.
- Domontoval som zadný 8V silentblok. No tým, že 16V motor má vysoko ťažisko, silenbloky motora a prevodovky su pomerne nízko, k tomu su nízko aj silentbloky od Technomasteru a z 8V, za jazdy dochádzalo k prehupovaniu agregatu, čo malo zasa za následok kmitanie páky, no už pomerne malé
- Dnes som k tejto zostave primontoval iba hornú gitaru. Chod páky je teraz asi 3mm, pri rozjazdoch nič nevibruje, da sa rozbehnut na 2ke uplne z pomalej rychlosti bez toho aby som mal pocit, ze vytrhnem motor z auta a hlavne - auto neskutocne stichlo. Ziadne pazvuky z prevodovky. Jediný mínus je, že z toho 8V drziaku sa pri volnobehu prenasaju jemne vibracie. Lenze volnobeh na Priore je 790-800ot. Ked je motor chladnejší a má cca 900, tak sa neprenáša nič.

Poviete si, že som magor, tolko pod tým ležať. No rád robím pokusy :) To pôvodné zavesenie nie je správne. 8V agregát mal 3 zavesenia. Motor na jednom silentbloku sedel, na druhom visela prevodovka a treti (zadny) uchyt siel do podlahy. No pri vzniku 16V desiatky sa pravdepodobne toto zavesenie neosvedcilo, pretoze motor nabral na rozmeroch v hornej casti, ťažisko sa posunulo vyssie a pravdepodobne sa nevedeli zbavit vibracii od podlahy. Keby bol pod motorom ram,resp napravnica, tak by sa ziadne vibracie neprenasali. Takže do 16V šupli tie 2 gitary a umiestnili ich uplne nešťastne. Ked si predstavime, že tie gitary su na urovni rozvodov, tak je jasne, že motor vdaka nim stoji na mieste, no o to viac sa vrtí prevodovka, ktorá len visí na jednom silenbloku. Logicky by tie gitary mali byt umiestne v strede agregatu, resp. na urovni spoja bloku s prevodovkou.
Ked som okukoval Vestu, tak som si vsimol, ze ma len 3 uchyty. Na jednom motor sedi, na druhom visi prevodovka a dole je jedna gitara (ale pevnejsia ako u priory), ktora je v strede agregatu a smeruju dozadu. No neupina sa do podlahy, ale do napravnice. Navyse, silenblok motora je výškovo na urovni hlavy a nie na urovni vodnej pumpy. Aj silenblok prevodovky je vyssie. Po 20 rokoch prisli na to, že 16V motor ma tazisko vyssie....
V budúcnosti plánujem vyskúšať niečo progresívnejšie. Ponechám len silentblok motora, prevodovky a spodok motora uchytím gitarou z Vesty o prednú výztuhu.

Fuuu, ale som sa rozpísal :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Liftback » sob pro 09, 2017 20:33

:shock:
nechceš vylepšiť aj moju? :D
po sviatkoch chcem začať výmenou oleja v prevodovke a úpravami, ale ešte navštívime novorusiu (ukrajinu) :mrgreen:
dopredu dám vedieť a objednám sa, nech mám naj naj LaGu na slovensku :rolleyes:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Liftback
 
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » sob pro 09, 2017 20:43

A co by si rád vylepšil? :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Liftback » sob pro 09, 2017 20:59

na skúšku by som rád ako bolo niekde spomínané vylepšil nástup otáčok ak bude čas a priestor hadicou a lievikom vymenil prev.olej ako víno, a veľmi by som si želal do nového roka dialkové :mrgreen: takže predbežne to skúknuť dobehmem do sv alebo ke a poriešime s požehnaním slovl.ke :mrgreen: aj keď im to bude asi v trubke, pár drobností a maličkostí ako ledky a kravinky no uvidíme len pohodovým tempom čo postiháme a chcel by som sa zviesť na jedinej na slovensku ak sa bude dať
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Liftback
 
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod zelvotron » pon pro 11, 2017 21:23

Zajmavý je, že na kalině mají i šestnáctiventily ten záchyt reakce normální z osmiventilu a ničemu to asi nevadí a přitom silentbloky motoru a převodvky jsou ještě níž než na desítce.

Jinak pěkná série pokusů, ovšem obvykle to v lepších automobilkách dělá vývojový oddělení a ne zákazník :-D
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » úte pro 12, 2017 08:12

Mohli by ma platit :D kalinu sim nejak podrobne neskumal, ale tusim tie hlavne silenbloky ma trochu inac riesene a asi aj tuhost karoserie je niekde inde. Cert vie :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Cory » pát pro 15, 2017 21:51

4 roky zbehli ako voda, dnes som absolvoval prvú TK a EK.....a prešla :D
Emisná úplne v pohode, namerané všetko na prvykrat. Obsah CO na volnobehu aj pri zvysenych otackach 0,007, HC vraj -4. Neviem teda, ci to moze dosiahnut zapornu hodnotu, ale asi mam ekologicke auto :D Lambda 1,006. Chyby ziadne.
Co sa tyka TK, tak mam tam uvedene "tlmice pruzenia-stav" a "stretavacie svetla-natavenie". No, priznam sa, mal som opačne zalozenu žiarovku :shock:
Predné brzdy: 2,3/2,27
Zadné brzdy: 1,21/1,06
Ručná: 1,89/1,77

Vyzerá to, že tu ručnú som teda vyladil dobre :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod Liftback » pát pro 15, 2017 23:03

blahoželanie a nech to jazdí
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Liftback
 
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Příspěvekod valda1971 » sob pro 16, 2017 10:37

Blahopřeji též a doufám, že v těch kilometrech budu mít to samé :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků