1) Nespolehlivost Renaultu potvrzuji, navíc přidávám BRUTÁLNÍ ceny dílů i servisu - R19, Mégane 1999 az doslechu i loňské Laguny. Oprava čehokoliv znamená mít náhradní šrouby, spony, hadice, kabely, protože se všechno snadno láme. Na výměnu výfuku potřebuješ autogen. Mám pokračovat?
EDIT: U Thalie nevím, ta se ke mě ještě nedostala
2) Moje Kalina tenhle týden překročí 50000 km. Plzeňáci dosvědčí, že jí nešetřím. Kromě mikroskopické dírky v nádržce ostřikovačů (vyreklamováno a vyměněno) a nedoléhajícího spínače alarmu pod kapotou (totéž má nová Oktávka chlapíka naproti, každou noc houká; oprava u Kaliny - 2 minuty) jsem nic neřešil, Kalina slouží bezchybně.
3) Nulašestka - nepřipadám si tu jako nejzkušenější, ale přesto vím, že se pleteš - už jsem totiž přišel o iluze. Např.
- Nissan Almera, dva stejné motorizace, rozdíl 1 měsíc věku - oba celkem bez problémů, až na to, že jeden vůbec nejede a žere. Tomu "lepšímu" po nějakých 5 letech začala zlobit elektrika, servis to nevyřešil. Nakonec ho známý zbořil.
- Fabie ani popisovat nemusím na forech je toho dost - jedna bezporuchová, druhá šmejd.
- Oktávky mají tradičně z výroby v interiéru špinavé B-sloupky nahoře - schválně až se povezeš, zkontroluj to
. Už jsem takhle trochu "ranil" několik majitelů.
4) Když chcete nové auto, uvědom si předně, že je to drahá investice. Vyplatí se donutit se ke čtení stížností majitelů - servis, poruchy, ceny. Zkontroluj si předně ceny náhradních dílů, něco jako bezpodmínečně spolehlivé auto NEEXISTUJE.
Co se týče značek:
Lada - není výkřik moderní techniky, nicméně není to ani žádný pekáč. Servis je levný, ale je třeba počítat s tím, že není všude, je riziko nedostupnosti dílů (zatím se to nevyplnilo, ale strašák to je).
Renault - ruce pryč! Nekupovat! Auta jsou to celkem pěkný, ale spolehlivost mizerná a servis ještě horší (aspoň co jsem navštívil)! Totéž se týká ostatních "francouzů".
Škoda - drahá, klimatizace funguje v létě, v zimě musíte topit 28 abyste v autě měli 16, asistenti fungují a dobře eliminují necitlivost v pedálech. Fábie je malá (slabé slovo).
FIAT - na nové typy jsem slyšel chválu, teď zas nadávky, tak nevím. V žádném jsem se nevezl, ale moc se mi líbí.
Ford - výborný servis (co jsem slyšel) a dobré ceny dílů.
KIA - drahý servis i díly, víc nevím.
Co se týče mojí Berušky:
- max. dosažená rychlost 192 km/h (202 tacho)
- nejhorší spotřeba 10,2 (dálnice co to dá)
- nejlepší spotřeba 5,1 (norm. silnice, 80-90, u mě neobvykle pomalejší rozjezdy, pasažérce bylo nevolno a já to nechtěl mít na zádech
)
- dlouhodobý průměr spotřeby 8,3 (jezdím celkem rychle)
- dovolená v Chorvatsku - spotřeba 6,8 tam a zpět, včetně 4 hodinové cesty 30km v koloně a 170 km/h po asi 60 km německé dálnice. Myslím, že styl jízdy odpovídal "normálnímu řidiči".
-nikoho nebolí záda, přestože sedadla jsou nastavitelná jen "klasicky"
- fabii 75kW 1.4 natře jak na výkon, tak na spotřebu, přestože papírově by to mělo být naopak - Kalina má o dost delší kvalty, ale lépe táhne už od nízkých otáček.
- porsche to ale není
- hučení převodovky potvrzuji, už jsem si na to zvykl jako na "signalizaci brždění motorem"
- co jiná auta nemají je třeba kontrolka alarmu přímo na přístrojovce (blikající žluté autíčko a ne trapné červené blikátko ve dveřích jako jinde).
Vašátor - mě se ten interiér zamlouvá, jednoduchý a praktický.