Kalina jako auto pro autoskolu (ABS atd.)

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Maysner » úte pro 18, 2007 18:21

to jako vsechny felicie, fabie, toleda, octavie, golfy a plno dalsich aut co nemaj abs prestanou v autoskolach jezdit?
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod danielTIR » úte pro 18, 2007 19:25

Tak to ti zatím neřeknu. Budu to vědět až tak za měsíc, ale nicméně NOVÉ auta registrované jako autoškolské už musí splňovat tuto podmínku. Ostatní již zaregistrované, bud obmění vozový park hned, nebo budou mít nějakou dobu tak učinit. Nicméně když jsem jezdil autobusem u autoškoly, bylo mi řečeno že od 1.1.2008 už karosa bez ABS jezdit nesmí. Takže si myslím , že to bude platit i pro osobáky. Pokud tě do vážně zajímá, rád ti to zodpovím cca za měsíc.
ŠKODA FABIA combi 1.9 Sdi AUTOŠKOLA - přesto fanda vozů LADA
Uživatelský avatar
danielTIR
 
Příspěvky: 213
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:51
Bydliště: opava

Příspěvekod Michal Pokorný » úte pro 18, 2007 20:12

Že by se to vztahovalo i na ty už zaregistrované? Je to možné, ale v tom případě tam určitě bude nějaká přechodná doba , ne ?
Vím, že už kdysi byly problémy s P-V3S kvůli tomu, že má jedookruhové brzdy a nakonec to nějak vyznělo do ztracena :dontknow:
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvekod Maysner » úte pro 18, 2007 21:15

danielTIR píše:....Pokud tě do vážně zajímá, rád ti to zodpovím cca za měsíc.


ale tos to ne :wink: ja jen ze tech aut bez abs jezdi plno. plno autoskol nema nic jiny nez auta bez abs. v te autoskole co sem byl ja byli dve fabie. u obou sem si sam vyzkousel ze abs nevedou :P
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod danielTIR » stř pro 19, 2007 11:04

Momentálně si dělám učitelské zkoušky pro všechny skupiny výuky, takže toto téma budeme určitě probírat. Nicméně mně to zajímá, protože si to auto stejně budu pořizovat.
ŠKODA FABIA combi 1.9 Sdi AUTOŠKOLA - přesto fanda vozů LADA
Uživatelský avatar
danielTIR
 
Příspěvky: 213
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:51
Bydliště: opava

Příspěvekod Wolf » stř pro 19, 2007 13:42

Danieli ja Ti do toho nechci mluvit, ale pokud chces spojit svuj dalsi osud pouze s jedinym vozidlem, na kterem budes Ty i Tva rodina existencne zavisly, doporucoval bych Ti v tuto chvili radeji zustat u znacky, ktera je dobre zasobena nahradnimi dily a s rozsahlou servisni siti, kde Ti vozidlo opravi v relativne kratkem case. Jsem fanda Lady a nedam na ni dopustit, ale kdybych se ja rozhodoval na Tvem miste, snad bych radeji vyuzil treba pripojene nabidky, nez pak nestihat terminy zkousek a jit do krachu. Tot muj nazor. W.
Přílohy
Leasing-skoda-2007.pdf
(135.48 KiB) 217 krát
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod JmJ » stř pro 19, 2007 13:48

Ma pravdu predsedo ;-)

Resp. chce to mi nejakou jisotu, treba tu skodovku a k tomu zigula :P
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod danielTIR » stř pro 19, 2007 18:39

Děkuji předsedo :D , jsem taky fanda, ale asi to vyhraje Fiesta 1.4 16V, protože popravdě mám strach právě s těch ND a přístupu LADY ke všem problémům. Navíc firma co opedalovává autoškolské auta, KALINU udělat nechce. Prý na to nemají certifikát či co. Je toho ještě spousta běhání, takže na vše mám ještě tak půl roku čas. :) Krom autoškoly chci ještě dělat jinou činnost související s ojetými auty a rychloservisem.
ŠKODA FABIA combi 1.9 Sdi AUTOŠKOLA - přesto fanda vozů LADA
Uživatelský avatar
danielTIR
 
Příspěvky: 213
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:51
Bydliště: opava

Příspěvekod Marosqo » úte pro 25, 2007 23:47

JmJ píše:
Flipper Tom píše:Autoškolky musej mít ABS ?? no potěš koště , to se všechny ty nány pokud budou muset přesednout do něčeho obyčejnýho zabijou :(
Podle mě by vozidlo autoškoly nemělo mít naprosto vůbec nic - a poper se s tim


ano, soudny clovek dojde k zaveru, ze by se to melo drzet hesla "tezko na cvicisti, lehko na bojisti". Bohuzel, pak by prodejci vozu meli mensi zisky, takze muzem byt radi, ze auto pro autoskolu neni povinne vybaveno vyhrivanyma sedackama a klimatizaci :-)

Wow ,zachvylu skoncime jak amici ,ze sa bude robit autoskola na automate ...este pamatam na slova mojho instruktora ,ze mali na vyber tiez abs u predajsu ,alebo elektricke okna ,tak volil elektricke okna ,aby sa student naucil jazdit s realnym autom a normalnymi jazdnymi vlastnostami :evil: holt taky debilny zakon u nas etste nebol
ex.VAZ 2102 1974 ex hniloba VS. laminat :P
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A

BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction :D
Lada Niva Urban 2017
Marosqo
 
Příspěvky: 655
Registrován: stř srp 23, 2006 14:13
Bydliště: Košice

Příspěvekod Jiri » čtv pro 27, 2007 23:06

hmm tak zle bych to neviděl...ABS není žádná novinka , myslím že téhle technické vymoženosti bude 30 let.. a dá se říct že aut s abs bude přibývat..vždyť už i avtovaz to slibuje:-) ABS bych nezatracoval. Neni zbytečný a občas může pomoct. Jezdíme v normlním provzu žádný závody tak chci auto na silnici ne na rallye nebo okruh...
btw když by se trend ubiral smerem k malolitraznim motorum a treba 10 stupnovym prevodovkam, rad prenecham razeni nejakemu chytremu automatu.......
btw a proc vubec v autoskolach maj synchronizovany prevodovky? nebude lepsi když se to lidi naucej s meziplynem ne?:-)
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod JmJ » čtv pro 27, 2007 23:31

Chovani prevodovky se synchronama nebo bez nich nema myslim na vysledek krizove situace az takovy vliv jako chovani brzd. A to, ze abs muze dat kozu, se neda poprit. (zazil sem to u trech modernich vozu). A tady je dobre, aby clovek byl aspon trochu pripraven na chovani aute, ktere ABS nema, podobne jako bych povazoval za vhodne ukazat zakovi v autoskole jak brzdi auto bez posilovace brzd a jak se ridi auto bez posilovace volantu. Jestli uz si nekdo pri razeni odrovna prevodovku, neb neumi pouzit meziplyn, nebo se neumi rozjet na kluzkem povrchu bez pomoci podpurnych systemu, to uz na lidsky zivot nema vliv, to je mi fuk.

Stejne tak bych povazoval za dobre venovat v autoskole cas tomu, aby zak zazil smyk na kluzkem povrchu, trenoval manevr objeti prekazky a podobne. Myslim, ze tyto veci jsou vyrazne dulezitejsi nez znalost toho, jake napisy ma mit na sobe auto taxi sluzby.

Nezavrhu zadny moderni system, jen ucit lidi jezdit jen za podpory techto modernich systemu vubec nepovazuju za dobre. Meli by v autoskole zkusit oboji. A proto trvam na tom, ze cilem hromadneho povinneho nasazeni ABS do aut v autoskolach je pouze vydelek, nic vic.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Štěpán » čtv pro 27, 2007 23:36

Souhlasím s JmJ!!! Jezdit s elektronikou na kolečkách dokáže každej blb, ale naučit se na obyčejným a primitivním kusu železa se v životě vyplatí mnohem víc...
Štěpán
 

Příspěvekod Jiri » čtv pro 27, 2007 23:55

myslim že si každý muže rozhodnout v jake autoskole bude delat papiry...a vybirat si muze i podle toho s cim chce jezdit. jo jasne dejte lidem v autoskolach auta bez posilovace co maji delsi brzdnou drahu a trenujte je aby si zvykly že když chtej zabrzdit tak se do musi zaprit v sedacce co to jde...a dupnout na brzdu.... a ted ruku na srdce. koho kdy kdo ucil v autoskole resit krizove situace? na nehu stacilo jedine proklouznuti kol pro rozjezdu aby si clovek doplatil dalsi hodiny jizdy, aby autoskola mela penizky. nevim co delali když se nahodou nekomu podarilo dostat auto jen trosku do smyku.
Proste a dobre... v autoskole clovek ziska papiry a pokud to nebude ukladat zakon tak vas nikdo nebude ucit zvladat krizove situace.. je to už davno co jsem delal papiry ale myslim že pri vyberu autoskoly rozhoduje cena a urcita vstricnost instruktoru k casovym pozadavkum klienta. Osobne by mi bylo jedno jestli jezdim s 30 let starym kramem nebo fungl novym autem vycpanym elektronikou. Drive by me zajimala cena, dnes by pro vyber bylo v mem pripade rozhodujici to jestli mohu mit jizdy treba vecer po 19 hodine...... cim jezdim by mi bylo fakt jedno. Jezdit se clovek nenauci v autoskole a až za pár let kdy autem často jezdí bez ohledu na to jaké je počasí.....
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod zelvotron » pát pro 28, 2007 09:49

Souhlasím s Jiřím, já jezdil se starým Renaultem Clio a doteď nevím jestli mělo ABS :lol: Samozřejmě nemělo, protože to byla nějaká soc. verze s 1,2 ,ale jde o to, že pochybuju, že tolik lidí v autoškole brzdí tak, že by ABS potřebovali. Teda já dělal AŠ v létě, tak zimě, třeba možná.. no stejně se většinou jezdí po prosolenejch městech. Spíš to může pomoct instruktorovi, když to žák někam blbě pošle a on to musí zadupnout... :D

Tady píšete, že by si lidi v autoškole měli vyzkoušet kdesi cosi ze starejch aut, no to je možná pravda, ale určitě nebude špatný když si třeba taky vyzkoušej brzdění s ABS... Zvlášť, když aut s nim bude přibejvat. Prostě nejlepší auto do autoškoly by mělo technikou víceméně odpovídat vozovýmu parku v zemi (což zrovna u nás to abs nesplňuje, ale předpokládám, že ten předpis bude původem z EU a tam je situace jiná a i k nám se dováží fůra ojetin :? a většinou i starší mají abs) To že pak někdo sedne do 01 nebo embéčka bez posilovače brzd a jinej do novýho auta s abs, esp atd. je už každýho problém. Jinak samozřejmě zavádění takovýdleho předpisu trochu zavání vlivem automobilek..

DanielTIR: No a co se týká výběru auta, tak bych doporučil zůstat u osvědčenejch vazeb na Ford ;-)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod JmJ » pát pro 28, 2007 10:18

Psal jsem, ze by si meli vyzkouset oboji. A nepsal jsem, ze by si meli vyzkouset neco ze starych aut, ale ze by si meli zkusit chovani novych aut pri poruse. Je to mozna dulezitejsi nez aby zenska znala "technickou" (jestli se to teda jeste dnes vedet). Nejde o to, aby se s tim zak trapil celou dobu autoskoly, ale mel by vedet, co se deje, kdyz mu ztuhne pedal, co se deje, kdyz brzdi a auto jede furt rovne nehlede na polohu volantu. Na jakem aute me to nauci je mi jedno. Me to bohuzel take nikdo neucil. Kdyby ucil, bral bych to jako plus.

btw delal sem autoskolu pred 8 lety a nocni jizdy sme meli. snad i v 8 vecer v lete se jezdilo do 10 do vecera, aby byla tma.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6480
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků