Stránka 9 z 11

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: pát úno 05, 2016 21:17
od Cory
Hurá :)

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: pát úno 05, 2016 21:55
od valda1971
Jupí :mrgreen: Tak jen tak dál a ať jsi dál spokjen a nemáš sklamání :wink:

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2016 08:07
od Křečík Barbuška
Chtěl sem napsat jestli není ta vlna nadšení poněkud unáhlená, ale dobře ... hurá, hurá :laughing6: .

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2016 19:29
od radek mb
Koko Loko píše:Chtěl sem napsat jestli není ta vlna nadšení poněkud unáhlená, .... :laughing6: .

Ano, je.
Tak trochu jsem se ocitl v bludném kruhu. Bezproblémový provoz vydržel cca 14 dní...
Včera jsem jel do Prahy a byly zase problémy. Auto se velmi rychle ohřálo, topení ale šlo pouze vlažné. Teplota skákala mezi 90 a téměř 100 stupni. Interval třeba minuta. Minutu se držela na 90 stupních pak rychle vylezla přes 95 a po dvou minutách zase slezla na 90. Vždy, když slezla teplota tak paradoxně začal jít do kabiny vozu horký vzduch.
V praze jsem zjistil, že expanzka je prázdná. Doléval jsem půl litru destilky. Cestou domů voda neubyla, ale střídavý stav topení a netopení zůstal. Pokud se ručička ustálila na 90 st., tak vše fungovalo jak mělo.
Dnes jsem opět doléval. Promačkával jsem hadice. Když se soustava natlakuje, tak při pootevření víčka expanzky jsou do nádržky z hadice vzduchové bubliny, neustále se mění objem chladiva v nádržce. Ale jakmile soustavu odvzdušním, topí to výborně, vše jak má. Ujel jsem zkušebních 10 km a najednou se teplota zvedla z 90 na 95 a zase to přestávalo topit. Vodu jsem už nedoléval, bylo jí dost. Znovu se objevily při pomalém otevírání víčka vzduchové bubliny jdoucí z hadice do expanzky.
Začínám z toho býti trochu nesvůj. Je možné, aby v soustavě bylo tolik vzduchu a dělalo to takové brikule?

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2016 19:40
od valda1971
A nemůže být někde direčka, netěsnost že by si to vzduch přisávalo ? Držím palce....

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2016 19:54
od radek mb
Kdyby tam byla netěsnost, bylo by možné, aby celá soustava byla pod tlakem více naž 5 hodin?
Protože 5 hodin po jízdě, když chci otevřít víčko expanzky, tak je to pořád natlakované.

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2016 20:33
od Mičun
Vím, že je to trošku jiný soudek. Ale na lokomotívách se celkem často tlakuje vodní okruh. A bývá to povětšinou buď kolem hřídele vodní pumpy, nebo prasklé těsnění pod hlavou, prasklá hlava, nebo válec... Často je po stopnutí motoru vodní okruh stále natlakovaný a nikde nic neutíká...

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2016 20:38
od radek mb
Uprimne řečeno, těsnění pod hlavou nebo hlava, to mě napadlo taky. Jen doufám, že to tak není.

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2016 20:43
od Mičun
Teď ještě, jestli se to natlakuje za provozu a nebo se to zavzdušní při chladnutí po stopnutí. To druhé dělají volné spony na hadicích...

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2016 21:53
od JmJ
Hlavne na to jit systematicky ;-)

Pokud se voda ztraci, pak:

a) nekudy tece ven, coz by ale nekde melo byt videt, je neco takoveho videt?
b) nekde se odparuje v malych davkach, coz by taky melo jit videt, i kdyz hur.
c) tece do spalovaciho prostoru
d) je tam tolik luftu, ze to ani ted neni poradne odvzdusnene a proto to chce dalsi a dalsi vodu ;-)

Litajici budik teploty ukazuje na bublinu v kapaline. Takove chovani jsem treba videl na Felde, kdyz jsem vymenil cidlo teploty vody a prvnich par km se soustava samoodvzdusnovala.
To, ze to pri narustajici teplote netopi, muze znamenat treba to, ze bublina zablokuje misto kolem cidla a treba hadici k topeni. Cert vi, nevim, jak je to presne udelano.

Prolezl bych opravdu poradne vsechny hadice. Nepamatuju si uz, jestli ses dival, zda nechcije radiator topeni. Jednak je to "known bug" a druhak by to tak odpovidalo tomu, ze ten vzduch je treba v radiatoru atd. Teorie, fantazie. Za provereni to stoji uz ze dvou duvodu.

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2016 22:17
od zelvotron
Tohle vypadá fakt na těsnění pod hlavou. Nebo vzduch v soustavě ale u osobáku obvykle není problém s odvzdušněním soustavy, takže se to spíš zavzdušňuje samo. Ad. další a další vodu, máš Radku přehled koliks tam toho nalil, zas to není autobus aby se do toho nalilo sto litrů a jesi je tam plus mínus těch 5-6 litrů nebo kolik tam má bejt tak tam prostor pro to aby tam bylo fůra vzduchu zbylýho prostě není.

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2016 12:33
od plavec
Tak a jsme u toho, proč to majitel prodal a proč na ní byla taková pěkná cena.
Možná je to blbost, ale k zavzdušnění je potřeba vzduch , čili netěsnost. Co takové víčko expanzky , jako že by špatně těsnilo.

Teda řeknu vám, utřel jsem si pot z čela a spadl mě kámen ze srdce, že jsem tuhle kalinu nekoupil. Řešit zase dokola totéž co na desítkách, tak už mě vezou směr cvokhaus.

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2016 13:46
od zelvotron
Děkuj Radkovi.

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2016 14:02
od radek mb
Dnes jsem se v tom opět vrtal.
Auto jsem zahřál jízdou, telpota vody 90, topení jde studené. Poté jsem zastavil, pootevřel víčko expanzky, ze spodu začaly jít bubliny a pak to začalo topit.
Zkoušel jsem všechny možné režimy, klapka topení funguje. Vše vypadalo v pořádku.Všechny hadice jsou prohřáté a přesto to po asi 15 minutách zase začlo jít vlahé, ačkoliv topení bylo na plné kule. Voda v expanzce byla skoro až u vrchu , při pootevření klesla na normální úroveň. A zase to začlo topit. Prostě se tam někde bere vzduch.
Tipuji to na těsnění pod hlavou.
Jinak zajímavost: zkusil jsem odpojit zase čidlo vnitřní teploty ve stropě a regulovat klpaku. Při odpojení by měla mít jen dvě polohy- otevřeno nebo zavřeno, ale bylo jasně slyšet, že se posouvá postupně jako jsem postupně reguloval topení. Při zapojení bylo slyšet, jak se posouvá automaticky, když se vnitřek ohříval, klapka postupně přivírala, když jsem měl nastaveno 24 st. Jsem prostě z toho nějaký zmetěný.

Re: závady/problémy 1118

PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2016 14:11
od zelvotron
Taky bych řek to těsnění pod hlavou.

Možná ta klapka je krapet chytřejší jak v desítce a když to nemá signál z čidla tak jí podle polohy ovladače dá natvrdo do určitý polohy, takže topení de regulovat i bez čidla postupně akorát není automatika, potom bys vlastně vyřazením čidla to měl klasicky jako by byla mezi ovladačem a klapkou mechanická struna. Neznám logiku automatický regulace u kainy, ale u desítky by to kolikrát byla spíš výhoda.