závady/problémy 1118

Moderátor: Moderátoři

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod JmJ » sob led 23, 2016 16:48

radek mb píše:Sáhl. Hadice k chladiči byla až do 90 st. studená. Potom jsem jí promačkal, byla teplá, ale ne celá, jakoby se prohřívala. Uvidím, až pojedeme domu. Díky za názory. Jsem trochu na rozpacích. Pořád doufám, ze to nebyl krok vedle pořídit si Kalinu.

Zadnou paniku. Trochu to musis vychytat a bude dobre.

On termostat pusti vodu do chladice az nekde mezi 85 - 90 stupni (zalezi na vozidle) a i behem jizdy termostat klidne zase zavre a do chladice nejde nic. Pokud si sahl na hadici kdyz to vylezlo na 90 a chovala se jak pises, tak to ok, ale pokud v 95 se teprve prohrivala, pak by to ok nebylo.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod zelvotron » sob led 23, 2016 21:55

Tak aspoň se postupně zjistí proč to majitel původní prodal. Lada nemá podle mě návaznost automatiky topení na teplotu motoru, takže pokud se dá třeba teplota na 28 tak to prostě pustí větrák na max i když je radiátor ledovej. Ale propláchnutí chladicí soutavy tomu určitě neuškodí, co sem viděl fotky od Nedbala tak expanzka je tím ruským sajrajtem zanesená pěkně. Je možný že kvůli tomu i blbě chodí termostat.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod KULICAK » pon led 25, 2016 23:28

Co jsem koukal na fotky motoru,není na chlazení použita červená chladící kapalina?
Obrázek

Лада - это красивый и верный автомобиль

Obrázek
Uživatelský avatar
KULICAK
 
Příspěvky: 295
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:47
Bydliště: Neratovice

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod radek mb » úte led 26, 2016 04:01

Je. V čem je špatná?
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod Majo » úte led 26, 2016 17:30

V nicom, to ze je cervena o nicom nevypoveda, kedze nevies co je to zac. Aj ja pouzivam cervenu(GM Longlife, takmer 5€/liter - vhodnu pre hlinikove komponetny). Ovsem keby to bola cervena od inej firmy, nemusi byt vhodna pre hlinikovu hlavu. Ale to su spekulacie, kedze rozne firmy, rozne farby :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod JmJ » úte led 26, 2016 19:53

Pokud mam problemy s chlazenim a nevim, kdy byla kapalina menena, tak nevaham a vymenim ji i s termostatem. Dumani co proc a jak je myslim jenom ztrata casu. Vymena kapaliny urcite neublizi a vyman termostatu neco malo stoji, ale nez dumat a mrznout, tak to radeji zkusit ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod Cory » úte led 26, 2016 20:25

Niekde som cital, ze Kalina ma od vyroby zle zapojene kurenie. Musim to najst. Treba prehodit nejaku hadicu z expanzky s hadicou z termostatu. Skusim pohladat.

Edit: Nech sa paci, mozno to nevyriesi problem, ale moze to pomoct. https://www.drive2.ru/l/288230376151801835/
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod KULICAK » úte led 26, 2016 21:58

Červená chladící směs typu G12 se většinou používá na celohliníkové motory,není vhodná na litinové a ocelové díly,což na motoru Kaliny je kromě hlavy všechno.V chladící soustavě to pomalu dělá kaši a první co začne mizet jsou lopatky vodní pumpy.Podle zahnědlé expanzky bych tipl,že motor v minulosti vařil.
Přílohy
IMG_20160116_134549.jpg
Naposledy upravil KULICAK dne úte led 26, 2016 22:17, celkově upraveno 1
Obrázek

Лада - это красивый и верный автомобиль

Obrázek
Uživatelský avatar
KULICAK
 
Příspěvky: 295
Registrován: pát kvě 17, 2013 12:47
Bydliště: Neratovice

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod Cory » úte led 26, 2016 22:00

Ja som mal hnedu expanzku a motor v zivote nevaril. Pravda, na zigulaku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř led 27, 2016 15:56

Jsou nějaké dostupné zdroje o nevhodnosti té červené na litinu či ocel?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod zelvotron » stř led 27, 2016 20:14

je to tak, do žíga spíš G48, G12 je opravdu na celohliníkový motory, ne že by ocel nechránila, ona tam dycky nějaká ocel v okruhu bude a s tim se musí počítat. Je to dáno složením inhibitorů koroze, zjednodušeně,v G12 jsou takový co chrání hlavně hliník a těch na ocel je tam poskrovnu, kdežto v G48 je jich daleko víc. Podobně jako třeba stabil nechrání hliník prakticky vůbec a je vhodnej pro celolitinový motory. Takže pozor na to, že doměnka, že do starýho krámu nalehu červenou a jak tomu pomůžu nemusí vždy platit.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod radek mb » pát led 29, 2016 18:01

Tak jedeme dál: koupil jsem nové čidlo vnitřní teploty. Vrtulka se točí kromě krajních poloh, ak to má být. Chvíli jsem si hrál s ovládáním topení a poslouchal, jestli při posunutí ovládání se změní i poloha klapky. Nejdříve ne, jako by starý problém trval, potom už vše začalo fungovat tak, jak má. Přesto na nějaké větší a definitivní soudy je brzo.
Další problém. Je normální, aby po několika hodinách po jízdě, kdy auto stojí a je tudíž nezahřáté, byla expanzní nádoba pořád pod tlakem? Dokonce tak, že trocha vody vyšplíchla ven?
Dnes ráno jsem zjistil, že nádobka je prázdná a tak jsem tam dolil asi necelý litr vody. Ujel jsem asi 70 km a neubylo nic, avšak nyní, když jsem zkoušel topení, tak se mi zdálo, že tam je vody zase méně. Nějak to nechápu...
edit: pročítal jsem si ruské Kalina fórum a tam obdobné problémy řeší vcelku často. Stejné problémy problémy velice velice často zapříčiňuje vzduch v chladící soustavě. Což by odpovídalo. Zkusím tedy odvzdušnit chladící soustavu podle jejich návodu.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod plavec » ned led 31, 2016 10:58

Radku ten návod na odvzdušnění by mě zajímal. Je to tak, že se naleje voda (fridex) na horní rysku, nastartuje motor a po chvíli zatoční víčko expanzní nádobky , dál se nechá zahřát do otevření termostatu (klesne hladina) , může se zapnout topení a pak se motor zhasne, počká se až zchladne a dolije se zase na horní rysku. ?
Aby se to odvzdušnilo k tomu přeci slouží víčko expanzní nádobky , ne ?
Přeji Ti hodně štěstí ! Ale když Tě slyším , nedá mě to, abych si nevzpomenul na ty trable s mejma desítkama , kde se to chlazení nikdy nevyřešilo.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod Cory » ned led 31, 2016 11:02

Vsetky problemy sa daju vyriesit. Nestresujte.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: závady/problémy 1118

Příspěvekod radek mb » pát úno 05, 2016 20:48

Plavec: podle návodu, a to dokonce i v manuálu, se to má odvzdušnit tak, že postavíš auto čumákem do kopce, otevřes víčko expanzní nádobky a necháš to běžet na volnoběh několik minut, přičemž není na škoda občas prošlápnout plyn a zvýšit otáčky.
Jinak jsem tedy vyměnil to vnitřní čidlo teploty, dolil chladící kapalinu. Výsledek je takový, že topení topí, reaguje správně na nastavení teploty ( klapka se přivírá a otevírá jak má), voda nemizí a auto se už nepřehřívá, respektive teplota ohřátého auta se drží na hranici 90 st. Nyní jsem spokojen. Doufám, že mě nevypeče něco jiného.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků