od dmatej » ned lis 18, 2007 16:57
Tož ve zkratce současný stav:
1) Když naleju nádržku na ostřikovače plnou, někudy teče.
2) Přezuto na zimní. Koupil jsem Good Year UG7+ a nechal jsem je obout na plecháče u Citroen-Lada Plzeň. Stálo to asi 600 včetně přehození na autě. Hliníkáče s Kamami jsem si odvezl pěkně v pytlích.
Koukal jsem na Kamy a přišly mi sjeté zevnitř, tak jsem se dneska sebral, vzal pásmo a Jarušku a zkoušeli jsme zatím "nahrubo" přeměřit sbíhavost - předpokládal jsem rozbíhavost, ale ouha, je tam sbíhavost (vyšla cca 3-8mm, což je blbost, v Sadské vycházela kolem 1mm; nesnažili jsme se o velkou přesnost, bylo mokro - každopádně tam určitě není rozbíhavost).
Pak jsme se tedy sebrali a šel jsem se kouknout na Kamy. Záhada byla víceméně rozřešena - Kamy se sjíždějí nerovnoměrně, zvlášť na vnitřku. Kousek byl vnitřek stejný jako vnějšek, kousek sjetý víc.
Na jaře koupím normání letní gumy, Kamy už na auto nepůjdou. Stejně to byly jen 175.
Geometrii časem někde nechám přeměřit, ale myslím, že je v pořádku.
Jo, a UG7 jsou co do rychlostí a spotřeby zhruba stejné jako ty Kamy, ale jsou o poznání tišší (nedávám rádio tak nahlas).
3) Po sklopení se zadních sedačky špatně zacvakávají zpátky, většinou to končí tak, že do nich asi minutu buším pěstí. Ale už na to asi mám grif, posledně to bylo skoro hned.
4) Spojka už tolik nechrčí při volnoběhu ani při brždění motorem, sedlo si to.
5) Motor zní studený stále strašně, prostě jako diesel. U ohřátého je to mnohem lepší. Všiml jsem si, že stejný rachot dělá i benzínová Oktávka i jiná auta, ovšem při vyšší rychlosti (nad 140) je oproti nim Kalina hlučná.
6) Od kamínků se udělaly na předním nárazníku droubounké jizvy, lak se ale neloupe a z dálky to ani není vidět.
Celkově spokojenost, topí trochu pomaleji proti Laďce, ale pořád mnohem rychleji proti Šamádě.
Už se nechá i trochu víc honit, občas zrychluji poněkud zostra - výjezd z Benziny na Rokycanské v Plzni (stopka, jedna plnej, dva plnej 80, tři plnej 110, čtyři plnej 140, pět a zklidnit), nájezd na dálnici z jižní spojky v praze (trojka 60, za kamionem, vyhodit blinkr, vysledovat rychlost aut za mnou na dálnici a nějakou mezeru, obvykle z cca 70-80 plnej, stále trojka 110, čtyřka 140, pětka a zklidnit).
Maximálka zůstala na 192 km/h, od Plzně na Prahu před benzínkou Esso.
Tenhle týden jsem jel obvyklou trasu s benzínovo fabkou 1.4 16V, potvrdilo se mi to, co jsem pozoroval jako řidič Kaliny, když došlo na srovnávání sil s nějakou fabkou - jede to prakticky stejně jako Kalina. Rozdíl byl akorát v tom, že fabka má kratší kvalty, a samozřejmě v hluku (to už jsem zmínil).
Voda v chlazení neubývá, olej neubývá. Celkově spokojenost.
Do budoucna bych rád něco udělal s plynovým pedálem, je v něm špatný cit a řekl bych, že kdyby ta blbá pružina nekladla takový odpor, dokázal bych jezdit i s lepší spotřebou. Ne že by byla špatná - dálnice 160+Praha průměr 8,5. Totéž je s Octavií 1,6 FSI za 10.
Najeto mám 18 tisíc km.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).