Kalina II - voltmeter straší a klame

Moderátor: Moderátoři

Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod dandy » ned zář 30, 2018 07:41

Marek (Koko loko) na zraze nadhodil tému kvality baterky a jej životnosti. Obe naše vazidlá boli predané - uvedené do prevádzky cca rok od výroby a otázka znela či ročné státie sa nepodpíše na životnosti akumulátora, či vydrží zimnú prevádzku. Ide o to, že voltmeter na palubáku po otočení kľúča zapaľovania ukazuje 12,1 -12,2 V. Čo sa nám zdalo málo, aj napriek tomu, že si uvedomujeme že je celá elektronika pod napätím. A pri štartovaní klesne k hodnote 10,2V. Vyprovokovaný touto situáciou som použil voltmeter a zistil, že palubák klame! Priamo na baterku som napojil voltmeter a hodnoty boli fajn. 12,45V na baterke v kľude (vonkajšia teplota 9°C, vazidlo stálo cca 10 hodín na ulici), po otočení kľúča 12,35V a pri štartovaní poskakovali hodnoty od 11,3V do 11,6V. Po naštartovaní vyskočili hodnoty na voltmetri na 14,5V až 14,6V, pričom palubák ukazoval dobíjacie napätie 14,1V. Počas jazdy bežne ukazuje 13,8V až 14,2V.

Ani údaj o priemernej spotrebe nie je presný. Ten pre zmenu ukazuje o 1-2 deci viac ako je skutočnosť podľa tankovania.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
dandy
 
Příspěvky: 873
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod valda1971 » ned zář 30, 2018 10:10

Ke mně se Priora dostala 3 měsíce od vyrobení a baterie mi po roce stejně odešla :( V Ladě mi tam dali Starline a drží zatím 5 roků.
Voltmetr v palubáku mi ukazuje to samé - míň.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod FOMA » ned zář 30, 2018 11:04

Ano, i mě na PP (na 2111) ukazuje voltmetr o pár desetinek míň než je skutečná hodnota na akumulátoru. Proto berte údaje z PP spíše jako orientační, důležité je to co je na akumulátoru.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned zář 30, 2018 20:55

Dandy, dekuji za pomereni a potvrzeni meho tuseni, ze ten voltmetr je orientacni meridlo. U me ten palubak ukazoval kolikrat i 12,2 po jizde v cervenci pri tropickych teplotach. Nicmene bude potreba overit kolik je vlastne na baterce kdyz pri jizde palubak tvrdi, ze je tam 14,4 ... :rolleyes: . Kazdopadne to, ze ty baterky rok staly jim do budoucna moc nepomohlo, ale aspon, ze maji dirky na doliti. Ted jeste, aby byl cas a chut na kontrolu a to pripadne doliti :rabbit: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod dandy » ned zář 30, 2018 21:10

FOMA píše: berte údaje z PP spíše jako orientační,.


Aj teplotu vody?
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
dandy
 
Příspěvky: 873
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned zář 30, 2018 21:49

Co se tyce cidel teplot apod. tak tam bych se nebal. Ty cidla maji ohmicke hodnoty vyssi a merici proudy nizke takze nejsou tak ovlivneny srandovnimi prurezy vodicu jako pri mereni napeti. Koneckoncu i u klasicke rady se palubni voltmetr muze pri blinkrech zblaznit :-) . Palubaku bych teplotu vody veril a co se tyce spotreby tak mam overeno, ze jim udavana hodnota se kryje s hodnotou vypocitanou dle tankovani.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod FOMA » pon říj 01, 2018 11:44

Ne teplota nejspíš ne i když ji nemám ověřenou, termostat je na 82st.a teplota se bežně drží na 81-82st. Sahara spíná při 100st., takže to bude asi o.k. Zde je spíše orientační ručičkový teploměr na přístrojofce :)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod Georgius » pon říj 01, 2018 12:01

FOMA píše:Zde je spíše orientační ručičkový teploměr na přístrojofce :)

Neprovokuj Vestaře :roll: :Hangman:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod zelvotron » pon říj 01, 2018 17:38

Tak on možná ten přístrojovkovej voltmer ani tak neklame, prostě jen na palubce je těch voltíků kvůli slabým kablíkům a konektorům prostě míň, jednou sem to na desítce proměřoval a na baterce bylo tak 0,5 voltu víc jak na přívodu k PP, takže to voltmertuje dobře, akorát stojí za prd kablíky a spoje. Ale asi nic čeho byste se museli obávat...

Údaj o teplotě je něco jinýho, ten si PP bere od řídící jednotky motoru a tudíž kdyby byl chybnej, tak by se to projevilo i na řízení chodu motoru. Resp. on by si PP mohl brát i údaj o napětí z ŘJ ale pochybuju že to tak je, spíš si ho měří sám, každopádně, i ŘJ může bejt už o pár desetin voltu oproti baterce ochuzená...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod dmatej » sob led 04, 2020 19:17

dandy píše:Marek (Koko loko) na zraze nadhodil tému kvality baterky a jej životnosti. Obe naše vazidlá boli predané - uvedené do prevádzky cca rok od výroby a otázka znela či ročné státie sa nepodpíše na životnosti akumulátora, či vydrží zimnú prevádzku. Ide o to, že voltmeter na palubáku po otočení kľúča zapaľovania ukazuje 12,1 -12,2 V. Čo sa nám zdalo málo, aj napriek tomu, že si uvedomujeme že je celá elektronika pod napätím. A pri štartovaní klesne k hodnote 10,2V. Vyprovokovaný touto situáciou som použil voltmeter a zistil, že palubák klame! Priamo na baterku som napojil voltmeter a hodnoty boli fajn. 12,45V na baterke v kľude (vonkajšia teplota 9°C, vazidlo stálo cca 10 hodín na ulici), po otočení kľúča 12,35V a pri štartovaní poskakovali hodnoty od 11,3V do 11,6V. Po naštartovaní vyskočili hodnoty na voltmetri na 14,5V až 14,6V, pričom palubák ukazoval dobíjacie napätie 14,1V. Počas jazdy bežne ukazuje 13,8V až 14,2V.

Ani údaj o priemernej spotrebe nie je presný. Ten pre zmenu ukazuje o 1-2 deci viac ako je skutočnosť podľa tankovania.



Není to náhodou jiný obvod, kde je napětí v síti stabilizované?
Čerstvá zkušenost s hořícím alternátorem na cestě :D
Altík zahořel, domů jsem jel odtahovkou, po dnešní pitvě už vím, že ložiska jsou OK, uhlíky ještě OK, ale uhořelo vše kolem usměrňovače, včetně přerušeného drátku jedné diody - nejspíš šla do zkratu.

Nicméně jsem ujel 90 km na baterku (Exide 62 Ah, cca 5 let), a jelikož mám v zásuvce permanentně modrozubou diagnostiku, na mobilu jsem sledoval napětí - to z původních 12V postupně klesalo až k 11V, pak začlo pršet a stěrače to strašně rychle stáhly k 10,5 a dál už jsem neviděl na cestu, spustil se větrák na chladiči (což je další elektronická kuriozitka, matoucí davy - větrák spouští řj, když jakýsi odpor na chladiči způsobí sepnutí relátka tranzistorem v řj; totéž způsobí voda z topení v řj, která umí onen tranzistor i zničit, čemuž předchází to, že větrák běží pořád; totéž umí způsobit špinavá zásuvka na větráku nebo koroze, čili moje nejoblíbenější oprava bezdůvodně se spouštějící sahary je nastříkání konkoru do zásuvky, pak mám tak na rok až dva klid :D).

Spotřeba: Kalina lže o -0.1/-0.3 litru na 100 km, Fabia II nám lhala o -0.8/-1.5 litru nafty, Octavia III nelhala vůbec (hustý!), Fiat Grande Punto lže +0.3/-0.5 (řj bosch jako Kalina, podobné funkce, nemá ale vnější teplotu a jen jednocestný přepínač funkcí)

Varování: čidlo tlaku oleje jde jen na přístrojovku, řj. o tlaku oleje nemá vůbec žádnou informaci. Už jsem ho měnil, kontrolka svítila, ale podle diagnostiky se nikdy nic nedělo (jen mi blil olej skrz čidlo, které neudrželo tlak a olej cákal skrz něj dozadu za motor. Původně jsem myslel, že praskla hlava, pak jsem na to narazil někde na ruských forech :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Kalina II - voltmeter straší a klame

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob led 04, 2020 22:39

V celé síti je napětí stabilizované od toho je tam regulátor na alternátoru a jím je dána i hodnota napětí. Samozřejmě pokud ti altík zahořel a přestal plnit svou funkci začalo napětí klesat :-) . Nicméně čím dále se pohybuješ od alternátoru tím víc napětí "cvičí" neb útlumy na průřezech vodičů a konektorech. Pokud třeba bereš napětí pro jeho indikátor někde ze zapalovače není odečítaná hodnota zrcadlem napětí na akumulátoru. Ta by byla reálná pokud by přívod pro měřidlo byl samostatný přímo od baterie.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno


Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků