Urobil som si výlet na otočku za naším guru do Košíc . Dôvodom bol štartovací a voľnobežný režim a zníženie teploty spínania ventilátora chladenia zo 103°C na 98°C.
Skončilo to prečipovaním motora. Motor ide krásne za plynom, pribudli nejaké koníky a je to cítiť dokonca aj na ekono-päťke. Dá sa v pohode predbiehať niekoľko áut naraz aj v stúpaní na Sorošku s prekvapivou akceleráciou. Mimo mesta je spotreba približne rovnaká
* , v meste ukáže čas. Štartovanie (ráno 8°C) bolo kratšie, otáčky vyskočili na 1700 ot/min a hneď klesli na cca 1150-1200 ot/min. Citeľná zmena je však v tom, že sa dalo hneď po naštartovaní vyparkovať a neskackavo odísť. Pôvodne som musel chvíľku čakať kým sa to začne zohrievať. A to aj v lete pri 30°C.
Jedinou zatiaľ objavenou slabinou je ešte citlivejší plynový pedál (v porovnaním s pôvodným stavom a inými autami ktoré bežne jazdievam), takže sa musím znova "učiť" ako jazdiť bez pokút hlavne v meste.
* Spotreba: cestou ráno do Košíc bolo pekné počasie, diaľnica 120-140 km/h, štátna cesta 95-105 km/h, priemer 6.1L/100km podľa palubáku. Cesta do Bratislavy s priemerom 5,7L/100km bola až do Zvolena v hmle, chvíľami viditeľnosť do30m, často na III-IV prev. stupni 30-60km/h. Do ZV som prišiel s priemerom 5,1L/100km (ako podľa knižky
). Za Zvolenom to už bolo výrazne lepšie, ale aj vďaka únave som sa viezol len okolo 100km/h. Navyše do Bratislavy je každá cesta dolu kopcom...
Janíčko ďakujem!!!
Ak bude záujem o pár dní dopíšem ďalšie skúsenosti z mestskej premávky.