Georgius-áno je to ten o niečo silnejší motor,ale zase je to Kala hatch,ktorá má ťažší prevod 3,7.Chcel som len podotknúť,ako na tom videu radí 4-ku pri cca 125km/h,tak crosska na tej štvorke naberá rýchlosť svižnejšie,aj keď sa zastaví "len" na 172.Neviem teda,chystáš sa silno jazdiť na nemeckých dialniciach?Lebo v tom prípade si kúp poršátko
.
No a ruku na srdce,nakoľko ako viete mám doma 2112-ku 1,5 16V 66kW,s ktorou som za päť rokov najazdil 110 000km.Takže veľmy dobre poznám možnosti toho auta aj na dialnici.Prepáč,ale trvale 170 kopec-nekopec a ešte k tomu plne naložený,tak to máš potom nejakú čipnutú 200 koňovú verziu
.Ísť s tým 170 plne naložený,tak to máš teda odvahy dosť
.Áno,netvrdím že sa s tým toľko nedá ísť,ale z hľadiska jazdných vlastností a brzdenia to chce fakt odvahu a nie malú.Nepoznám síce dialnice v tvojom okolí,ale kto pozná R1 v stúpaní pri Hronskom Beňadiku,tak si rád že na vrchole stúpania ideš na štvorke 120.Crosska to zvládne síce na plné gule,ale na 5-ke 140.A to nehovorím o D1 v okolí Tatier.Prešiel som Chorvátsku dialnicu s 2112 aj crosskou,takže viem porovnať.Jednoznačne tam v tých stupákoch bola lepšia crosska,aj keď bola ešte len v zábehu.Minulý týždeň som v stúpaní poslednom pred vrcholom Donovalov,kde sú ešte smerom hore dva prúdy,šiel s crosskou na štvorke 90 na 3/4 plynu.2112-ka my v tom úseku zobrala len trojku na plný plyn a 80.Ver tomu,že ľahší prevod crossky a výkonnejší motor,spravili svoje.Ako nikomu nechcem vnucovať svoj názor,ale ja by som už teraz nemenil.Mne sa to pozdáva omnoho viac,ako jazda 2112-kou.A nielen po dialnici.
Áno,na 2112-ku nedám dopustiť ohľadom spotreby.Chorvátsko som otočil na 5,7 litra.To crosska zobrala o liter viac,je pravda,že aj s používaním klímy.Ale ten pocit z jazdy my stojí za ten liter navyše.A mimochodom,pri tej jazde v stupákoch po dialnici zo zapatou klímou sa možno výkonovo dostaneš na úroveň 12-ky,ale aj tak to crosska zvláda lepšie.O spotrebe sa chystám napísať podrobnejší článok v téme crossky,takže viacej tam.
Viac menej môj poznatok je,že crosska pri dialničnom tempe 140-150 sa chová užívateľsky podstatne príjemnejšie,ako desiatková rada.A ja rýchlejšie jazdiť nepotrebujem,aj tých 150 na dialnici smrdí pokutou
.Toľko k tomu môj poznatok.