Zippova Kalina SW Luxe

Moderátor: Moderátoři

Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » sob črc 08, 2017 00:08

Ahojte všetci. Založil som, možno trochu neskromne, vlastné vlákno, ale keďže som si napriek pôvodným plánom kúpil neCrossku, tak som to nechcel dávať do vlákna týkajúceho sa jej.
Najprv niečo o mne: čo sa týka automobilizmu, tak okolo áut som sa trochu motal od útleho detstva. Či už to bola dedova Škoda 110L, alebo tatkov Trabant 601 Universal. Nepúštali sme sa do príliš veľkých opráv, ale povinnú údržbu s dekalamitkou pod autami som absolvoval mnoho krát.
Od tých čias som postupne mal najprv na začiatok spomínaný tatkov Trabant (momentálne dočasne odhlásený, čakajúci na znovuzrodenie), neskôr pohodlne lenivý Ford Escort 1.6D a teraz doslúžiavajúcu Fabia 1.2HTP.
Čo sa týka Lady, osobné skúsenosti som zatiaľ nemal, ale na webe som moderné Lady začal evidovať pred pár rokmi asi s príchodom práve prvej Kaliny. Keď sme teraz začali s mojou polovičkou rozmýšľať nad náhradou za Fabiu s už vyše 300tis. kilometrami, tak som znovu v rámci kontoly ostatných značiek skontroloval aj ponuku Lady. Môžem povedať, že Kalina 2 SW ma zaujala hneď. Postupne som si o nej začal hladať viac technických informácií a študoval cenník. Čoskoro som našiel aj toto fórum a prečítal veľa vlákien, ktoré sa jej týkali. Narazil som pri tom na autora mnohých príspevkov, Stana112, ktorého som napokon správou aj kontaktoval a začali sme spolu komunikovať. Bol som veľmi milo prekvapený jeho ochotou poskytnúť informácie, ale hlavne ponukou na stretnutie a možnosť skúsiť si reálne zajazdiť s jeho Crosskou. Tak som prvý krát v živote šoféroval Ladu, Stano mi spravil rýchlokurz funkcií a vlastností a ja som začínal mal pocit, že som našiel konečne auto, ktoré je presne podľa mojej chuti.
Nech som už pozeral na stránkach konfigurátory na Fabie, Kie,Hyundaie, vždy som sa totiž blížil vo výsledku k sumám aj dosť cez 15tis. a stále som mal pocit, že to nie je ono.
Na Kaline sa mi páčil nie len pomer ceny a výbavy a klasický obyčajný benzínový motor, ale hlavne to, že so vôbec nepodobá na dnešné moderné autá, ktoré sú prerastené akoby po “steroidoch”.
Zhrniem to tak, ako to najlepšie cítim: Kalina mi príde ako taký moderný Trabant, jednoduchý a pritom praktický..
A tak som začal zhánať Crossku. Musím sa priznať, že som bol jednak veľmi nedočkavý a zároveň som bol ochotný zľaviť z požiadavky na verziu Cross, ale nie na výbavu Luxe. Výsledkom bolo to, že som minulý týždeň kupoval jednosmerný lístok na rýchlik do Ružomberku, kde som si bol pre MOJU novú Kalinu SW, výbava Luxe, farba Coriander, alebo tiež hnedá metalíza tmavá. U predajcu AUTOSUN prebehlo všetko korektne a už som si to šinul cez Donovaly smerom domov do Dunajskej Stredy v novotou voňajúcom autíčku.
IMG_20170629_145938s.jpg
Naleštená u predajcu.

Na začiatok som bol trochu znepokojený napríklad aj ťažším chodom radenia, ale ako som neskor zistil, bolo to určite iba tými 12km svietiacimi na začiatku na tachometri. Po prečítaní návodu k autu, kde o zábehu píšu iba toľko, aby sa počas neho neprekračoval maximálny povolený rozsah otáčok cez 6tis., som sa od začiatku snažil jazdiť “normálne”, netrápiť motor príliš nízkymi otáčkami, ale kľudne som ho postupne púšťal aj mierne cez 4tis.
Pri občasných prehánkach som úspešne testoval dažďový senzor (úžasná vec, mám nastavenú citlivosť 1 a funguje parádne), aj klimatizáciu v rôznych režimoch od automatu, až po rôzne manuálne kombinácie.
O 2 dni na to sme vyrážali na dovolenku do Vysokých Tatier. Keď som doma videl tú kopu tašiek a kufrov, aj som trochu zneistel, ako to do auta všetko naskladám a v duchu som už skladal dole a odkladal do garáže kryt batožinového priestoru. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď som všetku batožinu naskladal do kufra a v pohode zaklapol zadné dvere.
IMG_20170701_111817s.jpg
Plný kufor.

Doplnili sme posádku na 2ks dospelých a 2ks maloletých v detských sedačkách a vyrazili smer VT. Prvú časť cesty približne po Ružomberok som absolvoval v miernom tempe do 120km/h, druhú sme už mali trochu naponáhlo, tak som ručičku tachometra držal medzi 130 a 140. Pri zapnutej klíme a plne naloženom aute boli jazdné vlastnosti stále vynikajúce, ani tiahle stúpania nedokázali spomaliť našu rozbehnutú mašinu.
IMG_20170704_112432s.jpg
Kalina a Vysoké Tatry.

Teraz, po dovolenke je už na tachometri o 1500km viac a mnohé veci sa podla mňa podarilo úspešne zabehnút. Motor si vyskúšal pestrý rozsah otáčok, aj predbiehanie “na plný plyn”, radenie si sadlo, jednotka na križovatkách po prvotných zaváhaniach už nezvykne robiť problémy, ostatné rýchlosti sa podla mňa radia štandardne, aj vzhľadom na cenovú kategóriu auta. V tomto som realista a prevodovka v jednotkovej Fabii je pre mňa stále akýsi etalón, ktorý netuším kedy a čo prekoná. Ale ako píšem, stačilo 1500km a surová Laďácka prevodovka si krásne sadla.
Pri radení spiatočky je super stíšenie rádia a keď som si overil, aka intenzita pípania parkovacích senzorov zodpovedá akej vzdialenosti, tak sa stali parkovacie senzory dobrým pomocníkom.
Čo som tu čítal o zábehovom čoro-moro, tak u mňa to snáď bol iba občasný neúspešný pokus serva vo vodičových dverách potiahnuť tiahlo zamykania, čo spôsobilo krátke akustické upozornenie klaksónom a zle zatvorenom aute, čo je podľa mňa vynikajúca funkcia.
Tiež som si ešte musel mierne vytočiť ľavý nastavovací gumený doraz zadných dverí, ktorý bol od výroby asi príliš zatočený a zatvárajúce sa zadné dvere na ľavej strane mierne ťukali až do karosérie. Po nastavení funguje všetko bezchybne.
Na aute zatiaľ(?) nič nevŕzga, nebúcha, neklepoce.
Zvuk MMC je dostatočný, po vylepšení 3-pásmovým ekvalizérom perfektný. Trochu mi chýba oproti Fabii vypínanie a zapínanie rádia spolu so zapalovaním.
Dosah diaľkového ovládača sa mi zdá dosť malý, ked reaguje asi od cca. 6m.
Po dovolenke, po jazde aj mierne za hranocou povolenej rýchlosti vyšla priemerná spotreba 6,9l/100km.

Výber nového auta neľutujem a som rád, že aj tu na fóre som našiel rovnako “postihnutých”. Síce si na cestách dávam pozor na okoloidúce autá, ale nové Lady v podstate nevidieť žiadne. Aj preto si užívam na cestách pocit nie práve tuctového člena stáda a na občasné otázky zvedavých ľudí odpovedám rád a s hrdosťou.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod stano112 » sob črc 08, 2017 00:34

Ďakujem zippo za pekný článok a ešte raz teda vytaj s novou Kalinkou medzi namy.Ja teda pridám ešte jednu fotku tvojej mašinky,ako dôkaz,že si zabehával poctivo :D .

IMG_20170705_195724-800x450.jpg


Áno,ako vidíte na fotke,zippo si nevymýšľa a po R1,kde sme sa náhodou :D stretli ako šiel z VT,sa neštítil ísť bezmála 150 :rolleyes: .Takže návod ako zabehávať si preštudoval ako mal :D .Zároveň chcem týmto majiteľom nových Lád povedať,najmä tým v téme Vesty,ktorý sa pýtali ako s tým jazdiť-takže takto páni!Nebojte sa a nešetrite to zbytočne :D .
Zippo zabeháva presne podľa môjho vzoru,keď som aj ja zamieril s novučičkou crosskou do Chorvátska a jazdil som podobne :) .
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Uživatelský avatar
stano112
 
Příspěvky: 1125
Registrován: čtv zář 29, 2011 21:29

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod valda1971 » sob črc 08, 2017 08:42

Zippo, napsal jsi to pěkně, tak ať Lada slouží ke spokojenosti :D
Ten dosah DO má i tu výhodu, že pokud by se Ti v kapse zmáčklo daleko, tak ani nebudeš vědět, že si auto třeba odemknul. Dyť těch cca 6m je dostačující - ne ? U Priory mi trochu hraje roli, z které strany jsem. S novou baterkou v DO to proti čelu reagovalo na asi 15m, ale šlo to dost rychle dolů.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod posim » sob črc 08, 2017 10:58

Ahoj zippo :) Ako už píšu kolegovia - napísal si to naozaj krásne. Ak by si písal romány na túto tému, tak by som bol Tvojim pravidelným odberateľom :wink: Takýto článok si rozhodne vlastné vlákno zaslúži a verím, že tu budú pribúdať ďalšie a ďalšie Tvoje články plné milého a pozitívneho čítania :wink:
Čo sa týka toho zábehu motora, tak tam sa teórie rôznia. Ja medzi človekom/motorom vidím v tomto určitú analógiu, kde budúce vlastnosti dospelého človeka/zabehnutého motora sú akýmsi prienikom genetiky a výchovy/konštrukcie + technológie a zábehu.
V práci sa stretávam s novými vozidlami pravidelne, lenže tie sa tvária zväčša už úplne nové akoby dostali tú najlepšiu genetickú výbavu a tam už výchova ani moc nie je nutná. Zaujímavé však je, že tak ako sa za nova tvária kultivovane - majú tichý a mäkký chod, tak po pár tisíc km to s nimi začne ísť trocha dolu vodou a s niektorých sa stanú vyslovene traktory - reč je hlavne o vznetových motoroch. Zatiaľ čo tu o Lade všetci píšu presne naopak (koniec koncov aj ja mám so zábehom v mojich autách rovnaké skúsenosti). Takže ma to veľmi teší, že Lada zostala pri starom a nie je to žiadna pretvárka :)
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » ned črc 09, 2017 01:26

valda1971 píše:Zippo, napsal jsi to pěkně, tak ať Lada slouží ke spokojenosti :D
Ten dosah DO má i tu výhodu, že pokud by se Ti v kapse zmáčklo daleko, tak ani nebudeš vědět, že si auto třeba odemknul. Dyť těch cca 6m je dostačující - ne ? U Priory mi trochu hraje roli, z které strany jsem. S novou baterkou v DO to proti čelu reagovalo na asi 15m, ale šlo to dost rychle dolů.

Suhlasim s vyhodou, ze ked som uz dalej od auta, tak ho omylom neodomknem ;-)
V podstate mi to nevadi, len som si uvedomil velky rozdiel v dosahu DO zapadackych aut (skusenosti Skoda, Opel), kde je dosah minimalne 20m, casto aj viac. Lada, ako pises, cca 6m aj podla mojho pozorovania.

posim píše:... Ja medzi človekom/motorom vidím v tomto určitú analógiu, kde budúce vlastnosti dospelého človeka/zabehnutého motora sú akýmsi prienikom genetiky a výchovy/konštrukcie + technológie a zábehu.
... a s niektorých sa stanú vyslovene traktory - reč je hlavne o vznetových motoroch.

Ja sa snazim uz od cias zaciatkov jazdenia s Trabantom splynut s autom, jeho zvukmi, reakciami a obzvlast s motorom, ktory o co bol jednoduchsi, o to viac pozornosti si vyzadoval, ak som chcel dosahovat co najlepsi vykon s co najmensim opotrebovanim. Takto, s usami na stopkach sa snazim dobre zabehnut aj Lada motor.
Co sa tyka zabehov naftakov, spomenul som si z detstva na stitok, ktory mal v kazdom Ikaruse pripnuty vodic na palubnej doske pri otackomeri, ktory mu prikazoval v zabehu pouzivat iba urcity, myslim velmi maly rozsah otacok, ak sa dobre pamatam, tak mozno nieco ako 500-1500. :rolleyes:
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » pon črc 10, 2017 14:31

Stav tachometra 7 dni od kupy:
Přílohy
IMG_20170706_181720s.jpg
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod posim » úte črc 11, 2017 19:28

zippo píše:Ja sa snazim uz od cias zaciatkov jazdenia s Trabantom splynut s autom, jeho zvukmi, reakciami a obzvlast s motorom, ktory o co bol jednoduchsi, o to viac pozornosti si vyzadoval, ak som chcel dosahovat co najlepsi vykon s co najmensim opotrebovanim. Takto, s usami na stopkach sa snazim dobre zabehnut aj Lada motor.
Co sa tyka zabehov naftakov, spomenul som si z detstva na stitok, ktory mal v kazdom Ikaruse pripnuty vodic na palubnej doske pri otackomeri, ktory mu prikazoval v zabehu pouzivat iba urcity, myslim velmi maly rozsah otacok, ak sa dobre pamatam, tak mozno nieco ako 500-1500. :rolleyes:


Ono to je tak úplne správne, ako to opisuješ, zaiste. Ale keď ten motor mlčí a tvári sa, že s ním môžeš robiť úplne všetko, hoc je nový, tak to je trošku zvláštne. Tak som to myslel, že motory moderných áut nemajú za nova akékoľvek príznaky surovosti. A po prejdení vzdialenosti cca odpovedajúcej zábehu namiesto utíšenia a upokojenia chodu naopak začnú byť hlučnejšie a roztrasenejšie. Možno to niekomu viac vyhovuje takto, čo ja viem. No mňa to vždy zarazí a príde mi to divné.
Nooo, Ikarus, to bol stroj :) Inak tie motory Rába - MAN, celkovo nemali ten rozsah obrátok nejaký veľký, takže to mu k tomu zábehu nechali celkom voľnú ruku :wink: Najviac som na Ikarusoch ale obdivoval prevodovky (Csepel v licencii ZF). Toľko tisícok preradení každý deň a synchronizátory stále spoľahlivo pracovali. Naše Pragy v tomto mierne zaostávali...
Ale aby som sa vrátil k téme. Pekný km výkon za týždeň. Pozoruješ tiež nejakú zmenu v porovnaní so správaním sa za nova?
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod minox » úte črc 11, 2017 21:09

Zippo pekny clanok, ja som bol na tom podobne ako ty, tiez som s polovickou chcel kupit nove auto a skusal som rozne konfiguratory roznych znaciek. Ale nakoniec som bol velmi nakloneny k modelu Lada Granta Liftback, ale kupil som Vestu :) To je ale moja povaha, žena ma pošle kúpiť koblihy a donesiem palačinky :D Niekedy sa to ťažko vysvetluje ale aspon je so mnou sranda. Na Fabií mi ide radit velmi tazko oproti Veste. Budem musiet aj ja zalozit vlakno s Vestou, lebo tiez uz je toho dost, co by som spomenul.
Uživatelský avatar
minox
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte led 31, 2017 19:44

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod valda1971 » úte črc 11, 2017 21:59

Ju, založ si vlákno o své Vestě a přijeď do Loun :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod minox » čtv črc 13, 2017 08:45

Valdo, čo takto si urobiť výlet na Slovensko? :D
Uživatelský avatar
minox
 
Příspěvky: 190
Registrován: úte led 31, 2017 19:44

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod valda1971 » čtv črc 13, 2017 08:53

minox píše:Valdo, čo takto si urobiť výlet na Slovensko? :D

Trošku z ruky :( Když už jezdíš do Loun, tak si počkám :D (netrpělivě :mrgreen: )
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » ned črc 16, 2017 21:44

Pocas vcerajsej prijemnej a uspesnej navstevy u Stana112 sa mu podarilo s nemalym nasadenim aj jeho syna natlacit do mojho MMC najnovsie Singlemenu vratane navigacie Navicom.
IMG_20170715_190359s.jpg

Je to fajn, mat pod kontrolou tolko udajov, mnoho veci vediet nastavit a uzitocna je tiez automaticka kniha jazd.
Uz len s tou azbukou keby som nemal taky problem... Ale ono sa to casom bud podda, alebo si to skusim poprekladat slovko po slove.
IMG_20170715_214637s.jpg

Dnes sa pre zmenu zastavil Stano112 u mna a vznikla spolocna fotka dvoch sestier.
IMG_20170716_201934s.jpg

Na piatok som objednany na prvu kontrolu pri 3.000km do Komarna, tak potom dam vediet co a ako.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod posim » pon črc 17, 2017 16:17

Fúha, to je treba i rozobrať? Musí sa to MMC pripojiť k PC? Alebo to súvisí s napojením GPS snímača, aby nemusel byť v odkladacej schránke? Presne toto menu sa mi na ru videách s prošivkami veľmi páčilo.
Len by ma zaujímalo, či tam možno ponechať i to pôvodné a vzájomne ich prepínať, alebo nie.
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » pon črc 17, 2017 17:06

posim píše:Fúha, to je treba i rozobrať? Musí sa to MMC pripojiť k PC? Alebo to súvisí s napojením GPS snímača, aby nemusel byť v odkladacej schránke? Presne toto menu sa mi na ru videách s prošivkami veľmi páčilo.
Len by ma zaujímalo, či tam možno ponechať i to pôvodné a vzájomne ich prepínať, alebo nie.

Rozoberat sa to nevyhnutne nemusi, pokial ti nebude vadit, ze USB satelitny prijimac ti bude blokovat USB port v odkladacom priestore spolujazdca, pripadne budes mat USB rozbocovac umiestneny az tam. Rozoberat to treba v pripade, ze chces hned za MMC dat ten rozbocovac a z neho pokracovat dalej na zasuvku a zaroven vo volnom priestore, ktory v Luxke zostal po nevyuzitej odkladacej schranke osadit satelitny prijimac.
Prosiviek je velke mnozstvo, v podstate kazda ma svoje vyhody, aj nevyhody a s kazdou dalsou verziou sa to moze menit. V principe stale zostane urcita forma povodneho menu a prosivku samotnu spustas ako aplikaciu vo WinCE.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod posim » pon črc 17, 2017 19:37

No tiež som nad tým zablokovaným USB portom rozmýšľal. USB rozvodku výrobca v návode zakazuje používať. Nerobí to potom zlo?
Tiež som sa chcel spýtať Vás už skúsených, či je badať nejakú zmenu v kvalite príjmu, keď je ten prijímač v odkladacej schránke, alebo inde (napr. tam kde ho máte Vy), teda či v tej odkladacej schránke nemá signál príliš slabý. Lebo trocha by som sa bál to rozoberať, aby to nechytilo nejaké pazvuky, či rezonácie potom. Alebo sa toho netreba báť?
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Další

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků