Zippova Kalina SW Luxe

Moderátor: Moderátoři

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zelvotron » čtv črc 27, 2017 21:58

ach jo taky mohli udělat tu řj míň hysterickou
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » pát črc 28, 2017 17:59

IMG_20170728_182839s.jpg
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod posim » pát črc 28, 2017 22:59

...no je to fešanda, to je bez debaty. Dúfam, že Vám to obom vydrží - Tebe vytrvalosť v pucovaní a jej kvalita povrchovej úpravy :wink:
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod valda1971 » pát črc 28, 2017 23:33

Fešanda to je a proč by nevydržela :) Já Prioru také extra neleštím, a je pořád vzhedově (i jinak) OK :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » sob črc 29, 2017 06:50

Vidim, ze sme s mojou polovickou vybrali dobru farbu - auto je dost zaprasene a spodna polka dveri je od dazdoveho sajrajtu.
Takze, lesteniu zdar ;-)
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » ned črc 30, 2017 23:51

Dnes som mal trochu casu a tak som sa napriek umornej horucave vrtal v aute. Podarilo sa mi riesit a vyriesit niekolko veci:
1., umiestnil som do kufra hasiaci pristroj. Vybral som si lavy priestor za blatnikom. Zvazoval som aj Stanovu alternativu s vyuzitim priestorov za otvormi so suchym zipsom, ale ked som tam strcil ruku, tak som zistil, ze su poriadne vystriekane a zakonzervovane a nechcel som narusovat konzervaciu, ani spinit vkladane veci.
Vymeral som si podla drziaka hasaku dve dierky, ktore som cez tapacir predieroval srobovakom a drziak som prichytil stahovacou paskou.
Na fotke vidno aj lekarnicku, ktoru som mal v baliku povinnej vybavy a suchym zipsom som ju pricapol k vstavanemu osvetleniu, ktore aj tak funguje v dost nepouzitelnom rezime a jej funkciu som nahradil inym osvetlenim, z predchadzajuceho prispevku.
IMG_20170730_171144s.jpg
Hasiaci pristroj

2., Pri spoznavani zakuti auticka som objavil kufri, pod jeho spodnou nakladacou hranou priestor, do ktoreho sa mi uplne v pohode zmestil trojuholnik a tazne lano.
IMG_20170730_170427s.jpg
Trojuholnik

IMG_20170730_170445s.jpg
Lano

3., nebol som spokojny s materialom volantu a jeho povrchovou upravou. Zdal sa mi dost smyklavy. V Tescu som zbadal takyto "kozeny" potah za cca 5e, tak som si povedal, ze to skusim. Zatial som s nim spokojny ja, aj moja polovicka. Uvidime kolko vydrzi.
IMG_20170730_163244s.jpg
Volant1

IMG_20170730_163229s.jpg
Volant2

4., Poslednu vec, ktoru som riesil, je zahada, ked napriklad pri vonkajsej teplote 20st. a stiahnuti ovladaca teploty na minimum mi z vyduchov ide vzduch zhruba o 4st, teplejsi. Aj po ochladeni prieduchov klimou, kedy ide z vyduchov aj 7st, po jej vypnuti sa teplota vrati na tu o 4st vyssiu, ako je vonku.
Preto som patral, ci klapka prepinania teply-studeny dosahuje koncove polohy, ci nie je nejaka chyba v serve alebo mechanizme. Aby som sa k nemu dostal, musel som vytiahnut dekel zo spodnej a lavej casti pod volantom. Je tam nacvaknuty na pruznych zasuvacich cudlikoch a ide vytiahnut celkom v pohode. Pre uplne odlozenie krytu som este musel odpojit konektor z tlacitka otvarania kufra.
IMG_20170730_163117s.jpg
Kryt

Naskytol sa mi zaroven pohlad na poistkovu skrinku. Jej sucastou je vpravo hore aj sikovna pomocka na vyberanie poistiek.
IMG_20170730_163100s.jpg
Poistky

Konecne som mal pristup k servu ovladajucemu vzduchovu klapku.
IMG_20170730_160740s.jpg
Servo

IMG_20170730_160728s.jpg
Klapka

Zistil som vsak, ze servo funguje bezchybne a hybe klapkou az do krajnych poloh.
Tu by som rad doplnil jednu skusenost, ktoru som uz davnejsie "nakupil" od kamosa a teraz sa mi potvrdila v praxi: pri vysokom vykone ventilatora (3-4 otacky) sa klapka z jednej z krajnych poloh dost tazko dala pohnut. Podobne na tom mozu byt a asi aj su klapky rozdelovania vzduchu do roznych smerov. Pri automatickom nastaveni klimy sa to asi az tak ovplyvnit neda a klapky sa presuvaju za plneho chodu ventilatora, ale pri manualnych rezimoch odporucam pred zmenou smerovania vzduchy, pripadne vyraznou zmenou ziadanej teploty znizit otacky na 1 a potom podla potreby zase pridat.
Na doplnenie uvediem, ze vo firemnej Astre aj v automate pri zmene smerovania vzduchu automaticky znizi fukanie, prestavi klapky a potom znovu prida na ventilatore.
5., podarilo sa mi spravit este zopar rozoberaco-zistovacich fotiek. Na prvej vidno pomerne velky priestor za displejom MMC, ktory zostal ako pozostatok ulozneho priestoru verzii Standard a Ice.
Jeho vyuzitie vidim na umiestnenie prijimaca GPS/GLONAS, WiFi modemu, pripadne 3G modemu.
IMG_20170730_164147s.jpg
Za MMC

Odfotil som z priestoru spolujazdcovych noh ventilatorovu cast. Ako vidno, znacky Bosch. Vidno tam aj tiahlo klapky vnutornej cirkulacie vzduchu a zhruba v strede fotky je prevdepodobne konektor "odpornika", odporoveho clanku ktory sluzi na regulaciu otacok ventilatora a ktory sa znacne zahrieva a preto zvykne byt umiestneny tesne za ventilatorom.
Pristupnost ventilatora ma potesila, lebo ked mi zacal piskat a hucat ventilator na Fabii a uvazoval som nad jeho vymenou, tak sa mi nechcelo vyberat skoro celu palubovku a radsej som si daval hlasnejsie radio :-)
IMG_20170730_164147s.jpg
Za MMC

Pokracovanie z dovodu prekrocenia max. poctu priloh nasleduje v dalsom prispevku:
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » ned črc 30, 2017 23:59

Mam este nafotenu zadnu stranu panelu klimatizacie a na druhej fotke detail malickeho odstrediveho ventilatora, ktory cez mriezku pod volicom otacok ventilatora nasava vzduch z kabiny na teplotne cidlo, podla ktoreho sa meria teplota v kabine.
IMG_20170730_164712s.jpg
Panel

IMG_20170730_164737s.jpg
Teplomer

Pri rozoberani stredneho panelu mozno niekomu pomozu fotky, kde vidno umiestnenie zacvakavacich cudlikov:
IMG_20170730_163849s.jpg
Panel spodok

IMG_20170730_164123s.jpg
Panel vrch

Na zaver este detail riesenia ovladania stredovych vyustiek:
IMG_20170730_164403s.jpg
Vyustky1

IMG_20170730_164412s.jpg
Vyustky2

Howg. Dakujem za pozornost a dufam, ze som to tu prilis nezahltil nejakymi zbytocnostami a niektore veci sa mozno niekomu aj zidu.
Dobru noc priatelia.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » pon črc 31, 2017 04:14

Sice som si prispevky pred odoslanim kontroloval, ale asi neskora nocna hodina sposobila, ze na konci prveho sa mi omylom zopakovali dve rovnake fotky. Druha fotka ohladom ventilatora mala byt tato:
IMG_20170730_162342s.jpg
Ventilator
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod KAMIL » pon črc 31, 2017 12:09

@zippo: ja osobne obdivujem všetkých, čo takto dokážu porozoberať niečo v aute a potom to späť poskladať. Na takéto niečo som ja dosť ľavý a ani by som nemal odvahu :rolleyes: Klobúk dole aj pred stano112, čo všetko ten dokáže vylepšiť a prerobiť.
nebol som spokojny s materialom volantu a jeho povrchovou upravou

Tak s týmto som nebol nejak spokojný ani ja na našej novej Dácii a zvollil som koženný poťah, ktorý je potrebné obšiť,
objednal som ho tu. dalo to trocha práce ale výsledný efekt je naozaj dobrý :D
KAMIL
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř úno 01, 2017 18:00

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » pon črc 31, 2017 12:51

KAMIL píše:... zvollil som koženný poťah, ktorý je potrebné obšiť, .... dalo to trocha práce ale výsledný efekt je naozaj dobrý :D

Mozno sa aj ja casom dopracujem k takemuto skoro profesionalnemu rieseniu, zatial ale skusam tuto super EKO BIO kozu, co smrdi ako CHZJD (Chemicke zavody Juraja Dimitrova - Dimitrovka) a stala asi 5x menej. Tak uvidim ...
Co sa tyka rozoberania, uplne sam od seba by som sa do mnohych veci nepustal, keby som nemal inspiraciu od ludi z tohto fora. Rozoberam opatrne, velmi premyslene a s rozvahou. Zatial sa snazim robit iba nedestruktivne zasahy: nieco odsrobovat a nasrobovat, odpuknut a zapuknut. Preto som aj svetlo do kufra lepil obojstrannou paskou a hasiaci pristroj zavesil na pevne kobercove oblozenie kufra cez dve male dierky bez zasahu do kovovych casti karoserie.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod Cory » pon črc 31, 2017 13:38

Som zvedavy, kto ma prvy tromfne v tom, ze da dolu celu palubovku :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » pon črc 31, 2017 14:02

Cory píše:Som zvedavy, kto ma prvy tromfne v tom, ze da dolu celu palubovku :mrgreen:

Este 2-3 sroby a bude dolu aj palubovka :lol:
A ty si ju preco skladal? Spadla ti za nu 500 eurovka?
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod Cory » pon črc 31, 2017 15:01

Skor som za nu nejake prachy natlacil :D vytlmoval som.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod zippo » ned srp 13, 2017 20:41

Ako som uz s niektorymi ludmi rozpraval na zraze na Bukovej, cestou tam som mal pocit, ze slabne ucinnost klimatizacie. Vo stvrtok som viezol syna do tabora. Cca 100km. Pocas cesty isla klima v pohode. Ked sme syna vysadili, spravili sme si este 30km zachadzku do Skalice. A vtedy to uz zacinalo blbnut:
ventilator som mal asi na 3 alebo 4 stupni, vzduch som smeroval na okno, ako vzdy ked chladim. Postupne zacal slabnut prud vzduchu z vyduchov a ventilator hlucnejsie fucal. Po prichode do Skalice som zastal na parkovisku, vypol klimu, nechal zapnuty ventilator a isiel som sa pozriet k motoru. Tam som zistil, ze ta hlinikova kocka, cez ktoru je napojeny vyparnik, bola namrazena asi pol centimetrom ladu. Az po chvili zacala z gumenej hadicky na odvod kondenzu z priestoru pod vyparnikom kvapkat voda. Vtedy ma napadlo, ze asi bol teda zamrznuty cely vyparnik. Preto tak zoslablo fukanie vzduchu.
Ako sa postupne lad na vyparniku rozmrazoval, z hadicky vytekali kvanta vody. V urcitych momentoch tiekla voda prudom. Trvalo to dost dlho a vytieklo odhadom asi liter vody. V priestore noh spolujazdca som hmatom skontroloval spodok komory vyparnika. Bol cely oroseny a zopar kvapiek uz bolo aj na gumenom koberci.
To uz ale pomaly voda dotekala a prud vzduchu z vyduchov sa vratil k plnej sile.
Po opatovnom zapnuti klimy zacala pekne chladit. Cestou domov som sa este hral s nastaveniami, ale vyparnik uz nenamrazol.
Este ma napadlo, ze pri tom namrzani uplne absentovalo take to klasicke cvakanie relatka zapinania a vypinania magnetickej spojky kompresora a suvisiace uberanie a pridavanie vykona motoru.
Stretli ste sa uz niekto s podobnym problemom, ci uz v Ladach, alebo inych autach, respektive vas napada, cim moze byt popisany problem namrzania sposobeny a ako ho odstranit, pripadne sa mu aspon vyhybat?
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-
Uživatelský avatar
zippo
 
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 11, 2017 20:27
Bydliště: Trnava

Re: Zippova Kalina SW Luxe

Příspěvekod Liftback » ned srp 13, 2017 21:07

Dosť pravdepodobne používa Lada komponenty od sesterského Renault/Dacia gangu, ktorý ma podobný problém pri niektorých svojich modeloch, kukol by som tu: http://www.daciaclub.cz/forum-tema/klim ... nuti-20186
Niekedy je to spôsobené nedostatkom náplne v klíme, softwarom alebo.. no popravde ja málokedy používam 3.jku na vetráku :wink:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Liftback
 
Příspěvky: 2311
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků