Porucha zapalování-Kalina 1119

Moderátor: Moderátoři

Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Josef12 » čtv dub 06, 2017 22:29

Nemá prosím někdo zkušenost s takovouto poruchou?
Nezapalují dva válce- 1. a 4. (Motor jede na dva válce.) Svíčky nové, vysokonapěťové kabely nové, blok zapalování nový. Prověřeno kabelové propojení mezi řídící jednotkou a blokem zapalování. Je v pořádku. Při zapnutém zapalování, je na středním vodiči, v konektoru bloku zapalování, napětí 12 V.
Odpojená řídící jednotka má na výstupech do bloku zapalování, rozdílný odpor na jednotlivých konektorech. Myslím, že se jedná o poruchu řídící jednotky. Také do ní zatékalo. Je možné řídící jednotku vyměnit-kus za kus? Nebo je potřeba nějaký speciální postup?
Josef12
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv dub 06, 2017 22:02

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Cory » čtv dub 06, 2017 22:43

Pravdepodobne odpaleny tranzistor, ktory syti cievku. Da sa to aj vymenit, ak je problem iba v nom. RJ sa da vymenit kus za kus, len bude probem s immobilizerom, ak zozenies pouzitu RJ.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Josef12 » pát dub 07, 2017 06:40

Myslím si to stejné. Když budu mít novou řídící jednotku, dá se to vyměnit kus za kus? Není třeba to nějak skloubit s imobilizérem?
Děkuji
Josef12
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv dub 06, 2017 22:02

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Cory » pát dub 07, 2017 07:09

Ak budes mat uplne novu, tak na nej je imobilizer neaktivovany. Takze jazdit to bude. No mozes ho nakodovat za pomoci servisneho kluca.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pát dub 07, 2017 09:55

Měl jsem stejnou závadu, byla způsobena zatečením chladící kapaliny do ř.j. Pomohlo rozebrání ř.j. vysušení a očištění plošného spoje okolo spínacích tranzistorů. Od té doby ř.j. funguje už dva roky bez závad.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Josef12 » pát dub 07, 2017 12:34

Děkuji za radu. Stalo se přesně toto. Jak jsi to čistil? Všude se píše:"nedotýkat se ani pohledem". Na desce jsou dvě válcovité součástky. To jsou ty spínací tranzistory?
Josef12
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv dub 06, 2017 22:02

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pát dub 07, 2017 16:03

Čistil jsem to uchošťourem namočeným v lihu. Spínací tranzistory jsou čtvercové součástky asi 10 x 10 mm velké na pravé straně při pohledu ze strany součástek konektorem nahoru. Válcovité součástky budou nejspíš kondenzátory.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Josef12 » sob dub 08, 2017 07:38

Vím o nich. Tak jdu do toho. Pokazit už není co. Zatím dík za pomoc.
Josef12
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv dub 06, 2017 22:02

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Josef12 » úte dub 18, 2017 18:24

Tak vážení kamarádi s Ladou. Zázraky se dějí! Čistil jsem desku řídící jednotky lihem a na druhý pokus se to povedlo. Auto jezdí a na všechny čtyři válce. Nádherně to táhne. Je neuvěřitelné, co ta řídící jednotka vydrží.
Ještě jeden problém mám. Při zahřátém motoru, je to nestabilní ve volnoběžných otáčkách. Otáčky kolísají. Při jízdě se někdy stane, že mám jako tempomat. Motor jde neochotně na nižší otáčky. Klapka vzduchu se normálně uzavírá a ani bovden nijak nedrhne. První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.
Josef12
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv dub 06, 2017 22:02

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Saša » stř dub 19, 2017 20:27

První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.

Je to krokový motor a ten polohu měnit jen tak přiložením napětí nebude . Musí se měnit polarita a pořadí cívek .
Při zapnutí zapalování by motorek (pokud není mechanicky poškozen) měl měnit polohu dle teploty motoru ("zaparkovat" a pak nastavit vůli) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Petr HC » stř dub 19, 2017 22:21

Viz též: Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach str. 24
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Josef12 » čtv dub 20, 2017 15:15

Saša píše:První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.

Je to krokový motor a ten polohu měnit jen tak přiložením napětí nebude . Musí se měnit polarita a pořadí cívek .
Při zapnutí zapalování by motorek (pokud není mechanicky poškozen) měl měnit polohu dle teploty motoru ("zaparkovat" a pak nastavit vůli) .


Aha, tak krokový motor. Jestli ti Sašo dobře rozumím, tak vymontovaný a připojený regulátor, dostane při zapnutí zapalování impulzy, které jej přestaví do nějaké výchozí polohy a poté do nějaké pracovní polohy? Jak to pozná tu pracovní polohu? Nemůže dojít k tak velkému vysunutí kuželky, že to nepůjde zpětně zamontovat? Jsou ty pohyby viditelné?
Díky za odpověď.
Josef12
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv dub 06, 2017 22:02

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Petr HC » čtv dub 20, 2017 16:06

Josef12 píše:
Saša píše:První, co mě napadlo, tak regulátor volnoběhu. Měřil jsem odpor cívek. Na obou stejný, 52 ohm. Přikládal jsem na cívky napětí, kuželka sebou sice cukla, ale že by měnila viditelně polohu, tak to se mi vůbec nezdálo. Nevíte, jak toto má pracovat? Díky za rady.

Je to krokový motor a ten polohu měnit jen tak přiložením napětí nebude . Musí se měnit polarita a pořadí cívek .
Při zapnutí zapalování by motorek (pokud není mechanicky poškozen) měl měnit polohu dle teploty motoru ("zaparkovat" a pak nastavit vůli) .


Aha, tak krokový motor. Jestli ti Sašo dobře rozumím, tak vymontovaný a připojený regulátor, dostane při zapnutí zapalování impulzy, které jej přestaví do nějaké výchozí polohy a poté do nějaké pracovní polohy? Jak to pozná tu pracovní polohu? Nemůže dojít k tak velkému vysunutí kuželky, že to nepůjde zpětně zamontovat? Jsou ty pohyby viditelné?
Díky za odpověď.

Nejjednodušší řešení je zapnout do jednoho vinutí krokového motorku střídavé napětí 12 - 20 V (co nejkratší dobu - max.10 sec.) a tahem za hlavičku kuželky vysunout závitovou jehlu ven. Pozor !!! přitom může "vystřelit"pružina vracející jehlu do výchozí polohy. Poté očistit technickým benzinem závit jehly , osazení na kuželce a vnitřní protikus v komoře škrtící klapky (nellépe "uchošťouchem" namočeným v benzinu). Zkontrolovat, příp. upravit závěrné závity pružiny ,nasadit jehlu na okraj vodící drážky a opět při napětí na vinutí zasunout jehlu až na doraz zpět a zamontovat.
P.S. Tu pracovní polohu servo nastaví podle informace z řídící jednotky, ale při drhnutí nebo zasekávání jehly nepozná správnou polohu /není zde zpětná vazba) . Objeví se pouze chybový kód bohatá nebo chudá směs a motor se buď točí zvýšenými otáčkami nebo zháší při ubrání plynu.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod Josef12 » pát čer 16, 2017 22:10

Tak přátele, krokový motor, regulátor volnoběhu, jsem nakonec koupil nový. Nestabilita otáček volnoběhu však trvala. Nahoru, dolů. Mírně jsem pootevřel sací klapku vzduchu a je to v pořádku. Najednou to regulátor zvládá. Volnoběžné otáčky bez problému drží, někde na 900 ot./min. Je to zcela stabilní. Tak že, čištěním řídící jednotky lihem a tímto opatřením jsem se zbavil problémů, která ani servis nedokázal řešit. Auto perfektně jezdí a spotřeba šla na 6,1.
Díky vám všem.
Josef12
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv dub 06, 2017 22:02

Re: Porucha zapalování-Kalina 1119

Příspěvekod FOMA » sob čer 17, 2017 09:50

Tak tomu říkám vítězství ducha nad hmotou :)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov


Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků