Včera som sa z crossečkou prehupol (po roku,mesiaci a 5-tich dňoch) cez hranicu 30 000 km,čo my pripomína,že by som tento rok mal navštíviť už po druhý krát servis Mariol KM v Komárne
.A povedané Luďkovou rečou,stále kvoká
.
Závady ktoré sa vyskytli sú už známe-zadné ložisko(výmena pri 8000 km),uvoľnený zadný stierač,menšia úprava vybrujúceho ventilátora chladiča.
Z tých neznámych a doposiaľ neobjasnených
-asi niečo vyše mesiaca my kolísaly otáčky na voľnobeh.Proste ako som čakal na križovatke na zelenú,tak si to samé pridávalo a uberalo.Zatiaľ to vyzerá tak,že závada sa odstránila sama
.Zaujímavé bolo to,že to robilo len pri zohriatom motore cez 80 stupňov,ako aj druhá vec,ktorú opíšem.Na môj vkus to ide pri preraďovaní kvaltov pomaly dolu z otáčok,pri pustení plynu.Možno závada,možno nie,možno za to môže e-plyn.Zase sa to prejavuje len pri zohriatom motore.Ale aj napriek tomuto malému zaváhaniu to jazdí úplne perfektne.
Ako vydieť aj z fotky,tak priemerná spotreba sa pohybuje na 6,6 litra.Od určitého času na spotrebu úplne kašlem a jazdím s tým miestamy ako prasa
.Samozrejme len ak to situácia okolo mňa umožňuje.No a keďže výrobca tomu uvádza kombinovanú spotrebu 6,7 litra,tak som s tým nadmieru spokojný.Rusi ako už tradične v spotrebe neklamú a uvádzajú pomerne presný údaj,nie testy v laboratórnych podmienkach
.
Čo dodať na záver?Zatiaľ my crossečka robí len radosť
.Proste aj po tom roku,čo s ňou jazdím,stále hľadám dôvod a niekedy aj spôsob
,ako čím skorej zvesiť kľúče z predsieni a ísť ju trocha "vyluftovať"
.Zatiaľ som veľmy milo prekvapený a presvädčený,že v AutoVaze dokážu vyrobiť auto na európskej úrovni.
P.S. Ani po 30 000 km v aute nič nehrkoce,nešuští,nevybruje.Ide až podozrivo ticho
.
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)