Moderátor: Moderátoři
Majo píše:Ak by mal niekto pocit, ze snad nieco vytykam tomu motoru a jeho zastaranosti, tak to tak rozhodne nie je
posim píše:Áno chlapci. Rokmi overený možno, ale nie v tomto motore, ale v motoroch starších, s nižším objemovým výkonom, teplotným zaťažením, mernými tlakmi na klzných plochách a podobne Olej 10W-40 zvyčajne máva základový olej minerálny, prípadne čiastočne syntetický. 5W-40 už syntetický, s iným - modernejším balíkom aditív, stvoreným pre spomínané podmienky. On i ten 10W-40 svoju službu spraví, nehovorím že nie, no hlavne pri tých vysokých teplotách už minerál ide na doraz. Podobne je to s ohľadom na viskozitný index (ktorý ukazuje na to, ako sa viskozita oleja bude meniť v závislosti na jeho teplote). Ono, ak by ten olej 10W-40 úplne postačoval - za všetkých podmienok, aké sa konštruktérom môžu prisniť v zlých snoch, tak si myslím, že ho tam budú plniť i ako prvú náplň v AutoVAZe, pretože je o dosť lacnejší. No pri normálnom jazdení v teplotných pásmach jemu odpovedajúcich vyhovovať bude, to netvrdím, že nie. Ale tvrdiť, že je vhodnejší pre tento relatívne vysokootáčkový motor, kde hlavne sa uplatňujú ľahkobežné oleje, je podľa môjho názoru blízke ilúziám či fantáziám
posim píše:...Vôbec neviem, načo sa tu naťahujeme. Napíšem k tej téme už len toľko. Rozdiel medzi 5W-40 a 10W-40 vo viskozite je relatívne malý, rozdiel v kvalite (spravidla) podstatný. To je to hlavné, čo som tým chcel povedať
posim píše::D Len sa už teraz nevykrúcaj. Ja dobre viem, koľko je v obehu (pôvodne Priorácky) motor 21126. Ale Ty si písal o oleji, ako rokmi overenom, nie motore - no len pozri vyššie
grafi2 píše:ja som len spomenul že som zahliadol info že fabricky je tam 5w30 to že som spustil peklo sa mi ani len nesnívalo.
Môj pôvodný problém pri ktorom ma v noci mátalo bolo, nahradiť 10w40 5w40 nakoľko mi do dalsej servisky chýba asi 5tis a vonku teplota málokedy klesene pod -10 tak ho nejdem meniť.
Ano, v mém případě by se mi hodil (aspoň na palubním počítači) teploměr oleje, třeba místo venkovní teploty. Na druhou stranu musím říct, že chlazení motoru (zatím) funguje.posim píše:To Luděk Musil: vzhľadom k tomu, že si kdesi písal o prívesnom vozíku, ktorý zvykneš často ťahať za autom, by som na tvojom mieste určite išiel do vyšších výkonových tried (API). SL je minimum odporúčané výrobcom Teda znova zopakujem - viskozitu oleja zvolíme podľa teploty prostredia, pričom však súčasne platí, že menej viskózne oleje sú spravidla vo vyšších výkonnostných triedach, pretože sú vyrobené na inej báze.
Zpět na Diskuse k modelu Kalina
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků