od zippo » úte kvě 22, 2018 12:15
Moj nazor: ci budem klimu pouzivat jul-august, januar-december, alebo iba ked bude v kabine nad 50°C, tak si kupim auto s klimou a pouzivam ju podla svojej potreby, aj pre bezpecnejsiu jazdu s mensou unavou z tepla.
Co sa tyka znizenia vykonu motora ... vzdy to daco cucne. Samozrejme je to menej citit na motore so 140kW, ako na motore so 64kW. Tiez po skusenosti s predoslou Fabiou viem, ze je tiez rozdiel, ci sa kompresor pripaja k motoru magnetickou spojkou a ide v regulacii vykonu 0/100% (moja Kalina), alebo je pripnuty trvalo a vykon je plynulo regulovany skratovym ventilom chladiva (Fabia).
Celkovo je tato nasa regulacia automatickej klimy taka.... jednoduchsia...., ked napriklad chyba aj snimac teploty privadzaneho vzduchu do kabiny a preto klapka miesania chladneho a zohriateho vzduchu funguje tusim iba na jednoduchom matematickom rozdiely ziadanej a dosiahnutej teploty v kabine a nevyuziva sofistikovanejsie metody riadenia napriklad PID regulatorom, ktory by bral do uvahy nie iba rozdiel teplot, ale aj rychlost ich vyrovnavania, cim by bolo dosiahnute ovela prijemnejsie a plynulejsie dosiahnutie nastavenej teploty.
Trabant 601 Universal (r.v.1980) 2004- / Ford Escort 1.6D (r.v.1985) 2007-2013 / Skoda Fabia I Combi 1.2HTP (r.v.2004) 2013-2017 / Lada Kalina SW Luxe (r.v.2017) 2017-