Stránka 1 z 2

Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: úte říj 11, 2016 17:10
od Martin Zima
Skúsim stručne popísať čo sa mi dnes stalo. Kalina sedan, ráno po naštartovaní auto hned zdochlo. Po druhom naštartovaní naskočilo ale ostala svietiť kontrolka motora, zhasla asi po minúte.Do rýchlosti 40km/h išlo všetko v pohode akonáhle som dosiahol 50 a preradil na štvorku auto začalo trhať. Tak som spomalil na 40 dal trojku a zas v poho. Pridám na 50 radím štvorku auto trhá tak horko ťažko vytiahnem na 65 dám päťku všetko ok. Prídem ku kruhovému spomalím dám dvojku zablikajú na mňa komplet všetky kontrolky čo na tom sú a ostane svietiť kontrolka volantu s víkričníkom tá zhasla asi po minúte. To je všetko. Skúste poradiť.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 08:25
od Cory
A potom to nastartovalo a odislo? Alebo uz len odtah? Co RJ? Netecia na nu voda? stav baterky, napatie pri nastartovanom motore?

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 11:25
od Martin Zima
No včera cesta domov úplne v pohode ako keby sa ani nič nestalo. Dnes ráno cesta do roboty štart v pohode na prvý krát a ani to nezdochlo, asi po 100 metroch padla ručička na tachometeri tak som rýchlosť iba odhadoval. Po 15 km začala svietiť kontrolka volantu s vykríčnikom a prestal fungovať posilovač. Inak motor ťahal v pohode žiadne skákanie.


Odpoveď Corymu: Auto zdochlo len po prvom naštartovaní.Potom motor bežal ale s tými vyššie uvedenými problémami. Baterka je asi pol ročná a napätie pri naštarovanom motore je cca 14,3V. Skúsim dnes pozrieť RJ či nieje zatečená.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 11:30
od valda1971
Jak píše Cory, může to být vlhko v ŘJ a třeba vyschlo, někde špatné ukostření, špatný kontakt v nějakém konektoru..... Blbá to závada :(
Známý musel v zimě na Oplu před jízdou vyndat ŘJ, osušit fénem, jinak řádně nejel.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 12:22
od Cory
tak je to jasne, v prvom rade vypadava snimac rychlosti, od neho je zavisle aj servo. Takze po jeho vypadnuti, alebo zlom signaly sa rozsvieti kontrolka serva. V prvom rade to hod na diagnostiku, vymen cidlo (alebo skontroluj konektor, kable), vymaz chyby a jazdi dalej.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 12:28
od Luděk Musil
Ahaaa - takže volant s vykřičníkem je servořízení (servoriadenie) ... no to by mě nenapadlo :shock: . L.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 12:44
od valda1971
Luděk Musil píše:Ahaaa - takže volant s vykřičníkem je servořízení (servoriadenie) ... no to by mě nenapadlo :shock: . L.

Až si koupíš tu Grantu, nebo Kalu, tak to tam budeš mít také :D Rozšíříš si obzory jako já s Priorou :D

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 14:23
od Martin Zima
Cory píše:tak je to jasne, v prvom rade vypadava snimac rychlosti, od neho je zavisle aj servo. Takze po jeho vypadnuti, alebo zlom signaly sa rozsvieti kontrolka serva. V prvom rade to hod na diagnostiku, vymen cidlo (alebo skontroluj konektor, kable), vymaz chyby a jazdi dalej.



Takže to znamená že ak RJ nedostáva signál zo snímača rýchlosti vypne servoriadenie? Pretože keď zasvietila kontrolka išlo otáčať volantom ťažšie. A prečo odpojila RJ servo až po nejakých 20km odkedy nedostávala signály zo snímača.

A na diagnostiku musím ísť do servisu, už som objednaný na sobotu do Zlatých Moraviec.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 14:31
od Petr HC
IvanZima píše:
Cory píše:tak je to jasne, v prvom rade vypadava snimac rychlosti, od neho je zavisle aj servo. Takze po jeho vypadnuti, alebo zlom signaly sa rozsvieti kontrolka serva. V prvom rade to hod na diagnostiku, vymen cidlo (alebo skontroluj konektor, kable), vymaz chyby a jazdi dalej.



Takže to znamená že ak RJ nedostáva signál zo snímača rýchlosti vypne servoriadenie? Pretože keď zasvietila kontrolka išlo otáčať volantom ťažšie. A prečo odpojila RJ servo až po nejakých 20km odkedy nedostávala signály zo snímača.

A na diagnostiku musím ísť do servisu, už som objednaný na sobotu do Zlatých Moraviec.

Přesně tak se mi choval snimač rychlosti u 2112 ky. Několikrát jsem prostřikoval konektory Kontoxem a závada se opakovala.Když už mě to naštvalo, natočil jsem justovacími kleštičkami nože"Jeníčka" a zasunul zpět (s lehkým , ale citelným odporem). Od té doby se závada neobjevila více než 800 km.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 16:50
od Liftback
Pre istotu by som im dal skontrolovať tú riadiacu jednotku čo ti radil Cory či nechlastá vodu potvora..skús siahnuť na koberce tapacírung pod prístrojovku pod koberce ci tam nemaš mokro a zatopene. Ak je baterka dobitá a pozrel si pod kapotu na káble, či ich niečo nežralo.. minule som videl potkana ako mačku čo lezie z pasatu, ten si vedel vybrať ubytko :)

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 17:43
od Cory
Ono to funguje tak trochu zlozitejsie. Vieme, ze servo funguje do cca 60km/h, potom sa vypina, preto je pre servo dolezity udaj z cidla rychlosti. Spociatku, ked RJ nedostava signal, nic sa nedeje, pretoze si mysli, ze auto stojí. Lenže po pár jazdných cykloch (aj ked si RJ myslí že auto stojí, jazdný cyklus je definovany ako doba od nastartovania po vypnutie motora, ktorá trvá viac než je spodná hranica pre zaznamenanie jazdného cyklu, napr. 5min.) vyhodí chybu snímača. V chipe je to nastavene pre rôzne chyby odlisne, niektoré sa zobrazia po 2 cykloch iné po 5 atd... Do zaznamenania chyby teda servo funguje, ako keby auto stalo, resp. sa pohybovalo do 60km/h. Po zaznamenaní chyby sa servo vypne.
Takze skontrolovat konektor k cidlu, pripadne zamenit za ine. Kalina by uz mala mat cidlo strcene do prevodovky, kde sníma výstupky v diferenciáli, narozdiel od starsich cidiel, ktore su z diferencialu vyvedene ozubenym prevodom a snimacia cast je az nad prevodovkou.
Co sa tyka tej RJ, podla mna nebude vytopena, ono sa to totiz vylucuje. On ten signál z cidla postupuje vodicom od cidla do konektora, ktorý prepaja kabelaz vstrekovania s kabelazou automobila a vracia sa späť do RJ. z druhej strany konektora pokracuje do budíkov. Takze aj keby bola RJ vytopena, budiky by signal dostavali (ibaže by sa nejak ukostril). Zato novsie modely, ktore uz maju zbernicu CAN, dostavaju signal z cidla do RJ a z RJ ho posiela do budikov cez zbernicu.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 19:59
od Martin Zima
Tak dnešná jazda domov motor v pohode len znovu po 20km kontrolka riadenia a odstavil sa posilovač. Skontroloval som RJ je ako nová ako keby práve vyšla z továrne. Kabeláž auta v poriadku nikde nič dohryzené odpadnuté a pod. Snímač rýchlosti je na prevodovke, konektor v poriadku. Akurát keď som vybral ten snímač tak boli na ňom nalepené kovové piliny, nie veľa ale boli. Takže asi tolko ku kontrole čo som robil. Uvidím ako sa to bude chovať zajtra.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: stř říj 12, 2016 20:12
od Cory
Kovove piliny mozu robit problem. Medzi snimacom a protikusmi na diferaku musi byt urcita medzera. Ak tam medzera nie je (snimac je zaneseny necistotami) alebo je prilis velka, tak snimac nefunguje. Rucicka rychlomeru funguje normalne?

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: čtv říj 13, 2016 07:47
od Martin Zima
Tak dnes cesta do práce úplne ale že úplne bez problémov. Včera som očistil ten snímač od pilín a trochu som "ponaprával" kontakty ako radil Petr HC. Tak snáď to pomohlo. Uvidím ako bude do soboty potom idem na tú diagnostiku. Som zvedavý čo mi povedia na to zablikanie všetkých kontroliek a trhanie motora pri 50km/h. Zatiaľ ďakujem všetkým za rady.

Re: Pomóc, alebo prvá vážna chyba.

PříspěvekNapsal: čtv říj 13, 2016 08:51
od Petr HC
IvanZima píše:Tak dnes cesta do práce úplne ale že úplne bez problémov. Včera som očistil ten snímač od pilín a trochu som "ponaprával" kontakty ako radil Petr HC. Tak snáď to pomohlo. Uvidím ako bude do soboty potom idem na tú diagnostiku. Som zvedavý čo mi povedia na to zablikanie všetkých kontroliek a trhanie motora pri 50km/h. Zatiaľ ďakujem všetkým za rady.

Nedotažený některý kostřící šroub. Nebo je pod ním barva.
Až Ti to v servisu najdou a opraví, očekávej fakturu s těmito položkami:
- tři otočky šroubovákem 3 Kč
- vědět kde otočit 497 Kč
- DPH 50 Kč