Stránka 18 z 19

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: úte črc 11, 2017 22:38
od Martin 2106
posim píše:Martin 2106: tieto automatické prevodovky sú od japonskej firmy Jatco, ktorá patrí pod Nissan. Sú rokmi overené, relatívne spoľahlivé a montovali sa do kadečoho vrátanie škodoviek, takže aj tam môžeš čerpať info - bude to podobné. Ako pri každej prevodovke s hydrodynamickým meničom momentu bude veľa záležať na obsluhe. Tým že to má "len" štyri prevody - tým skôr. Ak sa naučíš jazdiť s ňou tak, aby bola v režime meničového chodu čo možno najmenej, tak spotreba zlá nebude. Všetci tu zväčša píšu, že AvtoVAZ píše spotrebu nie že reálnu, ale často i nadhodnotenú - v porovnaní so západnými automobilkami. Takže oficiálnym údajom by som veril. Pretože radiaca logika môže byť neviem ako sofistikovaná, ale ak vodič chybnými zásahmi núti prevodovku opúšťať režim blokovaného meniča, tak spotreba porastie. Prvoradou úlohou riadiacej jednotky každého automatu je preraďovať bez rázov a tam menič musí byť aktívny vždy - každé preradenie = strata. Ak si mal auto s hydromechanickou prevodovkou, tak vieš o čom píšem.
Skúšobnú jazdu si môžeš objednať na stránke SlovLady - nepíšeš odkiaľ si, tak v tomto smere Ti neviem viac poradiť.
Inak ako Galič píše - ruské fóra, ale i na YouTube je s Kalinami vybavenými automatom videí viac (daj si vyhľadať napr. Калина АКПП). Dávnejšie som videl i jedno z Maďarska. Alebo potom Fabia s automatom Jatco...
Inak zaujímavé je, že v slovenskom návode na Kalinu II sa opisuje i verzia s robotizovanou prevodovkou. V Rusku sú, možno to vedia dotiahnuť i k nám. Ale v našom cenníku to nie je...



Ďakujem veľmi pekne za vycerpavajucu odpoved. skusenosti s modernym HDM automatom mam (peugeot 301 6stupnovy aisin co je na danu triedu skvely automat s veľmi dobrou logikou a rýchlym radenim: najazdenych nejakych 15000km) ale ako druhe auto a pre priatelku rozmyslam nad ladou. ak by bola spotreba naozaj priemerne 7,1 litra tak LPG nemá zmysel, ale tomu trochu neverím, kvôli 4 stupnom a staršej konštrukcii ako má Peugeot (tam mám spotrebu podla palubaku 6,5 ) trošku ma aj odrádza, že Lada nemá možnosť manuálneho radenia a príplatok za automat sa mi zdá dosť vysoký(hlavne teraz po vydaní nového cenníka) rovnako sa troska obavam rychlosti radenia v starsej konstrukcii.ale najlepsie asi bude pozriet teda tie videa:-).robotizovanu prevodovku by som ale asi nebral, P.S som z Kosic. ale co sa tyka automatu na vyskusanie tak to by bolo tak ci tak najskor mozno o polrok, keby si to objednal nejaky iny blazon:-)

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: úte črc 11, 2017 23:55
od posim
stano112 píše:Ver mi,že aj ja som potom prahol,ale keď sa nedá,tak sa nedá.Chcel som od začiatku crossku Luxe s robotom :( .

Vážne? To si sa nepochválil. Alebo mi to ušlo?
Martin 2106 píše:Ďakujem veľmi pekne za vycerpavajucu odpoved. skusenosti s modernym HDM automatom mam (peugeot 301 6stupnovy aisin co je na danu triedu skvely automat s veľmi dobrou logikou a rýchlym radenim: najazdenych nejakych 15000km) ale ako druhe auto a pre priatelku rozmyslam nad ladou. ak by bola spotreba naozaj priemerne 7,1 litra tak LPG nemá zmysel, ale tomu trochu neverím, kvôli 4 stupnom a staršej konštrukcii ako má Peugeot (tam mám spotrebu podla palubaku 6,5 ) trošku ma aj odrádza, že Lada nemá možnosť manuálneho radenia a príplatok za automat sa mi zdá dosť vysoký(hlavne teraz po vydaní nového cenníka) rovnako sa troska obavam rychlosti radenia v starsej konstrukcii.ale najlepsie asi bude pozriet teda tie videa:-).robotizovanu prevodovku by som ale asi nebral, P.S som z Kosic. ale co sa tyka automatu na vyskusanie tak to by bolo tak ci tak najskor mozno o polrok, keby si to objednal nejaky iny blazon:-)

Tak tá moja odpoveď podľa mňa veľmi vyčerpávajúca nebola, no aspoň niečo :wink: Ono - ak mám byť úprimný, tak nedá mi sa nevyjadriť - konvenčný automat a úspora paliva sú podľa môjho názoru dve protichodné veci už od prírody. V novších konštrukciách sa snažia síce pridávať stupne navyše (napr. 9°od ZF) ale tým v podstate nedosahujú nič iné ako to, že prevodovka častejšie pracuje v režime so zablokovaným meničom - teda v podstate ako klasická (alebo robot, alebo dvojspojka) prevodovka - bez sklzu. Pritom sa konštrukcia takejto prevodovky značne komplikuje (keďže jej mechanická časť musí mať viac prevodov, ktorá sa radia pod zaťažením - teda viac mokrých spojok, pásové brzdy...). Skrátka snažia sa krvopotne konkurovať automatizovaným prevodovkám (robotom a dvojspojkám) s tým, že to, čo je podstatou tej prevodovky - hydrodynamický menič - je takmer trvale blokované. Tým sa dosiahne nejaká tá úspora v porovnaní so staršími menejstupňovými automatmi. Ak by nerobili tieto "skvelé" úpravy, tak už pekných pár rokov na trhu dominujú dvojspojkové automatizované prevodovky, ktoré sú jednoduchšie, lacnejšie, jazda je dynamickejšia a hlavne efektívnejšia; pohodlie v podstate rovnaké. Aby to ale nevyznelo tak, že konvenčné automaty nenávidím, opak je pravdou - sú mojou srdcovkou už od mala (na čele s našou Pragou 2M70 a jej vlastnou sestrou zo ZSSR - GMP2, kde sa ešte hydromenič používal tak, ako bol jeho pôvodný zámer - na plynulú náhradu za 2 prevodové°). No rozum mi hovorí, že je to už prežitok a budúcnosť patrí jednoduchším, no efektívnejším prevodovkám s pevnou väzbou medzi motorom a nápravou a hydromenič pomaly ale isto odchádza do múzea, kam si ho budem chodiť s láskou obzerať :wink: Tým som chcel povedať, že ak Ti ide o úsporu na PHM, tak si vyber čokoľvek iné, len nie hydromechanický automat :wink:
No ak trváš na svojom (a ja dúfam, že áno, lebo bude o jednu zaujímavú LADU u nás navyše;o))) a si s Košíc, tak to máš fajn - treba zájsť do skladu SlovLADA pri centrálnom prekladisku rúd železiarní a dohodnúť sa s nimi, aby Ťa kontaktovali, až im dôjde Kalina či Granta s automatom. Sú tam milí ľudia, zaiste sa Ti budú snažiť vyjsť v ústrety, ak mi to čas dovolí. A určite sa potom príĎ pochváliť a napísať nám svoje dojmy :)

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: stř črc 12, 2017 07:49
od Martin 2106
posim píše:
stano112 píše:Ver mi,že aj ja som potom prahol,ale keď sa nedá,tak sa nedá.Chcel som od začiatku crossku Luxe s robotom :( .

Vážne? To si sa nepochválil. Alebo mi to ušlo?
Martin 2106 píše:Ďakujem veľmi pekne za vycerpavajucu odpoved. skusenosti s modernym HDM automatom mam (peugeot 301 6stupnovy aisin co je na danu triedu skvely automat s veľmi dobrou logikou a rýchlym radenim: najazdenych nejakych 15000km) ale ako druhe auto a pre priatelku rozmyslam nad ladou. ak by bola spotreba naozaj priemerne 7,1 litra tak LPG nemá zmysel, ale tomu trochu neverím, kvôli 4 stupnom a staršej konštrukcii ako má Peugeot (tam mám spotrebu podla palubaku 6,5 ) trošku ma aj odrádza, že Lada nemá možnosť manuálneho radenia a príplatok za automat sa mi zdá dosť vysoký(hlavne teraz po vydaní nového cenníka) rovnako sa troska obavam rychlosti radenia v starsej konstrukcii.ale najlepsie asi bude pozriet teda tie videa:-).robotizovanu prevodovku by som ale asi nebral, P.S som z Kosic. ale co sa tyka automatu na vyskusanie tak to by bolo tak ci tak najskor mozno o polrok, keby si to objednal nejaky iny blazon:-)

Tak tá moja odpoveď podľa mňa veľmi vyčerpávajúca nebola, no aspoň niečo :wink: Ono - ak mám byť úprimný, tak nedá mi sa nevyjadriť - konvenčný automat a úspora paliva sú podľa môjho názoru dve protichodné veci už od prírody. V novších konštrukciách sa snažia síce pridávať stupne navyše (napr. 9°od ZF) ale tým v podstate nedosahujú nič iné ako to, že prevodovka častejšie pracuje v režime so zablokovaným meničom - teda v podstate ako klasická (alebo robot, alebo dvojspojka) prevodovka - bez sklzu. Pritom sa konštrukcia takejto prevodovky značne komplikuje (keďže jej mechanická časť musí mať viac prevodov, ktorá sa radia pod zaťažením - teda viac mokrých spojok, pásové brzdy...). Skrátka snažia sa krvopotne konkurovať automatizovaným prevodovkám (robotom a dvojspojkám) s tým, že to, čo je podstatou tej prevodovky - hydrodynamický menič - je takmer trvale blokované. Tým sa dosiahne nejaká tá úspora v porovnaní so staršími menejstupňovými automatmi. Ak by nerobili tieto "skvelé" úpravy, tak už pekných pár rokov na trhu dominujú dvojspojkové automatizované prevodovky, ktoré sú jednoduchšie, lacnejšie, jazda je dynamickejšia a hlavne efektívnejšia; pohodlie v podstate rovnaké. Aby to ale nevyznelo tak, že konvenčné automaty nenávidím, opak je pravdou - sú mojou srdcovkou už od mala (na čele s našou Pragou 2M70 a jej vlastnou sestrou zo ZSSR - GMP2, kde sa ešte hydromenič používal tak, ako bol jeho pôvodný zámer - na plynulú náhradu za 2 prevodové°). No rozum mi hovorí, že je to už prežitok a budúcnosť patrí jednoduchším, no efektívnejším prevodovkám s pevnou väzbou medzi motorom a nápravou a hydromenič pomaly ale isto odchádza do múzea, kam si ho budem chodiť s láskou obzerať :wink: Tým som chcel povedať, že ak Ti ide o úsporu na PHM, tak si vyber čokoľvek iné, len nie hydromechanický automat :wink:
No ak trváš na svojom (a ja dúfam, že áno, lebo bude o jednu zaujímavú LADU u nás navyše;o))) a si s Košíc, tak to máš fajn - treba zájsť do skladu SlovLADA pri centrálnom prekladisku rúd železiarní a dohodnúť sa s nimi, aby Ťa kontaktovali, až im dôjde Kalina či Granta s automatom. Sú tam milí ľudia, zaiste sa Ti budú snažiť vyjsť v ústrety, ak mi to čas dovolí. A určite sa potom príĎ pochváliť a napísať nám svoje dojmy :)


Nechcem nasu diskusiu dostať mimo tému ale v skratke Ano klasicky automat musi byt teoreticky z podstaty fungovania neefektivnejsi ako dvojspojka/robot. ale zmatkujuci robot oproti dobre naladenemu klasickemu automatu moze mat v reale horsiu spotrebu.ano dvojspojky maju vsetky vyhody co si opisal, ale v meste je klasicky automat vacsinou komfortnejsi (hlavne kolony, rozjazdy parkovanie) tam sa zase dvojspojky casto snazia dohnat a napodobnovat klasicke hydrodynamicke automaty.otazna je rovnako porovnanie spolahlivosti dvojspojek a kalsickych automatov. Peugeot/Citroen a Opel v sucasnosti celkom uspesne vyuzivaju klasicke automaty a recence na ne su rovnako pozitivne aj co sa spotreby tyka.Rovnako si myslim, ze ak sa nejazdi 100% kazdy den po meste tak pri dobre poskladanom aute(motor, prevodovka, software) moze bezny pokojny vodic ktory sa o auta velmi nezaujima(napriklad zeny) jazdit aj s klasickymi modernymi automatmi za rovnaku spotrebu ako by jazdili s manualom (straty menica elektornika "dobehne" optimalnejsim radenim a vytacanim motora). ono ked to zoberieme do dosledkov tak to vyzera ze aj klasicke auta pohanane iba spalovacimi motormi budu o chvilu iba v muzeach:-)
Ano v Slovlade Kosice som s nimi bol v kontakte, ale ohladom automatu mi velemi pomoct nevedeli. Inak pozeral som recenzie na lada automat na ruskych forach. Vacsinou mali velmi vysoke spotreby,niektori aj 10-13litrov.sice boli aj taki co mali menej. Podla mna to suviselo s tym ze iba 4 prevody, ruska zima, velke mesta kde vsetci jazdia casto afgresivnejsim stylom uplne nevhodnym pre klasicky automat+ zly software, ktory casto radsej menili.naozaj by ma zaujimala spotreba v nasich podmienkach. co som si ale vsimol, z videii, tak naladenie prevodovky k motoru sa mi celkom pacilo äaj ekd predpokladam, ze dynamika EU verzie bude priskrtena kvoli normam)na druhej strane ide o zastaralejsiu prevodovku (napriklad myslim, ze dolu kopcom a pri dojazde na krizovatku lada automat nebrzdi motorom v zmysle zenepodradzuje, ) asi bude dobre pozriet este nejake madarske fora, kde budu info relevantnejsie nasim podmienkam/spravaniu sa vodicov. ale zatial mi to s kalkulackou v ruke nevychadza:-)

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: stř črc 12, 2017 18:07
od zelvotron
taky se divím že tam nedali 6 st. otázka jak moc by se lišila cena, na druhou stranu zmíněnej Peugeot 301 taky začínal s 4st. a taky fakt, že míň rychlostí znamená míň přeřazování

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: stř črc 12, 2017 19:47
od kamko1
Sme uz mesiac spokojny majitelia lada kalina 2192.Dnes nam volala pani z firmy h.m.s.ro v banskej bystrici ze maju jednu volnu kalinu na predaj ci niekoho nepoznam jedna sa o model a farbu ako ma vo svojom prispevku fishbone.Tak ak ma niekto zaujem moze tam brnknut

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: stř črc 12, 2017 20:01
od valda1971
kamko1 píše:Sme uz mesiac spokojny majitelia lada kalina 2192.

Tak vitej v hejničku Ladistů :D Ať Ti alouží ke spokojenosti :wink:

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: stř črc 12, 2017 20:06
od kamko1
Dakujem zatial velka spokojnost

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: pát črc 14, 2017 09:14
od Martin 2106
Tak som volal aj do SLOVLADY.
o 4stupnovom automate pre GRANTU/KALINUv podstate nevedia nič, ale koncom roka2017/začiatok 2018 by mali znovu ponúkať oficiálnu prestavbu na LPG (systém PRINS)
pre všetky autá v ponuke.

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: pát črc 14, 2017 11:30
od Mičun
Jen tak mimochodem. Ví někdo něco o tom, jestli se u nás řeší prodej nových vozů? Nebo je současný stav navždy?

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: pát črc 14, 2017 12:11
od Georgius
V pondělí jsem zkoušel ze srandy zavolat na Koněvku a nebrali pevnou ani mobil :-(

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: pát črc 14, 2017 12:30
od radek mb
Protože tušili, že jim někdo volá ze srandy, tak to radši nevzali.

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: pát črc 14, 2017 16:59
od FOMA
Mně se líbí jak pořád doufáte a věříte že CS AutoLada vstane z popela jako bájný Fénix :D V CS Auto neberou telefony schválně, protože opravdu je to ztráta času každému vysvětlovat, že Lady neprodávají a nebudou, proč a jak 8) Oni ani prostě neví co mají říkat. Tak jak to je říct nemůžou a než si pořád něco vymýšlet, tak opravdu je lepší tel. nebrat. Navíc otištěný rozhovor s p. Ptáčkem si myslím je dostatečně výstižný pro dohlednou budoucnost. Naději na prodej Lady v CZ bych osobně viděl pouze v tom případě bude li úspěšná s prodeji v SK, tak snad by mohla podniknout něco Slovlada na našem území nebo si toho všimnout/vzhlédnout jiná fa. zabývající se autobussinesem a vzít to pod svá křídla(to vše samosdřejmě s vidinou zisku nikoliv ze solidarity či charity). Ovšem se bude muset vyznat s obchodem v RU teritoriu a nebo opět ve spolupráci se Slovlada, v AvtoVaze se prostě jen tak s někým bavit nebudou 8)

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: čtv srp 03, 2017 18:03
od tomas657
Objednávky SlovLady posiela centrála v Bratislave do AvtoVAZu vždy k 27. dňu v mesiaci. Čakacia doba je štandardne 3 mesiace, pokiaľ auto nie je skladom, resp. nezadané. Avšak v súčasnosti dopyt po Ladách značne rastie, čo môže spôsobiť predĺženie dodacej lehoty. Autá sa do Košíc, resp. Hutníkov vozia z Ruska niekoľko krát mesačne. Samozrejme záleží i na komunikácii predajcu vozidiel so SlovLadou...

Asi hlúpa otázka a neviem, či na ňu niekto bude vedieť odpovedať, ale má SlovLada nejaké info, kedy im príde ktoré auto? Teda kedy privezie kamión auto k objednávke XYZ? Alebo to zistia až keď príde kamión a teda nemá zmysel tam volať a pýtať sa ich, či mi nevedia povedať, kedy asi bude auto dodané? :wink:

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: pon srp 07, 2017 23:07
od posim
Minimálne orientačne to vie centrála SlovLady v BA. Teda vedia aké vozy im v tom ktorom týždni majú prísť...

Re: koupe kaliny II

PříspěvekNapsal: čtv zář 14, 2017 15:08
od posim
Po cca troch mesiacoch od milého prijatia medzi Vami na tomto fóre nastal slávnostný okamih, na ktorý som sa pôvodne neskutočne veľmi tešil, no teraz mám pocity mierne zmiešané. Tí z Vás, ktorí si moje príspevky trošku pamätajú vedia, že spolu so sestrou máme (v pomere 2:1) objednanú oranžovú Kalinu Cross Luxe, ktorá však ešte neprišla, hoci termín dodávky mal byť na prelome augusta a septembra. Keďže postupne (hoc s malým zakolísaním;o) moje nadšenie pre toto fórum rástlo, pretože som sa od mnohých z Vás čím ďalej, tým viac obohacoval "nákazou" zvanou Ladamánia, skrsla v mojej hlave myšlienka nahradiť už čím ďalej, tým viac poruchovú Toyotu Yaris´03, ktorá celú dobu slúžila mojej polovičke, Kalinou Hatchback Luxe. Išlo o komplexne utajený plán. Objednával som 27.7. vozidlo v červenej metalíze. Doma som bobríka mlčanlivosti držal až do narodenín mojej polovičky (18.8.) a tuto Vám - mojim Lada kamarátom - som sa plánoval priznať až po jej prevzatí (termín bol september!, čo som bral s rezervou), teda v období, keď tu budeme veselo preberať "moju" oranžovú Crossku. Skrátka, že prvá bude všetkými očakávaná Crosska a potom - ako prekvapenie - BUM - Kalina Hatchback. Lenže po Crosske ani chýru ani slychu a Hatchback je už tu (do SlovLady dorazil pred dvoma týždňami).
Do toho prišlo to pondelňajšie mini stretnutie v SlovLade, ktoré v podstate organizoval Stano112 a mne bolo jasné, že budem musieť s farbou von, aby sa nepreriekli pracovníci a kamoši sa na mňa potom nenahnevali. Poprosil som ich ešte o mlčanlivosť, že až auto priveziem domov, tak sa prídem pochváliť sem. Včera som bol konečne auto prevziať, lenže ono to nebolo tak jednoduché, pretože som musel ešte zo SlovLady stiahnuť svoje auto, čo je dobrých 20 - 25km. Tak šup šup - autobus jeden, druhý... kým som došiel domov, bola skoro tma a nemal som už síl prísť sa "pochváliť", tak že to odložím na zajtra. Večer mi píše Stano SMS, že ma Cory vymákol. No skrátka z prekvapka je skôr fiasko - preto tie moje zmiešané pocity. Poznáte to - človek mieni... :roll: