Koupe Kaliny II

Moderátor: Moderátoři

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod Martin 2106 » úte črc 11, 2017 22:38

posim píše:Martin 2106: tieto automatické prevodovky sú od japonskej firmy Jatco, ktorá patrí pod Nissan. Sú rokmi overené, relatívne spoľahlivé a montovali sa do kadečoho vrátanie škodoviek, takže aj tam môžeš čerpať info - bude to podobné. Ako pri každej prevodovke s hydrodynamickým meničom momentu bude veľa záležať na obsluhe. Tým že to má "len" štyri prevody - tým skôr. Ak sa naučíš jazdiť s ňou tak, aby bola v režime meničového chodu čo možno najmenej, tak spotreba zlá nebude. Všetci tu zväčša píšu, že AvtoVAZ píše spotrebu nie že reálnu, ale často i nadhodnotenú - v porovnaní so západnými automobilkami. Takže oficiálnym údajom by som veril. Pretože radiaca logika môže byť neviem ako sofistikovaná, ale ak vodič chybnými zásahmi núti prevodovku opúšťať režim blokovaného meniča, tak spotreba porastie. Prvoradou úlohou riadiacej jednotky každého automatu je preraďovať bez rázov a tam menič musí byť aktívny vždy - každé preradenie = strata. Ak si mal auto s hydromechanickou prevodovkou, tak vieš o čom píšem.
Skúšobnú jazdu si môžeš objednať na stránke SlovLady - nepíšeš odkiaľ si, tak v tomto smere Ti neviem viac poradiť.
Inak ako Galič píše - ruské fóra, ale i na YouTube je s Kalinami vybavenými automatom videí viac (daj si vyhľadať napr. Калина АКПП). Dávnejšie som videl i jedno z Maďarska. Alebo potom Fabia s automatom Jatco...
Inak zaujímavé je, že v slovenskom návode na Kalinu II sa opisuje i verzia s robotizovanou prevodovkou. V Rusku sú, možno to vedia dotiahnuť i k nám. Ale v našom cenníku to nie je...



Ďakujem veľmi pekne za vycerpavajucu odpoved. skusenosti s modernym HDM automatom mam (peugeot 301 6stupnovy aisin co je na danu triedu skvely automat s veľmi dobrou logikou a rýchlym radenim: najazdenych nejakych 15000km) ale ako druhe auto a pre priatelku rozmyslam nad ladou. ak by bola spotreba naozaj priemerne 7,1 litra tak LPG nemá zmysel, ale tomu trochu neverím, kvôli 4 stupnom a staršej konštrukcii ako má Peugeot (tam mám spotrebu podla palubaku 6,5 ) trošku ma aj odrádza, že Lada nemá možnosť manuálneho radenia a príplatok za automat sa mi zdá dosť vysoký(hlavne teraz po vydaní nového cenníka) rovnako sa troska obavam rychlosti radenia v starsej konstrukcii.ale najlepsie asi bude pozriet teda tie videa:-).robotizovanu prevodovku by som ale asi nebral, P.S som z Kosic. ale co sa tyka automatu na vyskusanie tak to by bolo tak ci tak najskor mozno o polrok, keby si to objednal nejaky iny blazon:-)
Martin 2106
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned úno 19, 2017 22:09

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod posim » úte črc 11, 2017 23:55

stano112 píše:Ver mi,že aj ja som potom prahol,ale keď sa nedá,tak sa nedá.Chcel som od začiatku crossku Luxe s robotom :( .

Vážne? To si sa nepochválil. Alebo mi to ušlo?
Martin 2106 píše:Ďakujem veľmi pekne za vycerpavajucu odpoved. skusenosti s modernym HDM automatom mam (peugeot 301 6stupnovy aisin co je na danu triedu skvely automat s veľmi dobrou logikou a rýchlym radenim: najazdenych nejakych 15000km) ale ako druhe auto a pre priatelku rozmyslam nad ladou. ak by bola spotreba naozaj priemerne 7,1 litra tak LPG nemá zmysel, ale tomu trochu neverím, kvôli 4 stupnom a staršej konštrukcii ako má Peugeot (tam mám spotrebu podla palubaku 6,5 ) trošku ma aj odrádza, že Lada nemá možnosť manuálneho radenia a príplatok za automat sa mi zdá dosť vysoký(hlavne teraz po vydaní nového cenníka) rovnako sa troska obavam rychlosti radenia v starsej konstrukcii.ale najlepsie asi bude pozriet teda tie videa:-).robotizovanu prevodovku by som ale asi nebral, P.S som z Kosic. ale co sa tyka automatu na vyskusanie tak to by bolo tak ci tak najskor mozno o polrok, keby si to objednal nejaky iny blazon:-)

Tak tá moja odpoveď podľa mňa veľmi vyčerpávajúca nebola, no aspoň niečo :wink: Ono - ak mám byť úprimný, tak nedá mi sa nevyjadriť - konvenčný automat a úspora paliva sú podľa môjho názoru dve protichodné veci už od prírody. V novších konštrukciách sa snažia síce pridávať stupne navyše (napr. 9°od ZF) ale tým v podstate nedosahujú nič iné ako to, že prevodovka častejšie pracuje v režime so zablokovaným meničom - teda v podstate ako klasická (alebo robot, alebo dvojspojka) prevodovka - bez sklzu. Pritom sa konštrukcia takejto prevodovky značne komplikuje (keďže jej mechanická časť musí mať viac prevodov, ktorá sa radia pod zaťažením - teda viac mokrých spojok, pásové brzdy...). Skrátka snažia sa krvopotne konkurovať automatizovaným prevodovkám (robotom a dvojspojkám) s tým, že to, čo je podstatou tej prevodovky - hydrodynamický menič - je takmer trvale blokované. Tým sa dosiahne nejaká tá úspora v porovnaní so staršími menejstupňovými automatmi. Ak by nerobili tieto "skvelé" úpravy, tak už pekných pár rokov na trhu dominujú dvojspojkové automatizované prevodovky, ktoré sú jednoduchšie, lacnejšie, jazda je dynamickejšia a hlavne efektívnejšia; pohodlie v podstate rovnaké. Aby to ale nevyznelo tak, že konvenčné automaty nenávidím, opak je pravdou - sú mojou srdcovkou už od mala (na čele s našou Pragou 2M70 a jej vlastnou sestrou zo ZSSR - GMP2, kde sa ešte hydromenič používal tak, ako bol jeho pôvodný zámer - na plynulú náhradu za 2 prevodové°). No rozum mi hovorí, že je to už prežitok a budúcnosť patrí jednoduchším, no efektívnejším prevodovkám s pevnou väzbou medzi motorom a nápravou a hydromenič pomaly ale isto odchádza do múzea, kam si ho budem chodiť s láskou obzerať :wink: Tým som chcel povedať, že ak Ti ide o úsporu na PHM, tak si vyber čokoľvek iné, len nie hydromechanický automat :wink:
No ak trváš na svojom (a ja dúfam, že áno, lebo bude o jednu zaujímavú LADU u nás navyše;o))) a si s Košíc, tak to máš fajn - treba zájsť do skladu SlovLADA pri centrálnom prekladisku rúd železiarní a dohodnúť sa s nimi, aby Ťa kontaktovali, až im dôjde Kalina či Granta s automatom. Sú tam milí ľudia, zaiste sa Ti budú snažiť vyjsť v ústrety, ak mi to čas dovolí. A určite sa potom príĎ pochváliť a napísať nám svoje dojmy :)
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod Martin 2106 » stř črc 12, 2017 07:49

posim píše:
stano112 píše:Ver mi,že aj ja som potom prahol,ale keď sa nedá,tak sa nedá.Chcel som od začiatku crossku Luxe s robotom :( .

Vážne? To si sa nepochválil. Alebo mi to ušlo?
Martin 2106 píše:Ďakujem veľmi pekne za vycerpavajucu odpoved. skusenosti s modernym HDM automatom mam (peugeot 301 6stupnovy aisin co je na danu triedu skvely automat s veľmi dobrou logikou a rýchlym radenim: najazdenych nejakych 15000km) ale ako druhe auto a pre priatelku rozmyslam nad ladou. ak by bola spotreba naozaj priemerne 7,1 litra tak LPG nemá zmysel, ale tomu trochu neverím, kvôli 4 stupnom a staršej konštrukcii ako má Peugeot (tam mám spotrebu podla palubaku 6,5 ) trošku ma aj odrádza, že Lada nemá možnosť manuálneho radenia a príplatok za automat sa mi zdá dosť vysoký(hlavne teraz po vydaní nového cenníka) rovnako sa troska obavam rychlosti radenia v starsej konstrukcii.ale najlepsie asi bude pozriet teda tie videa:-).robotizovanu prevodovku by som ale asi nebral, P.S som z Kosic. ale co sa tyka automatu na vyskusanie tak to by bolo tak ci tak najskor mozno o polrok, keby si to objednal nejaky iny blazon:-)

Tak tá moja odpoveď podľa mňa veľmi vyčerpávajúca nebola, no aspoň niečo :wink: Ono - ak mám byť úprimný, tak nedá mi sa nevyjadriť - konvenčný automat a úspora paliva sú podľa môjho názoru dve protichodné veci už od prírody. V novších konštrukciách sa snažia síce pridávať stupne navyše (napr. 9°od ZF) ale tým v podstate nedosahujú nič iné ako to, že prevodovka častejšie pracuje v režime so zablokovaným meničom - teda v podstate ako klasická (alebo robot, alebo dvojspojka) prevodovka - bez sklzu. Pritom sa konštrukcia takejto prevodovky značne komplikuje (keďže jej mechanická časť musí mať viac prevodov, ktorá sa radia pod zaťažením - teda viac mokrých spojok, pásové brzdy...). Skrátka snažia sa krvopotne konkurovať automatizovaným prevodovkám (robotom a dvojspojkám) s tým, že to, čo je podstatou tej prevodovky - hydrodynamický menič - je takmer trvale blokované. Tým sa dosiahne nejaká tá úspora v porovnaní so staršími menejstupňovými automatmi. Ak by nerobili tieto "skvelé" úpravy, tak už pekných pár rokov na trhu dominujú dvojspojkové automatizované prevodovky, ktoré sú jednoduchšie, lacnejšie, jazda je dynamickejšia a hlavne efektívnejšia; pohodlie v podstate rovnaké. Aby to ale nevyznelo tak, že konvenčné automaty nenávidím, opak je pravdou - sú mojou srdcovkou už od mala (na čele s našou Pragou 2M70 a jej vlastnou sestrou zo ZSSR - GMP2, kde sa ešte hydromenič používal tak, ako bol jeho pôvodný zámer - na plynulú náhradu za 2 prevodové°). No rozum mi hovorí, že je to už prežitok a budúcnosť patrí jednoduchším, no efektívnejším prevodovkám s pevnou väzbou medzi motorom a nápravou a hydromenič pomaly ale isto odchádza do múzea, kam si ho budem chodiť s láskou obzerať :wink: Tým som chcel povedať, že ak Ti ide o úsporu na PHM, tak si vyber čokoľvek iné, len nie hydromechanický automat :wink:
No ak trváš na svojom (a ja dúfam, že áno, lebo bude o jednu zaujímavú LADU u nás navyše;o))) a si s Košíc, tak to máš fajn - treba zájsť do skladu SlovLADA pri centrálnom prekladisku rúd železiarní a dohodnúť sa s nimi, aby Ťa kontaktovali, až im dôjde Kalina či Granta s automatom. Sú tam milí ľudia, zaiste sa Ti budú snažiť vyjsť v ústrety, ak mi to čas dovolí. A určite sa potom príĎ pochváliť a napísať nám svoje dojmy :)


Nechcem nasu diskusiu dostať mimo tému ale v skratke Ano klasicky automat musi byt teoreticky z podstaty fungovania neefektivnejsi ako dvojspojka/robot. ale zmatkujuci robot oproti dobre naladenemu klasickemu automatu moze mat v reale horsiu spotrebu.ano dvojspojky maju vsetky vyhody co si opisal, ale v meste je klasicky automat vacsinou komfortnejsi (hlavne kolony, rozjazdy parkovanie) tam sa zase dvojspojky casto snazia dohnat a napodobnovat klasicke hydrodynamicke automaty.otazna je rovnako porovnanie spolahlivosti dvojspojek a kalsickych automatov. Peugeot/Citroen a Opel v sucasnosti celkom uspesne vyuzivaju klasicke automaty a recence na ne su rovnako pozitivne aj co sa spotreby tyka.Rovnako si myslim, ze ak sa nejazdi 100% kazdy den po meste tak pri dobre poskladanom aute(motor, prevodovka, software) moze bezny pokojny vodic ktory sa o auta velmi nezaujima(napriklad zeny) jazdit aj s klasickymi modernymi automatmi za rovnaku spotrebu ako by jazdili s manualom (straty menica elektornika "dobehne" optimalnejsim radenim a vytacanim motora). ono ked to zoberieme do dosledkov tak to vyzera ze aj klasicke auta pohanane iba spalovacimi motormi budu o chvilu iba v muzeach:-)
Ano v Slovlade Kosice som s nimi bol v kontakte, ale ohladom automatu mi velemi pomoct nevedeli. Inak pozeral som recenzie na lada automat na ruskych forach. Vacsinou mali velmi vysoke spotreby,niektori aj 10-13litrov.sice boli aj taki co mali menej. Podla mna to suviselo s tym ze iba 4 prevody, ruska zima, velke mesta kde vsetci jazdia casto afgresivnejsim stylom uplne nevhodnym pre klasicky automat+ zly software, ktory casto radsej menili.naozaj by ma zaujimala spotreba v nasich podmienkach. co som si ale vsimol, z videii, tak naladenie prevodovky k motoru sa mi celkom pacilo äaj ekd predpokladam, ze dynamika EU verzie bude priskrtena kvoli normam)na druhej strane ide o zastaralejsiu prevodovku (napriklad myslim, ze dolu kopcom a pri dojazde na krizovatku lada automat nebrzdi motorom v zmysle zenepodradzuje, ) asi bude dobre pozriet este nejake madarske fora, kde budu info relevantnejsie nasim podmienkam/spravaniu sa vodicov. ale zatial mi to s kalkulackou v ruke nevychadza:-)
Martin 2106
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned úno 19, 2017 22:09

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod zelvotron » stř črc 12, 2017 18:07

taky se divím že tam nedali 6 st. otázka jak moc by se lišila cena, na druhou stranu zmíněnej Peugeot 301 taky začínal s 4st. a taky fakt, že míň rychlostí znamená míň přeřazování
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod kamko1 » stř črc 12, 2017 19:47

Sme uz mesiac spokojny majitelia lada kalina 2192.Dnes nam volala pani z firmy h.m.s.ro v banskej bystrici ze maju jednu volnu kalinu na predaj ci niekoho nepoznam jedna sa o model a farbu ako ma vo svojom prispevku fishbone.Tak ak ma niekto zaujem moze tam brnknut
kamko1
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř črc 12, 2017 19:42

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod valda1971 » stř črc 12, 2017 20:01

kamko1 píše:Sme uz mesiac spokojny majitelia lada kalina 2192.

Tak vitej v hejničku Ladistů :D Ať Ti alouží ke spokojenosti :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod kamko1 » stř črc 12, 2017 20:06

Dakujem zatial velka spokojnost
kamko1
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř črc 12, 2017 19:42

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod Martin 2106 » pát črc 14, 2017 09:14

Tak som volal aj do SLOVLADY.
o 4stupnovom automate pre GRANTU/KALINUv podstate nevedia nič, ale koncom roka2017/začiatok 2018 by mali znovu ponúkať oficiálnu prestavbu na LPG (systém PRINS)
pre všetky autá v ponuke.
Martin 2106
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned úno 19, 2017 22:09

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod Mičun » pát črc 14, 2017 11:30

Jen tak mimochodem. Ví někdo něco o tom, jestli se u nás řeší prodej nových vozů? Nebo je současný stav navždy?
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod Georgius » pát črc 14, 2017 12:11

V pondělí jsem zkoušel ze srandy zavolat na Koněvku a nebrali pevnou ani mobil :-(
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod radek mb » pát črc 14, 2017 12:30

Protože tušili, že jim někdo volá ze srandy, tak to radši nevzali.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod FOMA » pát črc 14, 2017 16:59

Mně se líbí jak pořád doufáte a věříte že CS AutoLada vstane z popela jako bájný Fénix :D V CS Auto neberou telefony schválně, protože opravdu je to ztráta času každému vysvětlovat, že Lady neprodávají a nebudou, proč a jak 8) Oni ani prostě neví co mají říkat. Tak jak to je říct nemůžou a než si pořád něco vymýšlet, tak opravdu je lepší tel. nebrat. Navíc otištěný rozhovor s p. Ptáčkem si myslím je dostatečně výstižný pro dohlednou budoucnost. Naději na prodej Lady v CZ bych osobně viděl pouze v tom případě bude li úspěšná s prodeji v SK, tak snad by mohla podniknout něco Slovlada na našem území nebo si toho všimnout/vzhlédnout jiná fa. zabývající se autobussinesem a vzít to pod svá křídla(to vše samosdřejmě s vidinou zisku nikoliv ze solidarity či charity). Ovšem se bude muset vyznat s obchodem v RU teritoriu a nebo opět ve spolupráci se Slovlada, v AvtoVaze se prostě jen tak s někým bavit nebudou 8)
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod tomas657 » čtv srp 03, 2017 18:03

Objednávky SlovLady posiela centrála v Bratislave do AvtoVAZu vždy k 27. dňu v mesiaci. Čakacia doba je štandardne 3 mesiace, pokiaľ auto nie je skladom, resp. nezadané. Avšak v súčasnosti dopyt po Ladách značne rastie, čo môže spôsobiť predĺženie dodacej lehoty. Autá sa do Košíc, resp. Hutníkov vozia z Ruska niekoľko krát mesačne. Samozrejme záleží i na komunikácii predajcu vozidiel so SlovLadou...

Asi hlúpa otázka a neviem, či na ňu niekto bude vedieť odpovedať, ale má SlovLada nejaké info, kedy im príde ktoré auto? Teda kedy privezie kamión auto k objednávke XYZ? Alebo to zistia až keď príde kamión a teda nemá zmysel tam volať a pýtať sa ich, či mi nevedia povedať, kedy asi bude auto dodané? :wink:
tomas657
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř dub 05, 2017 20:21

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod posim » pon srp 07, 2017 23:07

Minimálne orientačne to vie centrála SlovLady v BA. Teda vedia aké vozy im v tom ktorom týždni majú prísť...
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

Re: koupe kaliny II

Příspěvekod posim » čtv zář 14, 2017 15:08

Po cca troch mesiacoch od milého prijatia medzi Vami na tomto fóre nastal slávnostný okamih, na ktorý som sa pôvodne neskutočne veľmi tešil, no teraz mám pocity mierne zmiešané. Tí z Vás, ktorí si moje príspevky trošku pamätajú vedia, že spolu so sestrou máme (v pomere 2:1) objednanú oranžovú Kalinu Cross Luxe, ktorá však ešte neprišla, hoci termín dodávky mal byť na prelome augusta a septembra. Keďže postupne (hoc s malým zakolísaním;o) moje nadšenie pre toto fórum rástlo, pretože som sa od mnohých z Vás čím ďalej, tým viac obohacoval "nákazou" zvanou Ladamánia, skrsla v mojej hlave myšlienka nahradiť už čím ďalej, tým viac poruchovú Toyotu Yaris´03, ktorá celú dobu slúžila mojej polovičke, Kalinou Hatchback Luxe. Išlo o komplexne utajený plán. Objednával som 27.7. vozidlo v červenej metalíze. Doma som bobríka mlčanlivosti držal až do narodenín mojej polovičky (18.8.) a tuto Vám - mojim Lada kamarátom - som sa plánoval priznať až po jej prevzatí (termín bol september!, čo som bral s rezervou), teda v období, keď tu budeme veselo preberať "moju" oranžovú Crossku. Skrátka, že prvá bude všetkými očakávaná Crosska a potom - ako prekvapenie - BUM - Kalina Hatchback. Lenže po Crosske ani chýru ani slychu a Hatchback je už tu (do SlovLady dorazil pred dvoma týždňami).
Do toho prišlo to pondelňajšie mini stretnutie v SlovLade, ktoré v podstate organizoval Stano112 a mne bolo jasné, že budem musieť s farbou von, aby sa nepreriekli pracovníci a kamoši sa na mňa potom nenahnevali. Poprosil som ich ešte o mlčanlivosť, že až auto priveziem domov, tak sa prídem pochváliť sem. Včera som bol konečne auto prevziať, lenže ono to nebolo tak jednoduché, pretože som musel ešte zo SlovLady stiahnuť svoje auto, čo je dobrých 20 - 25km. Tak šup šup - autobus jeden, druhý... kým som došiel domov, bola skoro tma a nemal som už síl prísť sa "pochváliť", tak že to odložím na zajtra. Večer mi píše Stano SMS, že ma Cory vymákol. No skrátka z prekvapka je skôr fiasko - preto tie moje zmiešané pocity. Poznáte to - človek mieni... :roll:
posim
 
Příspěvky: 350
Registrován: pon čer 12, 2017 18:17
Bydliště: Košice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků