Stránka 7 z 16

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: stř lis 01, 2017 13:25
od posim
lucifero89 píše:Dúfam, že sa Radek nenahnevá, že to riešime v jeho vlákne, prípadne to admini presunú, ale...

posim píše:Lucifero89 - ak Ti to škrtanie zubov spiatočky robí i po zastavení vozidla, tak je problém iba v tom, že tú spiatočku radíš príliš rýchlo po stlačení pedálu spojky, resp. krátko po stlačení spojky.


Toto asi takmer určite nebude problém... Lebo skúšal som aj takú vec, že stlačím spojku pri vypnutom motori, naštartujem a keď chcem zaradiť spiatočku, tak aj tak to škrkne a trošku hodí autom, ako keby dostalo kopanec... Čakať so stlačenou spojkou som samozrejme skúšal rôzne intervaly, aj pol minúty a nepomáha... Niekde som čítal, že ideál je počkať 3 sekundy. Z toho mi tak nejak vždy vychádzalo, že ďalším dôvodom môže byť, že nevypínala dobre spojka... To mi však vylučuje ďalšia vec a síce, že občas sa stane že tu spiatočku nemôžem zaradiť vôbec, asi preto, že je práve zub oproti zubu a musím znova pustiť spojku a zošlapnúť alebo sa auto musí pohnúť... Neviem teda...


Tiež dúfam, že sa hnevať nebude, ale ako som si všimol, tak medzičasom tu bol a zjavne teda asi nemal námietky, resp. sme mu nestáli za ten čas, aby sa nad nami nejako pozastavoval :lol: Odvíjame sa ale stále od témy ktorú načal sám. Navyše je tiež moderátor, tak si to vie popresúvať podľa chuti. Ja už sa teda ale pre istotu skúsim vyjadriť len v krátkosti.
Ona tá Tvoja spojka zrejme niekedy unáša a niekedy nie - podľa toho čo píšeš. Ak by to bolo zlým nastavením, tak by sa to prejavilo tým, že bude zaberať príliš nízko (treba porovnať s iným autom alebo príručkou, nespoliehať sa na svoj odhad - človek si časom zvykne na všetko a pritom to ok nemusí byť:o) Ak zaberá normálne a predsa unáša, tak v nej bude nejaký problém - napr. krivá či inak poškodená lamela. Nabudúce ak Ti to chrupne, tak skús tú spiatočku znova vytiahnuť a opäť zasunúť, či to chrupne znova. Ak áno, tak máš istotu, že spojka unáša a treba to riešiť, aby to nebolo niečo, čo sa postupne, či nebodaj naraz zhorší.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: stř lis 01, 2017 18:32
od radek mb
Nevadí mi to.
Nicméně, já se považuji za běžného uživatele auta, pro mě je důležité, že převodovka hučí, což mě vadí. A hučela už při koupi, když auto mělo najeto 125 tisíc km. Na desítce jsem měl v době odstavení 230 tisíc km a zdaleka nebyla tak hlučná.
Co se týká opravy a výměny hadice: jistě, určitě by to šlo nějak "zbastlit", ale přiznejte si. Bastlili byste něco, kdybyste stáli u velkého autoservisu, kde je zároveň i velká ( a tím mám na mysli opravdu velká, dvoupatrová) prodejna s náhradními díly a jste v zemi, kde značka Lada je naprosto běžné auto a Kalin tam jezdí taky hodně. To je, jako kdybyste sháněli takovou hadici u nás na jedničkovou Fábii.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pát lis 03, 2017 07:33
od lucifero89
posim píše:Nabudúce ak Ti to chrupne, tak skús tú spiatočku znova vytiahnuť a opäť zasunúť, či to chrupne znova. Ak áno, tak máš istotu, že spojka unáša a treba to riešiť, aby to nebolo niečo, čo sa postupne, či nebodaj naraz zhorší.


Tak som to skúšal a chrupne to aj 10x za sebou. Takže evidentne spojka nevypína úplne... Akurát, že neviem čo s tým, skúšal som štelovať šróbom na konci lanka na vidlici spojky, ale to nepomáha... Pôvodne bola spojka nastavená podľa návodu http://kalina.jecool.net/index.php?page=09-01-04, potom som skúšal šrób doťahovať aj uvoľňovať, ale nemalo to žiadny efekt... To samoštelovacie lanko to asi nejako komponezuje... Rozmýšľam, či by tam nepasovalo lanko pre Novú radu 211x, ktoré samoštelovanie nemá, ale je to len pevné lanko...

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pát lis 03, 2017 07:54
od posim
A meral si i zdvih pedála? http://kalina.jecool.net/index.php?page=09-01-03
Ak by bola chyba v lanku, resp. v jeho zlom nastavení, tak by spojka zaberala strašne nízko a už pred polovicou zdvihu pedála by bola plne zopnutá, ak nie skôr. Ak ale zaberá normálne a pritom unáša, tak bude problém priamo v spojke. Nastavovací mechanizmus lanka kompenzuje jeho dĺžku vždy až po uvoľnení pedála, teda nemôže korigovať dĺžku lanka počas uvoľňovania pedála spojky.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pon led 08, 2018 19:03
od radek mb
No, tak jsem tu zase. Koberec na straně u řidiče totálně promočený od Fridexu. Patrně tekoucí radiátor topení. A pak už jen drobnosti jako pravý přední tlumič ( levý byl dávaný nový před prázdninami). Už jsem objednán do Sadské. A k tomu výměna oleje, filtrů, asi svíčky, doseřídit ručku, vyměnit čidlo, kvůli kterému mi svítí CHE, a pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty. Zase musím objektivně přiznat, že auto je v přísně uživatelském módu, čili se jen jezdí a údržba=0.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pon led 08, 2018 19:44
od Křečík Barbuška
Tak to topení je u předohrabů asi jistota. Jen je otázka kdy. Smutné.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pon led 08, 2018 20:12
od radek mb
Patrně to je originál, čili téměř 9 let staré. Přeci jen, moje Kala má už přes 150 tisíc km, takže to opotřebení tam je. Jak často se topení musí měnit u jiných značek netuším.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 17:36
od Laďuša
Zrovna takovej kohout topení je u zadohrabů taky téměř jistota :lol:

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 18:36
od Křečík Barbuška
Jasně, ale jeho výměna ačkoliv je protivná jistě není tak finančně a řemeslně náročná jako topení na předohrabu.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2018 12:29
od radek mb
Taj jsem se vrátil z hradu (ze Sadské). Více než po roce zhasla po nastartování kontrolka Check engine, jsem z toho nesvůj, již jsem si zvykl. Nové svíčky a správně pracující čidlo, toť příčiny, že auto jede znatelně lépe. Topení prý bylo tak na sráč, že to pan N. prý ještě neviděl. Je tam nové a spolu se starým topením zmizel i problém s věčně se zamlžujícím předním sklem. Nová geometrie přední nápravy znatelně zlepšila ovladatelnost vozu. Takže za mne spokojenost (otázka, na jak dlouho).

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2018 13:58
od valda1971
Gratuluji Radku k vylepšení vazidla, mouchy se vychytají a budeš spokojen :)

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: sob led 20, 2018 14:01
od posim
Nech Kalča slúži a nehnevá už :wink:

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: sob úno 10, 2018 12:40
od radek mb
Opět jsem se vrátil ze Sadské, povážlivě mi pískal napínák kladky klínového řemene, což zkušeně detekoval Vašátor společně s Kokem Lokem na zimním srazu. Tahle drobná sranda stojí na Kalinu 1100 korun....velkým plusem je, že jsem se domluvil s panem N. a dnes, tedy v sobotu, mi ten bazmeg na počkání vyměnil. Díky Bohu za Lada servis v Sadské.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: sob úno 10, 2018 13:30
od Vašátor
Koukaje na tu kladku ... lze ji sehnat od 180kč (Kraft automotive) ... Na druhou stranu, výměna v sobotu a na počkání, palec nahoru.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: ned črc 08, 2018 19:45
od radek mb
S odstupem času už vím, že pískání rozhodně nedělala kladka, nýbrž alternátor. Ale píská to pouze při nižších teplotách (10 a méně) a pokud je vlhko, třeba po dešti. Tak uvidíme, co dál.
Začalo mne zlobit, stejně jako Radůze, stahování zadních oken. Poklep kladivem to vždy na chvilku spraví, ale to není řešení.
Jinak jsme teď byli s rodinou na dovolené na severní Moravě. Za celou dovolenou najeto 840 km, při spotřebě 5,4 l/100 km. V tomto směru jsem spokojen. Z Boleslavi jsem jel po kopcovité I/11, přes Vamberk, Žamberk, Červenou Vodu, Zábřeh do Mohelnice, pak po dálnici až do Příboru. Pak cesty po okolí (Ostrava, Orlová, Kopřivnice, Rožnov pod Radhoštěm), zpět přes Mohelnici, Litomyšl, Vysoké Mýto, Chrudim, Pardubice a domů. Dva dospělí, dvě děti, plus nějaká bagáž. Navíc Lada u majitele penzionu v Příboru vzbudila pozornost.
P. S. Stav tachometru překročil 160 tisíc km.