Stránka 12 z 16

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2019 09:00
od radek mb
Georgius píše:předpokládám, že i s patřičnou atestovou bumážkou ?

Bumážku nemám. Nechal jsem zatmavit jen zadní část vozu, v přední polovině nic, aby mě nemohl nikdo prudit. Ale byla radost se koukat, jak to manik má v ruce.
Jinak jsem zapomněl odpovědět Vaškovi: ano, s čipem spokojenost, Cory odvedl moc dobrou práci. Snad docestujeme zase zpět do ČR.
P. S. Chlapík, co dělal zatmavení, se strašně divil, proč Kalina. Pak mu někdo volal a on do telefonu odpovídal, že přijeli Češi na tonirovku Kalinou a musel to třikrát opakovat, aby mu někdo na druhé straně telefonu uvěřil. Humorné.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2019 10:58
od Tommel
radek mb píše:
Georgius píše:předpokládám, že i s patřičnou atestovou bumážkou ?

Bumážku nemám. Nechal jsem zatmavit jen zadní část vozu, v přední polovině nic, aby mě nemohl nikdo prudit.


Nechci kazit radost, ale při STK to bude muset pryč, protože teď už ani vzadu nesmí být bez atestu :wink:

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2019 11:19
od Vašátor
Tommel má pravdu. Takže zajet k někomu, kdo má oprávnění dávat atest.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2019 14:43
od radek mb
To jste mě nepotěšili. No, nějak se to vyřeší, až přijde čas TK.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: čtv črc 18, 2019 14:49
od Křečík Barbuška
Takhle Radkovi kazit radost, fuj! To jste memohli aspon mesic pockat? :roll:

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: sob črc 27, 2019 10:38
od radek mb
Tak jsem se včera vrátil z UA.
Shrnu li celý "výlet", data jsou taková: najeto celkem 4200 km. Okruh CZ-H-SRB-RO-UA-PL-CZ.
Závady: propíchlá pneu (tudíž nikdy nepoužitá rezerva byla "odpaněna"), prodřená hadice od termostatu do chladiče (koupil jsem novou za 120 korun, nicméně ta, co byla v Srbsku provizorně opravena, tam je doteď-jednotka provizoria=jeden furt). Zřejmě opět odešlo ložisko na předním kole, to hučení už je dost intenzívní, dá se říci těžko snesitelné. Stát se to může, co by ne, jen mě štve, že už bylo určitě měněné, takže se nepřímo můžeme vrátit ke kvalitě ND...
Jinak auto jelo slušně i ze zátěží. Pravda, z Kyjeva domů jsme jeli jen já a bratr a asi metrák zavařované zeleniny od tchýně. 1420 km ( Kyjev-Rivne-Lviv-hraniční přechod Chyriv-Kroscienko-Sanok-Tarnow-Katowice-Ostrava-HK-Luštěnice), spotřeba 6,8/100 při prům. rychlosti 81 km/h. Po polské dálnici šla stále 130, po naší také. Na střeše rakev. Takže nějaký ten odpor vzduchu tam byl a spotřebu považuji za slušnou.
Zatmavení skel je dobrá věc, v autě není taková horko, vypadá to dobře a na Ukrajině jsme od místních nebyli k rozeznání.
Řidiči v Maďarsku v pohodě, tam se mi jezdí dobře, Srbsko už je Balkán a Bělehrad je nářez. V Rumunsku se nám jelo dobře, řidiči trochu riskují a moc nedodržují rychlost, ale to mě nevadí, ba naopak. Ukrajina je kapitola sama pro sebe. Nejhorší silnice, hlavně Zakarpatí, hlavní tah Lvov-Kyjev je v pohodě.
Závěrem si dovolím malou úvahu. Jak jsem starší a starší, zjišťuji, že mě už řízení na takové vzdálenosti netěší tak jako dříve. Vlastně skoro vůbec. Ještě před deseti lety jsem to dal na jeden zátah jako nic, teď už to není ono.
Ještě poznámku k hranicím: Z Maďarska do Srbska jsme jeli přes přechod Tompa-Subotica, zdržení asi 10 minut, ze Srbska do Rumunska jsme projeli za 5 minut přes přechod Vatin-Moravita (hlavní tah Vršac-Temešvár), z Rumunska na Ukrajinu jsme jeli přechodem Halmea-Nevetlenfolu (ano, ta ves na Ukrajině se tak opravdu jmenuje) průjezd trval asi 30 minut. Hlavní kámen úrazu se tedy jevil přechod z Ukrajiny do Polska při zpáteční cestě. Nakonec jsem vybral Chyriv-Krosćienko. Za krásné dvě hodinky jsme byli v Polsku a byli bychom dříve, nebýt akčnosti polských pohraničníků. Poslali nás totiž na důkladnou kontrolu auta, dva mladší lidé v ruském autě s českými pasy jim byli zřejmě moc podezřelí. Prohrabali úplně všechny tašky, motorový prostor, místo pro rezervu. Bylo to od nich docela trapné. Ale celkově na hranicích byli všude korektní a s žádným dalším zádrhelem jsme se nesetkali. Uf.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: sob črc 27, 2019 13:04
od valda1971
.....na Ukrajině jsme od místních nebyli k rozeznání :mrgreen:
Tak vítej doma :wink: Píchlé kolo bych nezařazoval do závad, to je jen pech :D

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: ned srp 04, 2019 21:38
od radek mb
Jen tak...najeto 179 000 km.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pon srp 05, 2019 08:10
od Křečík Barbuška
Pekne osklive kacatko :-) .

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: stř srp 28, 2019 16:50
od radek mb
Tak jsem se přehoupl přes 180 000 km.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: stř srp 28, 2019 17:10
od valda1971
radek mb píše:Tak jsem se přehoupl přes 180 000 km.

Tak za chvíli pěkné kulatiny :D Jen ať drží ! :wink:

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pon říj 14, 2019 17:12
od radek mb
valda1971 píše:
radek mb píše:Tak jsem se přehoupl přes 180 000 km.

Tak za chvíli pěkné kulatiny :D Jen ať drží ! :wink:

Toť otázka. Nezbývá mnoho do hranice 183 tisíc km. Někde v předešlých příspěvcích jsem se zmiňoval, že hučí ložisko kola. Nechal jsem tedy v Sadské vyměnit na pravé straně, hluk z pravé strany se snížil, avšak zůstal nesnesitelný hluk ze strany levé. Dnes jsem kvůli tomu byl v Sadské, s p. Nedbalem jsme to projeli, poté dali na zvedák a různě zkoušeli, odkud ten hluk jde (je to hučení jako od ložiska, pneumatiky a najetí na bílou krajní čáru na dálnici dohromady). A zrovna nejméně snesitelný v rychlosti od 100 do 110 km/h. Takže, jsou tu dvě možnosti: lepší-bude to ložisko na levém předním kole a nebude to složité vyměnit, ale bude mě to stát kolem dvou tisíc. Potom horší-je to ložisko v převodovce, které drží poloosu a v tom případě bude nutné vyndat a rozebrat převodovku a tady se už bavíme o opravě za 10 tisíc. Otázkou je, zda se to vyplatí v případě auta, jehož hodnota je reálně asi 25 000 korun a svým nájezdem se teoreticky blíží ke konci svého životního cyklu. Kupovat použitou převodovku někde z vrakáče je loterie.
Možná někde fundovaný jako třeba Cory by mi mohl napovědět, jestli se liší převodovka Kaliny první generace a desítková.
Nejlepší radu, co s tím tedy dělat, mi dal sám p. Nedbal, i když položertem, že u něj nechat Kalinu na ND a koupit tu modrou Vestu, co tam má :D
A jako třešnička na dortu, abych tam nejel úplně nadarmo, jsem musel nechat vyměnit čidlo rychlosti neb mne zlobil tachometr a poskakoval ručička tachometru. Ono to sice jede i potom, co by to odešlo úplně, jen by za jízdy přestal fungovat posilovač řízení a to by mne bývalo mohlo nemile překvapit.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pon říj 14, 2019 17:22
od valda1971
On ten posilovač by Tě ani tak nepřekvapil za jízdy, jako při jejím ukončování - parkování.

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pon říj 14, 2019 21:09
od Křečík Barbuška
Myslím, že bude nejlepší to nechat opravit. Na tomhle pekáči již nějaký ten servis máš hotový a víš co od toho čekat. Když koupíš nějakou jinou "finančně dostupnou" jetinu tak do ní stejně naleješ prachy navíc a rvát vlasy si budeš stejně jako s Kalinou. Nehledě na to, že kde chceš hledat tak malé a přitom velké auto? :-)

Modrou Vestu nebrat. Má hnusnou barvu a novou baterku, že by ještě neprošla protivybíjecí opravou? :-)

Re: Radek mb je zpět aneb podruhé v řece jménem Kalina

PříspěvekNapsal: pon říj 14, 2019 21:12
od Marťas
To jsi se dnes mohl potkat v Sadské s Míšou, jela si tam pro zrcátko na Kalinu :) Kdybys tam auto nechával na díly, vzali bychom si stahovačky oken :lol: