od radek mb » sob črc 27, 2019 10:38
Tak jsem se včera vrátil z UA.
Shrnu li celý "výlet", data jsou taková: najeto celkem 4200 km. Okruh CZ-H-SRB-RO-UA-PL-CZ.
Závady: propíchlá pneu (tudíž nikdy nepoužitá rezerva byla "odpaněna"), prodřená hadice od termostatu do chladiče (koupil jsem novou za 120 korun, nicméně ta, co byla v Srbsku provizorně opravena, tam je doteď-jednotka provizoria=jeden furt). Zřejmě opět odešlo ložisko na předním kole, to hučení už je dost intenzívní, dá se říci těžko snesitelné. Stát se to může, co by ne, jen mě štve, že už bylo určitě měněné, takže se nepřímo můžeme vrátit ke kvalitě ND...
Jinak auto jelo slušně i ze zátěží. Pravda, z Kyjeva domů jsme jeli jen já a bratr a asi metrák zavařované zeleniny od tchýně. 1420 km ( Kyjev-Rivne-Lviv-hraniční přechod Chyriv-Kroscienko-Sanok-Tarnow-Katowice-Ostrava-HK-Luštěnice), spotřeba 6,8/100 při prům. rychlosti 81 km/h. Po polské dálnici šla stále 130, po naší také. Na střeše rakev. Takže nějaký ten odpor vzduchu tam byl a spotřebu považuji za slušnou.
Zatmavení skel je dobrá věc, v autě není taková horko, vypadá to dobře a na Ukrajině jsme od místních nebyli k rozeznání.
Řidiči v Maďarsku v pohodě, tam se mi jezdí dobře, Srbsko už je Balkán a Bělehrad je nářez. V Rumunsku se nám jelo dobře, řidiči trochu riskují a moc nedodržují rychlost, ale to mě nevadí, ba naopak. Ukrajina je kapitola sama pro sebe. Nejhorší silnice, hlavně Zakarpatí, hlavní tah Lvov-Kyjev je v pohodě.
Závěrem si dovolím malou úvahu. Jak jsem starší a starší, zjišťuji, že mě už řízení na takové vzdálenosti netěší tak jako dříve. Vlastně skoro vůbec. Ještě před deseti lety jsem to dal na jeden zátah jako nic, teď už to není ono.
Ještě poznámku k hranicím: Z Maďarska do Srbska jsme jeli přes přechod Tompa-Subotica, zdržení asi 10 minut, ze Srbska do Rumunska jsme projeli za 5 minut přes přechod Vatin-Moravita (hlavní tah Vršac-Temešvár), z Rumunska na Ukrajinu jsme jeli přechodem Halmea-Nevetlenfolu (ano, ta ves na Ukrajině se tak opravdu jmenuje) průjezd trval asi 30 minut. Hlavní kámen úrazu se tedy jevil přechod z Ukrajiny do Polska při zpáteční cestě. Nakonec jsem vybral Chyriv-Krosćienko. Za krásné dvě hodinky jsme byli v Polsku a byli bychom dříve, nebýt akčnosti polských pohraničníků. Poslali nás totiž na důkladnou kontrolu auta, dva mladší lidé v ruském autě s českými pasy jim byli zřejmě moc podezřelí. Prohrabali úplně všechny tašky, motorový prostor, místo pro rezervu. Bylo to od nich docela trapné. Ale celkově na hranicích byli všude korektní a s žádným dalším zádrhelem jsme se nesetkali. Uf.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487