od radek mb » stř bře 30, 2016 18:38
Závada v chladící soustavě snad byla úspěšně vyřešena, tak přistoupím k hodnocení vozu po 3000 km, které jsem již s vozem stihl najet.
Začnu motorem. 1,4 16 V opravdu není špatná volba. Oproti 1,5 8 V, na který jsem byl zvyklý z desítky, je tišší ( ale zvukově mi desítku silně připomíná), lépe táhne ( vždyť má také psaný výkon 65,5 kW), přijde mi svižný, žádný utahánek. Samozřejmě to ní ten zátah turbodehtu, ale mě to nevadí, nejsem žádný závodník. Samozřejmě na tah potřebuje vyšší otáčky, ne že by od 2000 nejel, ale jak to jde přes 3000, je to lepší a přes 4000 je to raketa. Jsem velice zvědav, jak si povde letos na srazu ve sprintech. Spotřebu jsem čekal přeci je o chloupek nižší, nicméně od ledna do března jezdím podle palubního počítače za 6,4 l/ 100 km, což i po přepočtení vcelku odpovídá realitě. Věřím, že v létě se dostanu ještě níže.
Podvozek je měkký a vysoký, což se projevuje většími náklony do zatáček. Také volant, respektive řízení, je až přeposilované, jde lehce, i když by ve vyšších rychlostech mělo tuhnout, jak to bývá zvykem. Po nepříjemných zkušenostech z Oktávky, kde jsem přední nárazník urval o obrubník, považuji vyšší podvozek za výhodu.
Zavazdlový prostor: no samozřejmě, není to "český sen", ale na běžné ježdění, nákupy apod. to jde. Plánuji dovybavit vozidlo hágusy a k tomu pořídit na střechu "rakev", pokud se pojede někam na dovolenou, přeci jen pro čtyřčlenou rodinu to v případě dovolené bude třeba.
Jak jsem již psal dříve, interiér Kaliny se mi líbí, není pohřební jako jsem měl u Oktávky, prostě se v autě cítím dobře. O pohodlnosti sedaček není potřeba pochybovat. Uvnitř, ač se to zvenčí nezdá, je prostoru dostatek.
Shrnutí: V Kaline se cítím dobře, auto mi vcelku vyhovuje. Pro ty, kteří chtějí zůstat orthodoxními Ladysty, ale nechtějí už jezdit v krabicích a chtějí omladit svůj vozový park, je Kalina dobrá volba.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487