Stránka 1 z 2

Kalina 1118

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 18:07
od Felix 321
Dobrý den, vlastním Kalinu sedana od 05/2007 kdy jsem ji koupil v Sadské jako novou. Do dnešního dne byla bez vážné závady (povolený šroub stěrače, výměnu baterie ještě v záruce servisem v Sadské, výměnu řemenu alternátoru, zatuhlé stěrače a chodící - nechodící stahování okna u řidiče, to vše považuji za prkotiny). Auto má najeto cca 60 000, v zimě s ním nejezdím, garážované není, stojí v Praze na ulici. Cca před měsícem se mi rozsvítila kontrolka ŘJ, nebo jak to nazvat. Na jízdní vlastnosti to vliv nemělo, jen při volnoběhu to buď mělo tendenci jako chcípnout, nebo naopak zvýšené otáčky motoru. Volal jsem do Sadské, bylo mi porazeno odpojit baterii, aby si ŘJ závadu nepamatovala. Dílo se povedlo, ačkoli jen částečně, za dva dny bez signalizace kontrolky motor při stání na křížovatce opět na 1000 ot./min. Potřeboval jsem jet mimo Prahu, dotankoval do plna Shell V Power a vyrazil. Vše v pořádku. Bohužel, 8.5. když jela žena z práce, tak se opět rozsvítila kontrolka ŘJ a auto ztratilo tah. Jelikož už předtím jsem zvažoval výměnu svíček, stalo se tak. Opět odpojena baterie. Druhý den ráno vše v pořádku, odjel jsem od domu. Po cca kilometru opět kontrolka ŘJ svítila, navíc už i blikala. Okamžitá ztráta výkonu, auto jede jako traktor, jen tak tak jsem to dotáhl zpět před dům....:(
Bohužel jsem za ten měsíc neměl čas dojet do Sadské a nechat to projet diagnostikou. Tak teď už to bude dokonce nutné. Servisu v Praze nevěřím, stačila mi jedna výměna žárovky. V Sadské auto znají, já jsem vždy s nimi byl také spokojen. Zítra, tedy ve čtvrtek 15.5. si pro auto přijede pan N. až pojede z Mělníka a autíčko si odveze k sobě aby se na to podíval...
Zde na fórum jsem se vlastně začal koukat až teprve v souvislosti, když mi poprvé začala svítit oranžová kontrolka ŘJ. Pokud má kdokoli z Vás cokoli k tomu, čím by to mohlo být, budu jen rád...
Už se mi podařilo z fóra zjistit, že Kalinám teče do ŘJ. Já zatím nic takového nespozoroval, teď si ovšem nejsem už tolik jstý...
A že by se mi chtělo dát za novou ŘJ 20 000, jak zde již bylo někde zmíněno, to se mi taky nechce. No počkám s čím přijde pan N., až se na moji Princeznu koukne....

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 18:21
od Cory
Blikanie kontrolky znamena vaznu zavadu, v tomto pripade ide o zlyhanie zapalovania. Diagnostika ukaze. Mozu to byt sviecky, kable alebo odchadzajuci zapalovaci blok. Ten sa diagnostikuje tak, ze je zaznamenana chyba zapalovania pre 1. a 4. valec sucasne, alebo pre 2. a 3. valec sucasne.

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 19:52
od Felix 321
Děkuji, nečekal jsem tak rychlou reakci. To by pak možná vysvětlovalo chod motoru jako traktor a ztrátu výkonu...

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2014 19:57
od zelvotron
Doporučuji pořádně očistit zapalovací blok, jestli to z některý fajfky neháže jiskru někam na kostru, občas se to stává. Já jsem kvůli tomu sundaval hlavu :-D Tedy ne že by tam problém nebyl, měl sem i podpálenej ventil, ale když mi to po opravě začalo cukat a blikat znova byl sem celkem na prášky, a stačilo přitom jenom otřít hadrem právě zapalovací blok :-D

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: pát kvě 16, 2014 14:48
od Felix 321
Tak včera Princezna odtažena do Sadské. Potvůrka normálně nastartovala a nechová se nijak nenormálně. Na diagnostice výpis že byl problém se zapalováním na 2. a 3. válci. ŘJ suchá, hadice též, dohodnuto s panem N., že vymění kabely zapalování a ŘJ preventivně zajistí tak, aby se do ní nedostala voda z případně kapající hadice do topení. V pondělí si pro ni jedu...

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2014 15:31
od Felix 321
Bohužel, Princezna zůstala v Sadské...:o(
Závada se při ranní projíždce projevila znovu. Zapalovací modul to není, byl vyzkoušen jiný, dokonce i zcela nový. Diagnostika ukazuje závadu zapalování na 2. válci. Zajímavé je, že při vysokých otáčkách se tato závada projevuje jen málo, nebo vůbec...

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2014 17:16
od miro263
Ja by som sa pripravil este na vymenu katu, ak sa stym jazdilo...

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2014 19:30
od zelvotron
Záleží jak moc, on zas něco vydrží, navíc stylem jakým funguje většina ME bych o tohle strach neměl. Spíš otázka co to bude, může to bejt i blbej vstřik, špatná komprese v tom válci atd, ale nebudem špekulovat, on už si s tím pan N. poradí i bez nás :)

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: úte kvě 20, 2014 16:02
od Felix 321
Tak bohužel nakonec po důkladné prohlídce chladící voda v ŘJ. Ne moc, ale přece...:(
Vyčištěno, vysušeno, proti dalšímu pronikání kapaliny obaleno igelitem, ŘJ v rámci možností přemístěna a děj se vůle boží. Domů jsem dojel, na volnoběh opět chod na tři válce, otáčky "pumpují" mezi skoro nulou a 800. V momentě, kdy překročí 1000 otáček, motor opět běží normálně...
Co dál? Nevím. Nová ŘJ? Za cenu 20 000 z Autolada CS, nebo z Německa za 13 000. Ne, to nedám. V Rusku ceny víc než přijatelné, ALE... Ale jak ŘJ dotáhnout do ČR, nedostat padělek a nepříjít o peníze...
Všem děkuji za rady, byly užitečné, nejspíš se s Princeznou rozloučím. Po sedmi bezproblémových letech mne mrzí, že jsem na to prosakování nepřišel dřív. Třeba bych dokázal ŘJ zachránit...

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: úte kvě 20, 2014 16:06
od Laďuša
Uživatel Dmatej si nechal z Ruska posílat řídicí jednotku na Kalu, tak se zkus kdyžtak obrátit na něj, určitě poradí ;)

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: úte kvě 20, 2014 16:38
od Cory
Alebo z UA ;)

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: úte kvě 20, 2014 18:58
od KULICAK
Nebo zkusit pana Vašenkova z Doks,vozí náhradní díly z Ruska a Ukrajiny na Lady a Moskviče,loni mi přivezl plastové podběhy na Kalinu.
Telefon:723 587 864
Pokud se mu nedovoláte,tak zrovna není na území ČR,chce to zkoušet.

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: stř kvě 21, 2014 01:17
od Felix 321
Děkuji Vám všem za pomoc i informace...

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: stř kvě 21, 2014 01:36
od KULICAK
Opravy řídících jednotek:
http://www.ecuservis.eu/

Re: Kalina 1118

PříspěvekNapsal: pon kvě 26, 2014 16:56
od Felix 321
Tak za víkend najeto něco málo přes 200 km, za jízdy vše v normálu, jen při volnoběhu občas motor "pumpuje". Nepříjemné je to v koloně, kdy brzdit a přidávat plyn zárověň chce trošku umu. Zajímavé je, že to "pumpování" už se nevyhodnocuje jako chyba, kontrolka ŘJ se nerozsvítila ani jednou. Princezna pryč nepůjde, ještě zvážím samoopravu stávájící ŘJ dle návodu Dmateje se kterým jsem se spojil e-mailem. A pomaličku už pokukuju i po nové ŘJ z Ruska, ta půjde do vozu pod přihrádku u spolujezdce, nikoli na původní místo.