Viz téma Beruška.
Návod je vedle tohohle téma.
Ventil volnoběhu mám nakonec původní, protože nový jsem stihl poškodit - originálnímu nebylo vůbec nic.
Bolest Kalin 1.6 8V z let 2006-2008 (plus mínus) je radiátor topení, ze kterého kape voda na ŘJ Bosch, která je namontovaná vzhůru nohama, aby toho do ní co nejvíc nateklo, a nemá absolutně žádné těsnění (ani proti prachu - to by nevadilo, stejně v ní žádnej nebyl).
Volal mi pan Nedbal, neb četl můj výkřik na Facebooku (inu, dobrý servis!
), ani jeden nevíme, jestli radiátory praskají v nějakém slabém místě (verze pana Nedbala) nebo je někde nějaké blbé těsnění nebo nedotažená hadice (verze moje). Zatím prý žádný nevytahoval.
Já zatím jen odšrouboval kryt, uviděl těleso, ale žádné další šrouby ni hadice, což mě znechutilo a kryt jsem zase namontoval
Ale podle knížky by to možná nakonec mohlo jít docela snadno, dostat se tam, tak to asi zkusím znova ... někdy ...
Jinak nová ruská ŘJ z eshopu, zakoupená v lednu, vykazuje extrémně nízkou spotřebu, sice jsem najel zatím jen 30 km, ale vypadá to slibně ... jsem zvědav, jaký bude výsledek, až najezdím víc ...
Co se klapky týče, tam se trocha usazenin nasbírá, ale nic fatálního ani po 100 000 km. Kanálek u ventilu bývá zpravidla taky čistý. Od toho máte vzduchovej filtr, ne?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).