Stránka 1 z 2

Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 11:43
od Martin Zima
Zdravím, potrebujem poradiť.
Včera po naštartovaní mojej kalinky zostala svietiť kontrolka lambda sondy, otvoril som kryt pri riadiacej páke a pozrel poistky, boli v poriadku. Ked som ich dal naspäť, kontrolka prestala svietiť ale sa mi zdá že motor moc hučí podobne ako dieslový motor až ide vyskočiť spod kapoty. Možem s tým isť do servisu? cca 45km

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 11:49
od Cory
Kontrolka lambda sondy? Skor mas na mysli kontrolku Check engine a ta signalizuje hocijaku poruchu motora, nie len poruchu LS.

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 11:51
od zelvotron
Co je to kontrolka lambda sondy? Jako Check engine? Nejde to na 3 válce? Co je to za motor 1,6 8v nebo 1,4 16v?

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 12:37
od Martin Zima
máte pravdu, pomylil som sa je to kontrolka check engine, oranžová uplne vlavo na kraji.a je to motor 1.4 16V

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 12:53
od mirozv
Čo skočiť s tým na diagnostiku? Aké kódy ošíbok zahlási.

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 14:08
od Martin Zima
No tak som chcel pozrieť sviečky, lebo to malo naozaj zvuk ako keby išiel na tri valce tak som poodpajal konektory vybral púzdra ale som zisitl že neviem kam som dal klúč na vyberanie sviečok tak som to pozapájal naspäť a len tak že vyskúšam natočiť. A pozrime sa motor beží v pohode aj kontrolka nesvieti. Ale asi s tým skočím na diagnostiku aj tak, predsa sa asi niečo udialo, tá kontrolka tam nesvietila asi len tak pre moju zábavu.

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 14:35
od zelvotron
Tak diagnostikou se nic nezkazí, osobně tipuju na nějaký vynechání zapalování, buď špatný kontakt někde, nebo to někam práská kam nemá, případně horší svíčka nebo cívka.

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 15:04
od Cory
Ono to má cievku na kazdý valec, že? Čiže bez VN káblov

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 17:14
od zelvotron
Jo, 1,4 a 1,6 16v (a je jedno jestli je to motor v desítce, prioře, nebo grantě) již mají samostatný cívky bez vn kabelů, přímo v dírách pro svíčky, kam taky občas rád prosakuje olej... Naproti tomu starší 1,5 16v má ještě klasickej zapalovací blok s kabely jako osmiventily.

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 17:46
od Cory
Tie samostatne cievky zacinaju asi s Euro4 nie?

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 18:00
od zelvotron
Jo, tak objem 1,6 taky přišel s eu4. Ale osmiventily mají zap. blok a kabely pořád.

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: ned led 06, 2013 19:08
od Cory
Keď sme už pri tych motoroch (aj ked to sem nepatri), ta 1,4 16v v Kaline je čo zač? Predpokladam, že je spravená z 1,5 16V, ale má znizený zdvih (82x66).

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2013 19:33
od zelvotron
Asi jo, osobně smysl toho motoru moc nechápu, proč tam rovnou nedávaj 1,6 16v z Priory...

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2013 22:17
od Cory
A max točiveho momentu pri 4500ot a maximalny výkon pri 5000ot. Fuj, to musi v meste žrať aj ludi na zastavkach MHD.

Re: Lambda sonda

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2013 22:40
od mirozv
toto by mal byť on, či? http://www.motors-vaz.ru/vaz11194.html