souhlas až na jednu drobnost. Vysypaný kat který chrastí a je ucpaný je většinou v důsledku spalování extremne bohate smesi ktera dohoriva jeste v katu, ten se prehreje a keramika to dlouhodobe neprezije.
Kat taky muze odejit tzv otravenim (benzin s tetraethylolovem) nebo obycejnou ztratou fuknce v dusledku opotrebeni( platiny je tam opravdu malinko a zivotnost toho povlaku na keramice je dana kvalitou a cistotou pri zpracovani
Kdyby auto zralo moc oleje tak muzes mit vysoke hodnoty HC (nespalenych uhlovodiku) a v protoze ne vsecko zvladne katalyzator spalit prvni (a u tebe jedina lambda) meri obsah kysliku v plynech a ridici jednotka upravuje smes i tak aby to nejak rozumne dohorelo v katu (strida bohatsi a chudsi smes nekolikrat za sekundu) Pri tom se pocita s nejakou beznou spotrebou oleje (0,2l na 1000km je tam rezerva aby to splnilo emise i po cca 100 000km ) slusny kat si doakze poradit i s se spotrebou oleje 0.5l/1000km tedy pri emeisni kontrole ,kdy motor bezi bez zateze, v provozu to bude horsi.
wolf
ano 8ventil 1,5 je motor ktery asi byl optimalizovany na provoz bez katu, 1,5 16v uz delalo porsche a pro euro 2 -taky mel 69kw vse ostatni upravovali rusove a vykon sel dolu aby se splnily emise. 1,6 motory jsou toho dukazem:-( maji euro 4 ale v rusku si je moc nechvali - vic to zere a jede to skoro stejne ......