STK

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod tavri » úte pro 19, 2006 12:45

Prohnal jsem to asi 6-8 km a pak to ještě nechal puštěný cca 5 minut. Zahřátý to bylo, držel jsem to při jízdě ve vyšších otáčkách.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Jiri » úte pro 19, 2006 14:54

Panove, loni jsem resil otazku katalyzatoru take, problem byl tenkrat vysoka spotreba. obaval jsem se ucpaneho katu po demontazi vypadal uplne skvele nic ucpaneho. tak tam zustal.
mel jsem ale u sebe vysledky emeisi od upneho zacaktku (auto melo 200km) pak v 25 000km, 55000km a naposled kdyz to melo 87000km
od uplne skvelych hodnot na pocatku bylo videt jak katalyzator chcipe a nakonec to bylo uplne na doraz......
Kdyz jsem s tim byl v melniku tak me vysvetlili ze udavana zivotnost katalyzatoru je 80000km. sice pry bezne vydrzi vic ale nemam se divit... bedna s vadnyma katalyzatorama v dilne davala tusit ze sem tam neco vymeni....
kdyz jsem poridil lagunu tak jsem byl na emisich taky, autak je od zacatku provozovany na LPG a ve 170000km mela emise lepsi nez lada v 50000km (za kilometry u lady rucim ... u laguny..kdo vi.... ale min to mit nebude) obe auta jsou EURO 2...
Tavri neresil bych to ..po diagnostice se uvidi .. samarackej kat 1000 + privareni priruby at nezeru a svarec ma na bavoraka za 1000 i s montazi.... furt je to levnejsi nez uplacet
a navic radsi zaplatim sikovny ruce nez individuum s razitkem
mam k uplaceni vrozeny odpor a neumel bych to
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod radek mb » úte pro 19, 2006 19:57

to Tavri:to jsou ty překvapení,o kterých jsi psal? :)
To mě popravdě nikdy nenapadlo,že by auto pouze několik let staré neprošlo přes emise...toto očekávám v dubnu,až půjdu na STK s 07.Ale v květnu mě čeká STK na 2110.Snad to nedopadne stejně... :?
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod JmJ » úte pro 19, 2006 20:24

radek mb píše:to Tavri:to jsou ty překvapení,o kterých jsi psal? :)
To mě popravdě nikdy nenapadlo,že by auto pouze několik let staré neprošlo přes emise...toto očekávám v dubnu,až půjdu na STK s 07.Ale v květnu mě čeká STK na 2110.Snad to nedopadne stejně... :?


Tak jestli si to poridil za cca 40 K, tak clovek musi byt soudny a pocitat s tim, ze do toho v brzske dobe nejakou tu desitku nasype, nez to uvede do stavu, ktery vyhovuje mu a STK :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod tonda » úte pro 19, 2006 22:22

tavri, neházej hned flintu do žita.Nevyměnuj hned katalyzátor, protože pan kontrolor emisí nemusí mít pravdu. Jsou to sice většinou vyučení automechanici, ale protože to už nedělají delší dobu - dávno jim ujel vlak. Měří jenom kouř z výfuků. Najdi si tam ve svém okolí autodílnu, kde mají diagnostický přístroj Multi - Di@g Handy od ATAL Tábor /www.atal.cz/. Tam jeď, protože tato diagnostika má program a připojovací kabel pro LADA 2110/11/12.
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod tonda » úte pro 19, 2006 23:19

tavri, našel jsem ve Studnici u Náchoda autodílnu www.sweb.cz/autodilnataclik/ která je uvedena na portálu autodiagnostiků. Pro uvedení do seznamu na portálu musí splňovat určité standarty, takže to nebude jenom taková nějaká dílna halabala. Máš to z Trutnova jen kousek 32 km, je to taky jedna z možností, spraví to a udělá STK, nemusíš se o nic starat.
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Příspěvekod tavri » čtv pro 21, 2006 13:36

@LL: Nakonce to dopadlo trochu jinak, diagnostiku jsem si udělat nenechal, protože mi to připadlo jako zbytečný pětikilo a nechal si znovu a jinde "změřit" emise. Na férovku jsem jim řekl, že mi to nevyšlo a potřebuji známku. Tak měřili, já se radši nedíval a je to doma. Hned potom jsem zajel na STK a bez závad. Díky všem za rady.
:hello1:
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Jiri » čtv pro 21, 2006 13:48

nojo... kdyz to dobre jezdi a malo zere tak nema cenu moc diagnostikovat - :-))
slysel jsem ze "dostat" emise byva drazsi - na emisni vedi kolik stoji jiny katalyzator a tak se pry nijak nepodcenuji.... mas kliku :-))) nebo zijes v levnym kraji
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod Wolf » čtv pro 21, 2006 14:02

tavri : blahopreji
Jiri píše:.... mas kliku :-))) nebo zijes v levnym kraji

:D :D :D asi v moc levnym kraji ne, Barca je odtud a ze by byla zrovna levna :D :D :D
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod tavri » čtv pro 21, 2006 14:10

Jiri: Jojo, ještě by se to mohlo nabourat jako Windows :-) Nebo blbě seštelovat ve prospěch jakoby emisí, ale v neprospěch spotřeby a výkonu. Trochu tomu nedůvěřuju - není tady "Mělník"
Stanic ME je strašně moc a pro drobného živnostníka je dobrých i těch 380 Kč oficial za měření emisí. Tolik peněz za pár minut práce a papíru :-) Spokojenost na obou stranách.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » čtv pro 21, 2006 15:10

Delší dobu pociťuju nepatrný pokles výkonu motoru, dával jsem za vinu neseřízeným ventilům. Známý říkal, že může být ucpaný kat, prý ho stačí sundat a poklepy kladivem z něj vybouchat ten humus, prý sám vypadne. Podobný bordel jsem vysypával ze shnilého výfuku zadního dílu. Spotřeba je přitom pořád stabilně nízká. Pomůže to? Lamda sonda je píchnutá v litinovém potrubí před ním, předpokládám.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Skalouš » čtv pro 21, 2006 16:05

Máš kliku, že máš Euro 2. Takže ve tvém případě by nemělo být na škodu výkonu katalyzátor vůbec nemít. Tj. v případě, že by byl katalyzátor rozpadlej, stačí vysypat zbytky keramiky z té trubky a problém je vyřešen. Problém s ekologickým svědomím si musíš vyřešit sám....

Rozpadlej vnitřek katalyzátoru jsem taky poklesem výkonu zjistil.
Během cca 200-300km výkon stále klesal až už to pak jelo s bídou na volnoběh....
Na jedničku a na volnoběh jsem dojel do servisu a tam mi kat vyměnili....

Pro Euro 3 je navíc za katalyzátorem druhá kontrolní lambda sonda.
Kdyby kat nefachal, tak se mi rozsvítí check, protože ta druhá lambda začne plašit.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » čtv pro 21, 2006 17:01

Skalouš, Wolf: Ale jak potom ošidím Lambda sondu? Není pro mě problém si kat v klidu na rampě sundat, oměřit rozměry včetně přírub a nechat si takový trubkový mezikus vyrobit. Nebude to chtít minimálně SW zásah do ŘJ?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Skalouš » čtv pro 21, 2006 17:07

Lambda o tom nebude vědět, je před katem..... Mě buzeruje u Euro 3 až ta druhá, kterou tam nemáš. :-)

Rozpadlej kat při kopnutí do výfuku chrastí jako kdyby tam byl nasypanej písek.....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wolf » pát pro 22, 2006 06:01

tavri píše:Skalouš, Wolf: Ale jak potom ošidím Lambda sondu? Není pro mě problém si kat v klidu na rampě sundat, oměřit rozměry včetně přírub a nechat si takový trubkový mezikus vyrobit. Nebude to chtít minimálně SW zásah do ŘJ?

Presne tak, jak pise Skalous, lambda bude pracovat porad stejne, o tom, co je za ni jiz nic nevi :) . Problem nasich motoru je v tom, ze jejich konstrukcni zpracovani a vznik se datuji do doby, kdy se neuvazovalo o nasazeni katu. Proto obecne behaji lepe bez nej. Ostatne vyvoj modelovych rad a vykonovych krivek motoru Lada v navaznosti na splneni prisnejsich emisnich limitu to doklada. Moderni motory, resp. motory, u kterych se jiz predpokladaji tvrdsi emisni limity maji jsou jiz konstruovany tak, ze absence katu muze znamenat i pokles vykonu (maji nepredpokladane protitlaky, a to neuvazuji dalsi lambdy u E3 a E4). W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků