Stránka 1 z 10

STK

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 07:46
od tavri
Dnes ráno jsem byl na emisích a neprošel jsem :evil: Prý mám v háji katalyzátor. Najeto má teprve 73 tis. km. Fakt skvělý auto. :roll:

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 07:48
od Pavel04
ses prvni majitel? jestli ne tak nevis co se s tim delo predtim... :|

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 08:11
od Skalouš
Tavri: Dej pak prosím na fórum, jak a za kolik jsi to vyřešil.
Mě se v cca 30000km katalyzátor zcela rozpadnul a ucpal výfuk.
Ale sváděl jsem to na hoření nespáleného LPG v katu. Vzhledem k tomu, že auto bylo "nové" a montáž LPG byla od CSautoLady schváleného prodejce, tak se mi to podařilo kat reklamovat a prachy za něj mi nakonec CS auto vrátilo. V té době byl origo kat za 12000kč. LPG jsem nakonec zahodil. (viz. příspěvky z historie). Jestli vymyslíš něco, (např. univerzální kat apod.), co by se dalo použít a není zase tak drahé, bude ti tu fůra lidí vděčná.

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 08:15
od tavri
Druhý, ale předchozí majitel s tím jezdil 2,5 roku a mělo to najeto 37 tis. a podle servisní knížky to odpovídalo. Průběžné záznamy i stav tomu odpovídal, v tom bych nespekuloval. Těch dalších 36 tis. km jsem za 3,5 roku nalítal já. Navíc první STK jsem absovoval před dvěma lety.
Teď spíš, co tím krámem dál. Sehnat někoho, kdo přimhouří oko nebo koupit novej kat :-/

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 08:24
od Wolf
To je neprijemne, tim spis, ze nevis jestli si to auto nechas. Ja to resim tak, ze mam kat ulozen v teple garazi a na emisich nemam problem. Posledne technik utrousil poznamku "vy to moc nehonite, co?" :) . W.

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 08:26
od Teepee
Nee, koupit univerzální KAT, kterej se údajně pohybuje kolem 3-4 tisíc, a sehnat někoho kdo stávající vyřízne a tento tam vloží. Jde jen o průměr trubky.
Ale pozor, na složení emisí, nemá vliv jen katalyzátor. Záleží jak jsi neprošel emisemi? Překračuje auto hodnoty ve všech režimech, nebo jen v jednom ze dvou měřených?
Další hrozby jsou vadná lambda sonda, nebo jen někde špatný kontakt a pracovní rozsah sondy v rozmezí 0,1-0,9V je najednou o mimo. A co další věci, jako čidla teploty, nebohatí se směs v důsledku chybné informace o studeném motoru?
Já bych na to šel komplexně, vyměnit jako první tu nejdražší součástku asi není to pravé.
A životnost KATalyzátoru? To je otázkou, ale 70 000km si myslím, že už nárok na výměnu je.

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 08:27
od Skalouš
Kat za 12tkč nemá smysl kupovat do auta s cenou okolo 30-50tkč.... Kdyby se to rozpadlo mě, asi bych hledal nějaké řešení do 5tkč. Někdo tu psal, že v Cs auto kupujou lidi samarácký katy a upravují pro jiná auta, že se to vyplatí. Navíc máš Euro 2, takže bych čekal, že ten kat bude jiný (alespoň cenově), než ten muj pro Euro 3.
První, co bych udělal, zeptal bych se, kolik to v CSauto stojí. Kdyby to bylo nad pět, zkusil bych nějakého garážníka, co dělá výfuky, jestli by si neporadil s nějakým univerzálem.
Jako rovnocennou variantu vidím STK v nějakém servisu koupit.

S Teepeem bezezbytku souhlasím, jen jsem předpokládal, že kat byl jako pachatel jednoznačně identifikován. :-)

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 08:31
od tavri
Skalouš: No přesně takhle to nějak zvažuji, čekám na 9 hodinu, až otevřou. Varianta s "koupením" mi jde trochu proti srsti, ale když mají rozhodovat kačky, jsem ochoten některý zásady porušit... :-)
Teepee: Nedostal jsem protokol a nic jsem neplatil. Nevycházelo to ve vysokých otáčkách, na tom displeji nevycházelo červený pole vlevo nahoře, 8-čtvercová obrazovka, předpokládám, že to je všude stejný. Druhý čtvrec zleva taky problikával červeně. Prý "Dejte si to do pořádku a pak přijeďte". V tom zklamání jsem se nezeptal, jestli jde o CO, uhlovodíky nebo já nevím co...

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 09:41
od tavri
Teď jsem provolal kde co.
CS autolada - Koněvova: Kat pro Euro2 stojí 10 papírů. Pán se divil, že na 73 tis. je v háji... Doporučil diagnostiku.
Česká Skalice - autorizovaný servis: Nemají diagnostiku, ale jsou schopni tam dát nějakej UNI asi za 2 papíry.
Hradec Králové: U Špůra mají diagnostiku a navíc měří emise, tak jsem se tam na čtvrtek ráno objednal :-)
Zkusím to nejdříve po dobrém :-D

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 10:00
od Wolf
Tak at Ti to dobre dopadne. Lambda pro GM taky neni levna zalezitost. W.

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 10:38
od Skalouš
Tavri: Se škodovkou jsem si STK kupoval a zároveň jezdil na válce a tester tlumičů jako u blbejch, ale lepší než se nechat šikanovat....

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 10:51
od tavri
Ještě mě napadlo, musel jsem večer dobít baterku, nemělo vliv na měření její odpojejí a tím následný restart kompu?

Skalouš: O tom to je, co je pro člověka morálně únosnější. A také finančně. Jedna věc je nechat si udělat službu od řemeslníka na ruku bez daní, DPH a trošku ošidit stát ve prospěch obou a něco jiného je uplatit vyloženě figuru, konajíc službu ve službách státu (STK).

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 11:09
od Skalouš
Tavri: Dodal bych morálně a finančně únosné. :-)

Jinak ten restart by snad na emise neměl mít tak velký vliv. Nechal bych to na tu diagnostiku. Další variantu bych viděl, že se technik nezvyklý na Ladu překouknul v tabulce a blbě nastavil přístroj......

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 11:50
od Brandy
Spatnej katalyzator bych nevidel jako takovej problem. Da se pouzit univerzalni. Jeho cena je asi tri tisice. Nez ho ale vymenis, chtelo by zjistit pricinu, proc puvodni odesel. Jestli neni v haji neco jinyho a spatnej katalyzator neni jen dusledek.

PříspěvekNapsal: úte pro 19, 2006 12:00
od Wolf
I ja si myslim, ze restart RJ neudela takovy rozdil v mereni. Velkou paseku udela studeny kat, ale to by mel ten technik vedet, nicmene jestli jsi tam prijel se studenym motorem ... Dobre je pred emisemi to trochu prohnat. W.