STK

Moderátor: Moderátoři

STK

Příspěvekod tavri » úte pro 19, 2006 07:46

Dnes ráno jsem byl na emisích a neprošel jsem :evil: Prý mám v háji katalyzátor. Najeto má teprve 73 tis. km. Fakt skvělý auto. :roll:
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Pavel04 » úte pro 19, 2006 07:48

ses prvni majitel? jestli ne tak nevis co se s tim delo predtim... :|
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Pavel04
 
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle

Příspěvekod Skalouš » úte pro 19, 2006 08:11

Tavri: Dej pak prosím na fórum, jak a za kolik jsi to vyřešil.
Mě se v cca 30000km katalyzátor zcela rozpadnul a ucpal výfuk.
Ale sváděl jsem to na hoření nespáleného LPG v katu. Vzhledem k tomu, že auto bylo "nové" a montáž LPG byla od CSautoLady schváleného prodejce, tak se mi to podařilo kat reklamovat a prachy za něj mi nakonec CS auto vrátilo. V té době byl origo kat za 12000kč. LPG jsem nakonec zahodil. (viz. příspěvky z historie). Jestli vymyslíš něco, (např. univerzální kat apod.), co by se dalo použít a není zase tak drahé, bude ti tu fůra lidí vděčná.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » úte pro 19, 2006 08:15

Druhý, ale předchozí majitel s tím jezdil 2,5 roku a mělo to najeto 37 tis. a podle servisní knížky to odpovídalo. Průběžné záznamy i stav tomu odpovídal, v tom bych nespekuloval. Těch dalších 36 tis. km jsem za 3,5 roku nalítal já. Navíc první STK jsem absovoval před dvěma lety.
Teď spíš, co tím krámem dál. Sehnat někoho, kdo přimhouří oko nebo koupit novej kat :-/
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Wolf » úte pro 19, 2006 08:24

To je neprijemne, tim spis, ze nevis jestli si to auto nechas. Ja to resim tak, ze mam kat ulozen v teple garazi a na emisich nemam problem. Posledne technik utrousil poznamku "vy to moc nehonite, co?" :) . W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Teepee » úte pro 19, 2006 08:26

Nee, koupit univerzální KAT, kterej se údajně pohybuje kolem 3-4 tisíc, a sehnat někoho kdo stávající vyřízne a tento tam vloží. Jde jen o průměr trubky.
Ale pozor, na složení emisí, nemá vliv jen katalyzátor. Záleží jak jsi neprošel emisemi? Překračuje auto hodnoty ve všech režimech, nebo jen v jednom ze dvou měřených?
Další hrozby jsou vadná lambda sonda, nebo jen někde špatný kontakt a pracovní rozsah sondy v rozmezí 0,1-0,9V je najednou o mimo. A co další věci, jako čidla teploty, nebohatí se směs v důsledku chybné informace o studeném motoru?
Já bych na to šel komplexně, vyměnit jako první tu nejdražší součástku asi není to pravé.
A životnost KATalyzátoru? To je otázkou, ale 70 000km si myslím, že už nárok na výměnu je.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Skalouš » úte pro 19, 2006 08:27

Kat za 12tkč nemá smysl kupovat do auta s cenou okolo 30-50tkč.... Kdyby se to rozpadlo mě, asi bych hledal nějaké řešení do 5tkč. Někdo tu psal, že v Cs auto kupujou lidi samarácký katy a upravují pro jiná auta, že se to vyplatí. Navíc máš Euro 2, takže bych čekal, že ten kat bude jiný (alespoň cenově), než ten muj pro Euro 3.
První, co bych udělal, zeptal bych se, kolik to v CSauto stojí. Kdyby to bylo nad pět, zkusil bych nějakého garážníka, co dělá výfuky, jestli by si neporadil s nějakým univerzálem.
Jako rovnocennou variantu vidím STK v nějakém servisu koupit.

S Teepeem bezezbytku souhlasím, jen jsem předpokládal, že kat byl jako pachatel jednoznačně identifikován. :-)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » úte pro 19, 2006 08:31

Skalouš: No přesně takhle to nějak zvažuji, čekám na 9 hodinu, až otevřou. Varianta s "koupením" mi jde trochu proti srsti, ale když mají rozhodovat kačky, jsem ochoten některý zásady porušit... :-)
Teepee: Nedostal jsem protokol a nic jsem neplatil. Nevycházelo to ve vysokých otáčkách, na tom displeji nevycházelo červený pole vlevo nahoře, 8-čtvercová obrazovka, předpokládám, že to je všude stejný. Druhý čtvrec zleva taky problikával červeně. Prý "Dejte si to do pořádku a pak přijeďte". V tom zklamání jsem se nezeptal, jestli jde o CO, uhlovodíky nebo já nevím co...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » úte pro 19, 2006 09:41

Teď jsem provolal kde co.
CS autolada - Koněvova: Kat pro Euro2 stojí 10 papírů. Pán se divil, že na 73 tis. je v háji... Doporučil diagnostiku.
Česká Skalice - autorizovaný servis: Nemají diagnostiku, ale jsou schopni tam dát nějakej UNI asi za 2 papíry.
Hradec Králové: U Špůra mají diagnostiku a navíc měří emise, tak jsem se tam na čtvrtek ráno objednal :-)
Zkusím to nejdříve po dobrém :-D
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Wolf » úte pro 19, 2006 10:00

Tak at Ti to dobre dopadne. Lambda pro GM taky neni levna zalezitost. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Skalouš » úte pro 19, 2006 10:38

Tavri: Se škodovkou jsem si STK kupoval a zároveň jezdil na válce a tester tlumičů jako u blbejch, ale lepší než se nechat šikanovat....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » úte pro 19, 2006 10:51

Ještě mě napadlo, musel jsem večer dobít baterku, nemělo vliv na měření její odpojejí a tím následný restart kompu?

Skalouš: O tom to je, co je pro člověka morálně únosnější. A také finančně. Jedna věc je nechat si udělat službu od řemeslníka na ruku bez daní, DPH a trošku ošidit stát ve prospěch obou a něco jiného je uplatit vyloženě figuru, konajíc službu ve službách státu (STK).
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Skalouš » úte pro 19, 2006 11:09

Tavri: Dodal bych morálně a finančně únosné. :-)

Jinak ten restart by snad na emise neměl mít tak velký vliv. Nechal bych to na tu diagnostiku. Další variantu bych viděl, že se technik nezvyklý na Ladu překouknul v tabulce a blbě nastavil přístroj......
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod Brandy » úte pro 19, 2006 11:50

Spatnej katalyzator bych nevidel jako takovej problem. Da se pouzit univerzalni. Jeho cena je asi tri tisice. Nez ho ale vymenis, chtelo by zjistit pricinu, proc puvodni odesel. Jestli neni v haji neco jinyho a spatnej katalyzator neni jen dusledek.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wolf » úte pro 19, 2006 12:00

I ja si myslim, ze restart RJ neudela takovy rozdil v mereni. Velkou paseku udela studeny kat, ale to by mel ten technik vedet, nicmene jestli jsi tam prijel se studenym motorem ... Dobre je pred emisemi to trochu prohnat. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron