Stránka 3 z 3

Re: Lada 2110 - riskol som to a zazrak už je doma

PříspěvekNapsal: pon lis 18, 2019 19:32
od valda1971
To máš Želvo pravdu a je to dáno celkovou exotičností oné 110 (111,112) a lidi na to nejsou zvyklí jako starší generace na klasickou řadu 01-07.

Re: Tak som to riskol ten zazrak 2110 sedan je doma

PříspěvekNapsal: sob lis 23, 2019 20:55
od lucifero89
Bacerley píše:Věci co som si na tom vsimol a co budem musiet opravit poprosím vaše rady:
1: zamok dveří vodica nefunguje nedá sa zamknut klucom a nejde ani ten cuplik vo dverach stlacit tak aby sa vodicove dveře zavreli
2: zřejmě budem musiet dát nastavit geometriu volant je kus dolava ked ho narovnam auto sa taha doprava
3: ked idem 100 a zrychlujem na 120 divné sa to klepe neviem či to je tou geometriouou alebo co ale ked troška pohnem volantom resp volant má iny sklon tak niekedy neklepe neviem co to môže byt
4: motor ked idem nezohreje na 90 stupnov, ked idem po městě zohreje na 90stupnov ked idem po okreske asi tak 90kmh a zapnem kurenie tak motor má teplotu asi 70stupnov
5: musím asi este vyměnit olej, filtre, a ošetřit spodok proti korozii aj dutiny čím sa to robi?
...


ad 1) Najskôr nejaká mechanická závada, to len rozobrať a pozrieť.

ad 2) Pneumatiky vyzerajú ako? Nie sú zjazdené nerovnomerne? Keď pustíš volant na rovnej ceste, tak auto niekam ťahá (bez ohľadu na natočenie volantu)? Síce málo pravdedpobné, ale môže byť aj volant zle nasadený o jeden zub, ak sa dával dole z nejakého dôvodu...

ad 3) Ak to klepe dosť, tak asi nebudú dobre vyvážené kolesá. Ale inak vo všeobecnosti, na všetkých týchto autách cítiť v rozmedzí 100-110 km/h vibrácie, aj keď je spravená geometria a vyvážené kolesá. Kolesá sa nikdy nevyvážia dokonale a pri tejto rýchlosti majú kolesá nejaké kritické otáčky, kedy sa tieto nedokonalosti vo vyvážení prejavú maximálne. Keď človek pridá ešte viac, napr. na 130 tak to zvykne zmiznúť...

ad 4) Mal som presne toto auto, ten istý motor a pokým sa auto hýbalo, tak teplota sedela celé roky ako pribitá na 75 °C. Bral som to vždy ako vlastnosť. Toto auto je EURO 3, niekde som čítal, že pri tejto norme je takáto teplota normálna, že sa zvýšila na 90 °C až kvôli norme EURO 4, pretože to priaznivo vplýva na emisie. Ale možno je to totálny blud, netuším. Chcelo by to skúsenosti ostatných ľudí, čo mali tento motor, akú teplotu mali oni...

ad 5) Na podvozok používam Bitumen v spreji určený pre autá. Na dutiny existuje tiež špeciálny sprej na báze vosku, predáva sa asi aj s metrovou hadičkou pre ľahšiu aplikáciu.

Re: Lada 2110 - riskol som to a zazrak už je doma

PříspěvekNapsal: sob lis 23, 2019 21:23
od valda1971
A jaké jsou pokroky ? Od 9.11. nic nového.....

Re: Lada 2110 - riskol som to a zazrak už je doma

PříspěvekNapsal: ned lis 24, 2019 07:30
od Dusan
Tak kolesa traba po zriet ci nemaju pukel ale bocnu deformaciu.
A daj si to vyvazit, tam kde su ochotni. Lebo standartne sa nechava 5g nevyvazenost.
Ale ide prestavit, alebo tlacidlom prepnut na skutocny mevyvazok.

Re: Lada 2110 - riskol som to a zazrak už je doma

PříspěvekNapsal: ned lis 24, 2019 08:39
od Liftback
Guma aj keď je stará a vyzerá dobre nemusí byť dobrá - stvrdne, takže vymeniť keď má viac ako cca 5 rokov, problém môže byť aj v kotúčoch (brzdách všeobecne) - skús či sa pri brzdení niečo zmení. :wink:

Re: Lada 2110 - riskol som to a zazrak už je doma

PříspěvekNapsal: pon lis 25, 2019 16:50
od zelvotron
Záleží opravdu jak moc to klepe a jestli jen trochu tak je to opravdu normální, jenom když jsem měl úplně nový ložiska kol tak to nedělalo ale vydrželo to jen pár tisíc km, jinak teda já už to asi ani nevnímám a je fakt že to poslední auto co mám to téměř nedělá. Samozřejmě dobrý gumy a vyvážený kola sou základ, ale i tak to může trochu klepat.

Ono teda stejně jezdit 110 nedává moc smysl, pětka v tý rychlosti nemá sílu a skoro jakejkoliv kopeček nebo potřeba zrychlit znamená řadit dolů, zatímco ve 130 -140 se to na pětku přeletí v klidu.

Re: Lada 2110 - riskol som to a zazrak už je doma

PříspěvekNapsal: pát bře 13, 2020 06:58
od Dřevák
Jejda, Lada 110, tak hodně štěstí :-)) K tomu klepání, já mám potlučený disky a originální kamy jsou z výroby hranatý. Teplota pod devadesát? Už mám třetí termostat a devadesát jenom do kopce.