- Ethanol vadí všem gumovým částem, s kterými přijde do styku. Od roku 2000 je v Evropě však nařízeno používat gumové části odolávající i biolihu. Do starých motorů tedy určitě ne.
- Ethanol ve své podstatě u sériového nastavení motoru nedetonuje - jeho oktanové číslo je 109.
- Zapomeňte na zimní starty
- Ethanolu stačí k hoření méně vzduchu, to znamená, že při sériovém nastavení se směs tváří jako chudá. Nejjednodušší je zvednout tlak paliva. Ideální je zvednout tlak paliva, zvednout předstih a "zvětšit" jiskru použitím lepších svíček (u zapalovacího modulu, indukčka nemá sílu). Některé řídící jednotky si s tím poradí samy natažením doby vstřiku, některé s tím mají problém už při ředění 1:1. Stejně tak u některých motorů spotřeba klesne, u jiných stoupne třeba i o litr, což pak ztrácí význam.
- motoru ethanol neuškodí, zmíněné vstřikovače jsou otázkou, já bych se toho nebál
Na čistý ethanol máme přestavěnou Isuzu Piazza, jezdí na něj s přestávkama už takřka tři roky a bez jediného problému. Krom úprav předstihu, tlaku paliva, jiskry, jsme zvedli ještě tlak turba. V zimě samozřejmě na ethanol nestartuje (jako každé jiné auto).
Já zkoušel ethanol u Opelu Corsa B 1.0 a Corsa si s ním vůbec nerozuměla. U Opelu Omega A 3.0 naopak chutnal tak, že se se sériovým nastavením dalo jezdit i na čistý, spotřeba šla o necelý litr dolů a auto jelo lépe. Během 10 000km bez jediného problému, pak šla Omega z domu.