Stránka 1 z 2

srovnání 2105/7 a 2112

PříspěvekNapsal: pát bře 12, 2010 18:32
od tarquin
Zdarec,
koupil bych si hranatýho žigula ale po ekodani už je to téměř nemožný. Proto se ptám jestli má novější řada nějaký klady jak starej žigul a to především podvozek. Plánuju výlet po špatnejch děravejch cestách a žigul je na to jak dělanej. Co na to 211x ? dík

PříspěvekNapsal: pát bře 12, 2010 19:05
od FOMA
no nevím,především je to úplně jiný auto a je v něm dost,,elektroniky,, 8)

PříspěvekNapsal: pát bře 12, 2010 19:59
od tavri
Podvozek je bytelný, testováno rovněž na východě http://moldavsko2008.wz.cz/ a ty cesty v Moldavsku, to byly opravdu mnohacentimetrové krátery do kterých jsem padal...
Desítka má svá specifika, se kterými je nutno se vyrovnat. Horší jsou jízdní vlastnosti a stabilita vozu, s krabicemi nemám zkušenost. Co do poruchovosti je to různé, např. já nemám prakticky žádné problémy, nekteří bohužel mají jen samé trápení...
Hlavně nezakřiknout, 10.3.2010 můj tacho oznámil metu 100000 km, inu uvidíme, třeba to teď začne :)

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 00:38
od karels22
Vlastnil jsem 01 02 a 05ku se všema jízda i po lesních cestách, u těchto nejvíc odcházeli rejdový čepy tak po 30 až 50tis. km. Jezdím pořád podobně a na mé 112ce je najeto 117tis a myslím že jsou origo. Já ji kupoval v 66tis. Ten podvozek asi bude skutečně bytelnej, ale myslím že mám unavený pružiny, podle fotek tady kolegů je ta moje taková keclá. Díly co jsem měnil považuji za normální. Destičky rozvoďák kotouče vejfuk diody v altiku filtry a to co každé auto. Mám 8v na lpg a spotřeba 7,5l lpg(jezdím většinou sám). Co se týká stability je na tom 112 lépe, ale taky se dost naklání (bacha na gumy) už se mi stalo že jsem sjížděl z dálnice 130km/h a žiju. Nechci toto auto někomu vnucovat, ale já bych jiný nechtěl.

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 07:42
od FOMA
no ve srovnání s krabicemi je to fakt úplně jiný-společný mají snad opravdu jen ty brzd.válečky.
Prostě je to asi tak jako by jsi srovnával Škodu 120 s Felicií.
Co se podvozku týče je opravdu bytelný-mám najeto momentálně 89 000 a zatím se měnil pouze ,,spotřebák,,(výfuk,brzd obložení+zadní válečky,rozvody a náplně)majitel předemnou měnil zadní tlumiče a to proto že chtěl at je zadek tvrdší-a to opravdu je -v mém případě o naklánění v zatáčkách nemůže být asi ani řeč :? .
Z el.závad byl měněn předchozím majitelem krok.motorek(nedrželo to volnoběh) a musel promáznout PZ pojezd okna.
Zatím nic víc tak snad to nezakřiknu. :)

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 09:36
od zelvotron
Všechno potvrzuju :) Je to sice takový dost nedotáčivý (ale hodně dělají pneu) a naklánivý, ale stopu to i drží a mimo zpevněný vozovky velice odolný, nejníž je bohužel katalyzátor, ale zatím to asi problémy nikomu nečinilo. Maximálně urveš ten plech, co je pod ním, ale pokud se bude jednat o euro 3, tak stejně dřív uhnije.
Obrázek

Vpředu před motorem je solidní trubka, na který jsou uchycený podélný ramena:
Obrázek

Pod motorem je plech, sice právě pod vanou a převodovkou má výřezy, aby se dal vypustit olej, ale vana je plechová a hodně odolná, výpustnej šroub je směrem dozadu.

No a tady je ten plech po jednom ostřejším přistání na polní cestě: :oops:
Obrázek Obrázek


ale myslím že mám unavený pružiny, podle fotek tady kolegů je ta moje taková keclá.


Obrázek

Seznam závad

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 11:04
od plavec
Mohl by pomoci můj seznam závad za 3 roky:Lambda sonda 1x,váha vzduchu 2x,radiator topení 2x,zapalovací blok 1x, křivá hlava motoru,děravá bandaska na fridex i na ostřikovače, a dnes gufero na klikovce.Zpočátku taky nefunkční větrák chladiče.Lahody jako centrál a el.stahování oken se mi vyhýbají. Najeto cca 137.tis.km. Toť můj kus.Někdo má spolehlivej kočár,jinej zas katastrofální drezínu zralou na smetiště.
Jo a desítka má výborný to autom.topení.Nastavíte třeba 28 stC a ono si to tu teplotu udržuje samo

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 14:18
od Fišer Jiří
Myslím,že o podvozek nemusíš mít strach,je bytelnej jako u krabic a dostatečná světlá výška je typická pro všechny naše kočáry.Jestli uvažuješ o koupi 211x,dej si pozor na první typy myslím do roku2002,jsou Euro2,což je za ekodaň 3000Kč.Je to stejně za 07,kterou nabízím v bazaru.To jen tak pro informaci :)

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 15:00
od FOMA
Fišer Jiří píše:Myslím,že o podvozek nemusíš mít strach,je bytelnej jako u krabic a dostatečná světlá výška je typická pro všechny naše kočáry.Jestli uvažuješ o koupi 211x,dej si pozor na první typy myslím do roku2002,jsou Euro2,což je za ekodaň 3000Kč.Je to stejně za 07,kterou nabízím v bazaru.To jen tak pro informaci :)


pěknýý lobby :D

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 15:06
od FOMA
na krabici(21061)vzpomínám s nostalgií,byla to prostě klasika,hlavně to auto mělo duši(navíc jsme jej měli od nového).A měla i kvalitní plasty oproti řadě 10 a velice rád bych se s ní opět svezl,nicméně zpátky bych již však neměnil. :)

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 17:16
od Erik
plavec píše:Jo a desítka má výborný to autom.topení.Nastavíte třeba 28 stC a ono si to tu teplotu udržuje samo


Je to skvělý jen do doby, než je žádaná teplota dosažená. Automatika pak bez varování začne pouštět do vnitřku ledový vzduch, což je dost nepříjemné. Studený vzduch proudí opět do doby, než automatika usoudí, že se zase ochladilo a přiloží. :-)

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 17:20
od plavec
Erik píše:Automatika pak bez varování začne pouštět do vnitřku ledový vzduch, což je dost nepříjemné
pokud máš puštěný výdechy na nohy, tak je to celkem jedno.A mě to nevadí. :-)

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 17:31
od radek mb
Desitka je fajn auto,modernejsi nez krabice.Ja mohu porovnavat lehko,vlastnim oboji.Podvozek je urcite bytelnej,tech ran ,co schytal na ukrajinskych cestach,to se neda spocitat.Ale je treba pocitat s tim,ze uz vsechno nelze opravit doma na koleni.

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 20:47
od FOMA
Erik píše:
plavec píše:Jo a desítka má výborný to autom.topení.Nastavíte třeba 28 stC a ono si to tu teplotu udržuje samo


Je to skvělý jen do doby, než je žádaná teplota dosažená. Automatika pak bez varování začne pouštět do vnitřku ledový vzduch, což je dost nepříjemné. Studený vzduch proudí opět do doby, než automatika usoudí, že se zase ochladilo a přiloží. :-)


Co se regulace ventilace týče,tak já a ani nikdo z osádky popř.jiných řidičů tento jev nezaznamenal :roll: no zkusím se na to zaměřit,ale nějaké výkyvy teploty jsem ještě nezpozoroval-působí to dost vyrovnaně(ale vím o čem mluvíš,poprvé a naposled jsme to zažili v klim.autobuse v Turecku kdy se bus vytopil na 25st.C a pak to seplo až teplota klesla na 18st.C-tak to byl fakt děs :x )

PříspěvekNapsal: sob bře 13, 2010 20:57
od Erik
FOMA píše:Co se regulace ventilace týče,tak já a ani nikdo z osádky popř.jiných řidičů tento jev nezaznamenal no zkusím se na to zaměřit,ale nějaké výkyvy teploty jsem ještě nezpozoroval-působí to dost vyrovnaně(ale vím o čem mluvíš,poprvé a naposled jsme to zažili v klim.autobuse v Turecku kdy se bus vytopil na 25st.C a pak to seplo až teplota klesla na 18st.C-tak to byl fakt děs )


Tak u mě to bylo dost výrazné. Když v zimě po nějaké době teplota v kabině stoupla na požadovanou teplotu, tak automatika přepla na foukání studeného vzduchu. Možná, že když to máš na nohy, tak to není tak znatelné, ale když jsi to měl nastavené na čelní sklo nebo doprostřed, tak to bylo hodně znát. Vím, že třeba Skaloušovi to dělalo také.