211x

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod franta » úte bře 29, 2005 20:56

A to jsi jel a jel a najednou škyt, prd a hotovo. Nebo jsi zastavil a potom už nenastartoval..
Zkoušel jsi tak čtvrt hodiny tomu dát pokoj a potom nastartovat s plynem na podlaze?

Franta
franta
 
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

Negativa

Příspěvekod Jiri » úte bře 29, 2005 21:43

jizdni vlastnosti:je fakt ze se auto naklani vic nez je obvykle (lidi co me potkali v protismeru rikali ze meli strach o jestli se ten tank na ne neprevrhne:-) auto ma ale omazovac zaberu ktery funguje tak ze pri vetsim naklonu ztrati vnitrni kolo kontakt s vozovkou a tak proste rychleji do zatacky nejede:-))
Jednou sem musel udelat ve 160 na dalnici "mysku" a to je zazitek na celej zivot. Auto prezilo, ja taky ale pocit bezpeci a pohody.. hmm k tomu to melo daleko. Pak me to nedalo a zopakoval jsem to na prazdne dalnici jen tak s Fabii, mel jsem strach ale ten manevr byl podstatne vic pohodovej.
Na druhou stanu s ladou se jezdi paradne ve snehu, skrz zaveje. Prorazit metrovou zavej prasanu, pak se 30 metru klouzat po navatem snehu celym spodkem auta a pak pridat plyn a hura do dalsi.. parada:-) ovsem jen do toho okamziku nez nasazujete retezy. Okolo prednich kol je zatracene malo mista (kazdy centimetr prostoru je znat a tak nasazovani zacina vyhrabavanim snehu z podbehu.) ale na druhou stranu lada ty retezy moc nepotrebuje:-)
Moje lada ma az sebou i stret s dogou ve 130km/h, odnesl to naraznik, ohnuta kapota a svetlomet... auto bylo pojizdne a kvuli tomu stretu nebylo treba ani zastavit
Brzdy.. nevim prestoze maji posilovac lidi co do lady presednou z cehokoliv jineho, budou tvrdit ze ten pedal jde ztuha. A kdyz se jede ostreji tak docela dost rychle vadnou, podle testu i zkusenosti brzdna draha je docela dlouha. Holt co neubrzdis to neukecas....
Stabilita pri bocnim vetru je i u kombiku dobra
pretacivost a nedotacivost mi neprijde nijak kriticka, ja spis pozoruju nedotacivost.
Myslim ze tyhle negativa jsou dani za vysokou svetlou vysku--170mm (felda mela 110mm) a mekke perovani.. (staci dak do kufru 100kg a couram zadek po zemi)
Takze zvetsit rozchod o 3cm, snizit o 6cm dat tvrdsi tlumice a pera, na predni napravu stabilizator mezi tlumice.. a auto bude postaveny na silnice a ne na nezpevnene prasne cesty. docela by me zajimalo jake byly jizdni vlastnosti potom!
ke spolehlivosti se nechci vyjadrovat, vim co je to smula a jak velkej by mel byt statistickej vzorek. A pri tom jak znackove servisy lada funguji (snad alespon ten Melnik je vyjimka) je zazrak ze muj motor prezil vymenu rozvodoveho retezu v autorizovanem servisu!
Jiri
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod Jiri » úte bře 29, 2005 21:54

nekdo psal ze chybi posilovac rizeni, me tedy ne. A jestli je to pro nekoho otazka bezpecnosti tak tomu nerozumim. rizeni je presne a celkem citlive reaguje na pohyb volantu.
razeni u konkurencnich vozu jde lepe ale je to vec zvyku. Krome toho ze znackovy servis odmitl opravit spatnou synchronizaci 2 rychlosti (pry to moc nevadi a je to skoda penez a prace) (nejednalo se o zaruku)
me spis vyhovuje delsi draha radici paky.. nekde jsem cetl .ze pri zarazene dvojce narazi zatazena rucni brzda do radici paky... kdybch to necetl tak na to neprijdu:-)))))
Dojem z auta dela i servis, dostupnost nahradnich dilu a sluzby prodejce...
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod martina » stř bře 30, 2005 09:05

tak se zase hlásím po delší době, koukám, že se to tu pěkně rozběhlo...
pro speedyho - jo, u auta kleknul cestou ze slovinska do chorvatska modul zapalování - jedna ze dvou cívek si nějak nedělala násilí a nezapáláila vždy, ale jen tak občas aby se neřeklo, otočili jsme to a jeli jsme domů. dneska vím, že to byla blbost protože:
1. mám pojištění zahrnující i asistenci pro případ poruchy
2. v záruce si můžeš nechat auto opravit i v cizině, dovozce ti pak uhradí náklady jako při opravě v ČR

jenže tak nějak mě nenapadlo se o tyhle věci starat u nového auta a tudíž jsme vůbec netušili co a jak.
jinak servis na lady jsme cestou domů potkali ve slovisnkém mariboru, takže asi by nebyl problém opravit ladu i tam....chybama se člověk učí....

v září 2004 jsme jeli do chorvatsko znovu - až k dubrovníku takže cca 1300 km a naprosto v pohodě. velký překvapení třeba bylo to, že i když jsme domů tu štreku jeli na jeden zátah, tak jsem vůbec nebyla rozlámaná a přesezelá.

k ceně servisu a náhradních dílů jen tolik - minulý týden jsme byli na garančce po 15 tisících, cena 530 Kč včetně DPH (olej jsme měli vlastní, ale olejovej filtr tam je započítanej) u dvou fábií u známých vyšla garančka (tedy i s olejem, ale ten mě přišel na 400,-) 2,5 a 4 tisíce podle servisu....

m.
Naposledy upravil martina dne čtv bře 31, 2005 14:33, celkově upraveno 1
martina
 
Příspěvky: 86
Registrován: stř čer 02, 2004 12:28
Bydliště: praha

Příspěvekod Skalouš » stř bře 30, 2005 09:05

Dneska v 6:00 jsem naložil na Roztylech svojí plečku na odtahovku a hurá do Mělníka. V 7:00 jsem tam byl. Odtah sponzorovala do 50km Kooperativa a tak jsem doplatil jen 300kč. Na Mělníce mě hned vzali do dílny s tím, že je to nejspíš nějaká prkotina. Chvíli se v tom šťourali až zjistili, že nejde proud do benzínového čerpadla v nádrži. Vysralo se relé v alarmu, které po odblokování alarmu pustí proud do čerpadla. Alarm je do Lady dodatečně montován v Česku. To relátko je bohužel zabudované v krabici s alarmem. Musela by se vyměnit celá jednotka a to jsem považoval vzhledem k množství krádeží tohoto typu auta za zbytečné.
Pumpu mi tedy připojili mimo alarm. Ted mám pod alarmem už jen jeden okruh.(řídící jednotku) Navíc je tam ještě k tomu originální imobilizér. Oprava trvala 10minut a domluvili jsme se, že mi jí naúčtujou až k prohlídce po 75000km. Prostě pohoda. Odtahovku jsem předjížěl cestou do Prahy kousek od Mělníka.
Opět závěr: Lada je spolehlivá, jen se do ní nesmějí dávat další dodatečné věci. (např. Alarm nebo LPG)

K Jiřímu: všechno souhlasí. Dvojku a ruční brzdu musím vyzkoušet. :-)
Posilovač mi chybí kvůli lenosti, nikoli bezpečnosti. :-)
Pod zadní péra prodávají podložky, aby to nešlo vzadu po naložení až k zemi. Stojí to asi 300kč a na jízdu to nemá negativní vliv. V neděli jsem vezl pro dědu v kufru 300kg briket a ani to neškrtalo. :-)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod martina » stř bře 30, 2005 10:09

Skalouš píše:Opět závěr: Lada je spolehlivá, jen se do ní nesmějí dávat další dodatečné věci. (např. Alarm nebo LPG)


:wink: :lol:

tak hlavně že už je to OK

jirko, to, že kostky pod tlumiče jsou super potvrzuju - pokud kufr u kombi využíváš, určitě se vyplatí je tam dát.
m.
martina
 
Příspěvky: 86
Registrován: stř čer 02, 2004 12:28
Bydliště: praha

Příspěvekod Pato » stř bře 30, 2005 10:22

To ze alarmy (ímobilizery) montovane dodatocne su smejdy a nejak dlho nevydrzia potvrdzujem.
Na dvojickach boli namontovane anglicke ORIGINAL IMMOBILISER a aj na jednej aj na druhej po case odisiel jeden okruh (ma celkom tri) Na mojej som to odpojil uplne (to mi dalo roboty kym som to nasiel - celkom pekne to zamaskovali) na brachovej som to odpojil najprv celkom a potom som mu prepojil starter nakratko a palivo a zapalovanie bol na "pipak".
Uživatelský avatar
Pato
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob bře 19, 2005 22:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Skalouš » stř bře 30, 2005 10:28

Ještě dovětek: Zase jsem v Mělníce viděl auto, kterému něco zprasil "značkový" servis. Tentokrát to byl servis v Málkově.
Pekelně mu tam zbastlili výfuk. Namísto výměny středního dílu mu to tam všelijak posvařovali z věcí, které kdesi posbírali. Chyba byla v tom, že výfuk přesně nepasoval, nebyl připevněn na všech závěsech a při propružení mlátil vzadu o podvozek.
Prostě prasečina.
Jestli to ten maník, tak chtěl, aby ušetřil, nebo jestli mu to tak "pěkně" udělali z vlastní vůle, to nevím.
Ale radši bacha na ně.

Další věc, se kterou jsem se tam setkal minule, byla Niva, kterou dovezl někdo jiný než CS Auto Lada. Ten dovozce nějak dobastloval do auta, které bylo určeno pro Rusko (a tudíž se dalo sehnat levněji) katalyzátor, aby splnil zdejší normy. Nekamarádilo to ale moc s řídící jednotkou a auto moc nejezdilo. Na Mělníce z toho byli trochu špatní, protože jsou to"Ladysti" a rádi by tomu maníkovi pomohli, ale zase firma CS auto LADA nechce sponzorovat opravu po nějakém bastlilovi. Ten chlap ušetřil asi 30000kč a teď má problém, co s tím, protože CS auto neuznává záruku na auta, které nedovezlo. A navíc nemá moc šancí skočit po tom dovozci, aby nekurvil pověst značky. Takže kdybyste někdo kupovali novou Ladu, radši se přeptejte na centrále na Koněvce v Praze, zda je prodejce autorizován u nich.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wolf » stř bře 30, 2005 11:40

Skalouš píše:Zase jsem v Mělníce viděl auto, kterému něco zprasil "značkový" servis. Tentokrát to byl servis v Málkově.

S tim souhlasim a pred Malkovem VARUJI. Mam s nimi take nemile zkusenosti. V zaruce mi vymenili chladic za nejaky opraveny (nejakym tmelem) a po zaruce se mi tmel odloup a musel jsem koupit novy. Dlouho jsem litoval, ze jsem si puvodni radeji neopravil sam. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

termostat

Příspěvekod Jiri » stř bře 30, 2005 13:56

s narustem dennich teplot jsem zacal pozorovat zvysujici teplotu chladici kapaliny, pro 90 km/h na petku mirne do kopce to zapinalo vetrak.
Vymenil jsem termostat a vse ok, teplota je ted kolem 90 (tak nizky nikdy pred tim nebyla (termostat je z mosazneho plechu, voda kolem nej nikde neutika)
btw asi dostal zabrat v zime kdyz jsem nakrmil zepredu chladic snehem a ten pak zamrzl a i pod predni maskou jsem mel kostku ledu. na chvili se to ohralo az moc a to asi termostatu nedelalo dobre.
Jiri
Skalousi ja si fakt nemyslim ze LPG by nejak skodilo motoru nebo ridici jednotce. Problem je v tom za zastanci klasickych benzinovych aut vi ze spoluprace s jakoukoliv LPG ridici nebo oblbovaci jednotkou prinasi problemy a tak se hadaji kdo ty problemy ma resit. (v servisu at se staraji o to aby auto jezdilo na benzin a lpg dilna aby LPG neskodilo a jezdilo jak ma.
Nedavno psal nekdo na LPG konferenci jak se zmenil pristup servisu k zakaznikovi kdyz si do BMW dal namotovat LPG (neco na zpusob zas ten debil co zkurvil auto nejakym plynem) Ja rikam ze kdyz se mesicne najede par tisic km tak to za to stoji. (me LPG usetrilo 15000 za novou nadrz) pneuservis mi nadrz promackl kdyz daval auto na hever ale projevilo se to asi tak za mesic. Mohl jsem si v klidu jezdit celou zimu na LPG vcetne startu s odpojenym cerpadlem a pockat nez najdu dobrovolnika co nadrz zavari.
Nova je jen komplet s cerpadlem a to je poradna palka!
Btw mozna me budou cekat nove tlumice, vzlina z nich olej.
co doporucujete? orig ruske ..nebo koupit 2x drazsi Sachse? mate nekdo zkusenosti?
Jiri
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod Skalouš » stř bře 30, 2005 14:10

Souhlasím, že LPG neškodí motoru, ale jen mým nervům.
Už nemám sílu lítat mezi Mělníkem a Strakonicema a vesti spor, proč auto nejede. Zda je to LPG zařízením nebo Ladou. Když tam není LPG, nechám auto odtáhnout do Mělníka a tam mi ho dají dohromady. (viz. dneska)
Současný stav mého LPG zařízení je takový: když ujedu 100-200km na LPG musím zrestartovat Lada počítač na výrobní hodnoty (odpojit na chvíli baterku), aby auto vůbec nastartovalo. Nemám odvahu ho dát na Harfu a do Strakonic se mi nechce, protože ten "výlet" je bez záruky, že mi to opravěj, protože auto na plyn normálně jede, tak přece "nemůže" být chyba v LPG.....
Navíc když jsem po 50000km na LPG prošel účetnictví, zjistil jsem, že zvýšené náklady na údržbu mi skoro vyrovnávají cenu provozu k hodnotě, kterou bych zaplatil, kdybych jezdil jen na benzín.
A to k tomu ještě nepočítám o jaké peníze přijdu, když jsem v servisu namísto ve své kanceláři....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Rez

Příspěvekod Jirka K » stř bře 30, 2005 15:51

Díky za odpovědi, ještě mi stále vrtá v hlavě jedna věc - už jsem se na to ptal na minulém fóru ale došlo docela málo odpovědí - jaké máte OSOBNÍ zkušenosti se rzí. Můj kamarád mě přesvědčuje, že mají v Togliati poněkud problém s pozinkem a že plechy mají tendenci "kysnout". Nepočítám ten zadní stěrač - to je kosmetika a navíc za pár korun, ale myslím všechno ostatní. Vzhledem k socioekonomické situaci a obvyklému ročnímu počtu kilometrů to vypadá, že pokud ladu koupíme, tak by měla vydržet 10-15 let (alespoň jako ta minulá). Vydrží to i kastle ? Prosím co nejvíc odpovědí ! :wav::wav:
Jirka K
 

LPG, koroze, atd

Příspěvekod Jiri » stř bře 30, 2005 16:49

No docela by mě zajímalo jaké všechny věci se ti promitly do zvysenych nakladu na LPG.. možná že u mě by vyfuk bez LPG vydržel o rok dele, zažil jsem jen jeden zpětný zášleh ( prasklo tělo filtru a to se dalo opravit) cca při 20000km a souvislost s tím že se mi posr. vaha vzduchu.. nevim bylo to až při 40000km nedaval bych to do souvislosti.

lpg mě stojí navíc sem tam revizi , jednou za dva roky emise a na podzim jsem nechal měnit membrany (po 60000km)
plyn se tvari porad stejne jako na benzin ..no asi mit podobne problemy jako pises ty.. nevim..nekde tam bude neco blbe zniceho nic si to o reset nerekne kdyz to pred tim chodilo ok. Navic osmiventil se na LPG chova stejne dobre pri rozjezdu jako pri max vykonu.

A ted rez:-) myslim ze od zinkovani kastle jsme si silibovali vic.
raminko zadniho sterace asi zase obrousim a nabaravim aby z nej netekla rez po aute. okolo celniho skla pod gumou jsou stopy rzi , stejne tak predni sloupek jak je spojovanej. taky mam dojem ze lemy prahu jsou mistem kde to asi zacne reznout. nechal jsem to kdysi nastrikat ale ona standardni ochrana byla dost mizerna. Zadny plastizol nebo neco takoveho, pozink, cerny lak a je to. Uvidime za dalsi 4 roky (pokud na to budu mit nervy)
Jiri

A hagusy na strese..desny mam je oloupany hlinik tam koroduje o 106:-(
Mozna co kus auta to unikat...
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod Jiri » čtv bře 31, 2005 00:16

cena palubniho pocitace ..no kdyby jich rocne delali 200 000 tak je to sice neni kusovka a musi to byt drahe. neco vim o vyvoji tehle elektroniky a o cenove strategii. nic jineho tam proste neporidite.
reault z turecka nebo rumunska ma jednu obrovskou vyhodu servisni sit a sit obchodu po celem svete. navis nejake dily budou unifikovane se starsimi modely, budou dily z druhovyroby a budou levnejsi. Kdybch mel thalii tak koupim nadrz na vrakovisti za 1000 -2000kc a nebudu hledat nekoho kdo ji zavari. lad je malo a vrakoviste na 2110 atd nejsou.

za 250000 kc mate par let stareho passata, lagunu, volvo nebo nejakyho japonce s ABS, s airbagama a s klimatizaci. Auto bude mit 150 - 200 000km a vetsinou dalsich 200 000 vydrzi motor i prevodovka. je to ale sazka do loterie...
Na ladu mate 2 roky zaruku a behem te doby muzete buzerovat prodejce i servisy, po tech 2 letech ji prodate tak za 120 000
tezka volba.....
je otazka kdyz zacne lada viditelne reznout..v ten moment se prodava blbe
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod franta » čtv bře 31, 2005 07:00

Kola litá i ocelová nikdy problém neměla u mě, možná dříve. Počítač, ten potřeba není, je to informativní věc. S tou rzí. Nebudeme si nic nalhávat. Auto je pozinované, ale kromě podběhů a spodku(prahy). Takže do podběhů úmělé vložky a spodek +lemy prahů nějak ošetřovat každý 2 až třetí rok + stříkat dutiny. 10 let to určitě vydrží a potom uvidíme.
Franta
franta
 
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků