lada 110 1,5 16v 2000

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod miro263 » ned lis 01, 2009 20:29

FOMA píše:nebo v kontaktu


Toto si uz skusal???

Taky kontakt na akumulatore dokaze divy. Na Felicii som mal podobny problem.

Zapol som zapalovanie, vsetko sa rozsvietilo a ale ked som otocil na startovanie, tak nic. Iba osvetlenie budikov prebliklo....
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Uživatelský avatar
miro263
 
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie

Příspěvekod FOMA » ned lis 01, 2009 21:03

no myslím,že je to asi tak jak zde říkal želvotron,esi hledá startér pod volantem.... :roll: ......no opravdu by to měl dát odborníkům 8) protože spravovat něco co nevím ani jak vypadá natož jak funguje to je opravdu :Hangman: a bude to i v tomto případě mnohem levnější :wink:
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Čahoun » pon lis 02, 2009 00:36

Petr HC píše:.....relé starteru jsem bohužel nenašel....

Pánové pozor!!!! Jedno relé starteru je nacpané hned vedle pojistkový skříňky!!! Nevim na co tam je, funkci jsem nepochopil, protože spíná samo sebe, každopádně mě zlobilo. Na kontaktu tohoto relé vznikne zřejmě velký úbytek napětí a silový kontakt na starteru se nespojí, i když cvaká. Relé se nechá vypojit, jezdím už dva roky bez něj, spojí se dva silné dráty co do něj vedou(jsou myslím oba červené), pak závada zmizí. Třeba to pomůže.....??? :?:
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Čahoun
 
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

Příspěvekod Petr HC » pon lis 02, 2009 10:52

[quote"Petr HC"] Obávám se že pomůže - vypálit spínací skříňku.:?:[/quote]
Beru zpět - všechno je jinak. S hrůzou jsem zjistil, že spinač/zasouvač pastorku se spíná "naostro" přes spánací skříňku. Nevím tedy jaké relé Čahoun přemostil. U své 2112 jsem odpojil červený vodič (50) a nic necvakalo a napětí při klíčku v poloze startování se na něm objevilo. Potvrdil jsem si to i na ruském schematu na stránce http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html , kde je popsána rozborka/sborka starteru. Dělá to na mne dojem, že elektromagnet na starteru má pomocné vinutí - viz obr. ,které zajistí minimální počáteční proud a posléze sepne silové vinutí, které způsobí zasunutí pastorku. Podle obr. to ale moc logicky nevypadá. Až budu mít více času, zkusím změřit "záběrový" proud tekoucí spínací skříňkou, ale to bez osciloskopu nebo odpojení hl. vinutí starteru nebude možné .
Přílohy
starterzap.jpg
Naposledy upravil Petr HC dne pon lis 02, 2009 13:14, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Raduz » pon lis 02, 2009 12:34

Startér jsem náhodou dělal, doporučuji předem pořídit 15 ořech na golu.

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8718

Je to brnkačka :D :D :D
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvekod Saša » pon lis 02, 2009 16:36

Ano , některé vysouvače startérů mají opravdu v sobě dvě vinutí kvůli úspoře proudu . Obyčejně je to zapojeno tak že napřed teče velký proud , aby přitáhl silové kontakty . Poté se uvnitř rozepne kontakt přemosťující část vinutí elektromagnetu a tím pádem klesne proud držící vysouvač . Pokud se tenhle "rozpojovač" poškodí tak obyčejně nemá vysouvač takovou sílu aby přitáhl kontakty a jen slabě cvaká .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod FOMA » pon lis 02, 2009 18:21

Petr HC píše:[quote"Petr HC"] Obávám se že pomůže - vypálit spínací skříňku.:?:

Beru zpět - všechno je jinak. S hrůzou jsem zjistil, že spinač/zasouvač pastorku se spíná "naostro" přes spánací skříňku. Nevím tedy jaké relé Čahoun přemostil. U své 2112 jsem odpojil červený vodič (50) a nic necvakalo a napětí při klíčku v poloze startování se na něm objevilo. Potvrdil jsem si to i na ruském schematu na stránce http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html , kde je popsána rozborka/sborka starteru. Dělá to na mne dojem, že elektromagnet na starteru má pomocné vinutí - viz obr. ,které zajistí minimální počáteční proud a posléze sepne silové vinutí, které způsobí zasunutí pastorku. Podle obr. to ale moc logicky nevypadá. Až budu mít více času, zkusím změřit "záběrový" proud tekoucí spínací skříňkou, ale to bez osciloskopu nebo odpojení hl. vinutí starteru nebude možné .[/quote]

No tak to pokud by byla pravda tak je to pro mě zděšení :shock: a divím se že takový proud a hlavně tak dlouho by řada 110 vydržela :shock: ,takhle natvrdo co vím z praxe a pamatuju si měla snad naposledy Škoda 445 Octavia z 60tých let :o
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Petr HC » pon lis 02, 2009 21:17

FOMA píše:No tak to pokud by byla pravda tak je to pro mě zděšení :shock: a divím se že takový proud a hlavně tak dlouho by řada 110 vydržela :shock: ,takhle natvrdo co vím z praxe a pamatuju si měla snad naposledy Škoda 445 Octavia z 60tých let :o

Netřeba se děsit, jde o moderní konstrukci starteru jak jsem naznačil a potvrdil Saša.
Zkus se poprat s "bukvami"- poslední tři slova vše potvrzují.
Стартер – четырехполюсный четырехщеточный электродвигатель постоянного тока с возбуждением от постоянных магнитов, с планетарным редуктором, роликовой муфтой свободного хода и двухобмоточным тяговым реле.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod FOMA » pon lis 02, 2009 21:50

no,bukvy ještě jakž takž zvládám :) i když některé technické výrazy mi nic(obecně) neříkají,ale to je standartní problém asi všech jazyků :wink: ,nicméně to že cívka spínače má dvě vinutí není žádná novinka,používaly ji i spouštěče škoda(120M a Fav.),ale i tak se divím,že tam to relé není :?
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod FOMA » pon lis 02, 2009 21:56

no a ještě bych i dovolil poněkud,,štiplavou,,poznámku,že většina výrobců s reduktorovými spouštěči při takovém obsahu motoru používá akumulátor o kapacitě 45Ah :twisted: ,nicméně 55Ah mě sedí lépe 8) a jsem taková stará škola,takže motory s obsahem 1,5-4,6 mají mít batt.55Ah :)
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod ursusarctos » stř lis 04, 2009 22:22

olala tady se rozjela pěkná diskuze,kdyby někoho zjímalo,že jsem se díval pod volant kvůli kabelům jestli nejsou poškozené.ke startéru se nemůžu dostat kvůli nosiči vzduchového filtru nerad bych ho urval je na nějakých špuntech či co.Každy se přeci nerozumí motorům,ale být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy.jinak díky za příspěvky
ursusarctos
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv črc 30, 2009 09:28
Bydliště: Příbram

Příspěvekod Saša » čtv lis 05, 2009 11:04

ursusarctos píše:být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy

No vida . Startér je také elektromotor . Takže žárovku nebo měřák do ruky a za chvilku je jasno .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » čtv lis 05, 2009 17:49

ursusarctos píše:olala tady se rozjela pěkná diskuze,kdyby někoho zjímalo,že jsem se díval pod volant kvůli kabelům jestli nejsou poškozené.ke startéru se nemůžu dostat kvůli nosiči vzduchového filtru nerad bych ho urval je na nějakých špuntech či co.Každy se přeci nerozumí motorům,ale být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy.jinak díky za příspěvky

Ten faston na vodiči k elektromagnetu srarteru se dá vytahnout a nasunout zpět směrem od čerpadla chladiva. Jak demontovat krabici vzduchového filtru bez poškození těch "špuntů" to by mně také zajímalo.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod plavec » pát lis 06, 2009 22:05

Petr HC píše:Jak demontovat krabici vzduchového filtru bez poškození těch "špuntů" to by mně také zajímalo

Mormálně ji opatrně vytáhnout a zpátky už se ty špunty dávaj blbě.Chtělo by to si pomoct šroubovákem.Já ty špunty teda neutrhnul při demontáži.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků