Stránka 1 z 4

LADA 110, 1.5 8V, 1998

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2009 19:45
od adman
Ahojte,

asi pred 2 tyzdnami som kupil LADU 110 atd, :). Vyzera to ako perfektne vozidlo. Caka ma teraz vymena vzduchoveho, palivoveho a olejoveho filtra + vymena mot. oleja.

Teraz nejake chyby.

Hned po otoceni klucom v zapalovani sa rozbehne nejaky ventilator nad zadnymi sedadlami. Takto, voz ma nejaku teplotne nastavitelnu poloklimu, ked mam nastavenych cca 20 stupnov, tak musim otvorit okno. Ked nastavenie teploty pretocim az na koniec "cervenej zony", tak ten ventilator ide tichsie ale nikdy sa to nevypne. Na paneli mam sice tlacitko ktore by mohlo symbolizovat klimu (su na nom tri sipky v kruhu) alebo cosi podobne, ale po jeho stlaceni sa uz nic nedeje, nedojde ani k vypnutiu toho ventilatora. Som treti majitel, druhy majitel sa udajne vozil pri stiahnutom okne. Mozno sa s tym pohral prvy majitel a prerobil si to podla obrazu svojho, ale ja to chcem dat spravit autoelektrikarovi. Neviem vsak ci s tym vobec pohne. Nemam ani manual, teda ho nemam ani ako nasmerovat.

Taktiez mi nefunguje klakson, na palubnej doske mi asi nejde ukazovatel zaradenej rucnej brzdy (ak tam vobec je). Bez manualu je veru tazko :shock: Taktiez sa mi nespusta jedine prave zadne okno, ale tam moze byt len nejaka drobnost.

Ako celok je to fajn auticko, uvidim co este vyskoci v ramci programu Urob si sam :)

Mozno mi s tou klimou budete vediet poradit. Tu som zatial nijaky podbny problem nenasiel.

Vdaka.

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2009 20:12
od zelvotron
Vítám tě a gratuluju.

Ten ventilátorek na strope žene vzduch na čidlo od automatickýho nastavení teploty. Měl by se vypnout v krajních polohách ovladače teploty (modrej a červenej puntík), aspoň u novějších to tak je.

Ten blok s kruhovýma ovladačem pak podle toho hýbe elektromotorkem s klapkou, která v určitým poměru rozděluje vzduch, kterej jde do kabiny přímo a kterej jde přes těleso topení.

PříspěvekNapsal: pon čer 08, 2009 21:09
od DJW
Ahoj, vitaj v klube :)

Rozober tu ciernu skrinku a prestrekni to WDckom, nie je to trvala oprava, casom zacne znovu, ale aspon docasna pomoc.
Na vela podobnych drobnych much tu najdes navody, takze citaj, citaj, citaj (skor ako zalozis novu temu).. A usetris kopec prachov za servis.

Kedze si z Presova, na Ukrajinu to mas na skok, inak vyzera to ze ja tam budem chodit castejsie, nabuduce mozme skocit spolu.

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2009 06:33
od Erik
To tlačítko se třemi šipkami v kruhu by mělo být na vnitřní cirkulaci vzduchu. Jinak o nefunkčním stahování oken tu nějaké čtení najdeš.
Nastavená teplota spolepracuje s tím čidlem, jak otom psal Zelvotron. Ale nechladí to, jen to topí. Já měl opačný problém, že i v zimě mi přišlo, že to topilo méně. Ta teplota na jednotlivé stupně na tom kruhovém červenomodrém ovládači teploty, tak se nechá ještě korigovat, když vytáhneš celý ten blok ovládání topení a z boku je šroubeček, kterým si můžeš teplotu bd zvednout nebo snížit.
Hodně štěstí a spokojenosti s Ladou.

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2009 07:34
od zelvotron
Ještě k tomu tlačítku s kolečkem co je vedle ovladačů teploty a větráku. Jak píše Erik je to vnitřní cirkulace, když je zmáčknutý nasává to vzduch z prostoru přihrádky v palubce, když zmáčknutý není tak zvenku. Ty by jsi ho měl mít vzhledem k roku výroby skoro jistě zapojený, novější modely to tlačítko mají nefunkční nebo už ho vůbec nemají, protože mají jiný topení.

To jestli máš auto s vnitřní cirkulací poznáš snadno: ze sacího potrubí musí jít taková (většinou bílá) tenká hadička do takovýho válečku na stěně (koberci) co je mezi motorem a kabinou, odkud ta hadička vede dál směrem k pravýmu tlumiči a mizí za tím kobercem. Do toho válečku taky vedou dva dráty. (zkráceně: ta klapka co přepíná vnitřní cirkulaci je ovládnaná podtlakem ze sání přes elmag. ventil)

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2009 09:27
od adman
Dik chlapi,

sa to konecne vyjasnuje s tou elektrinou a topenim :D

Dnes som kupil olej Valvoline 10W-40 dufam ze bude OK. Taky mi ktosi poradil. Predchadzajuci majitel jazdil dost malo, teda nemenil ani olej, caka to na mna :)

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2009 16:20
od Raduz
Gratuluji, sem si myslel ze spíš začneme s desítkovou řadou vymírat, ale koukám že se docela rozrůstáme :D

Je zajímavé že každý kdo 10. koupí tak se hned se ptá co to je, já už točím 92.tis km a nevím o ní, asi se budu muset podívat jestli vůbec funguje :D

Volnomyšlenkář dokonce po ní pojmenoval své vlákno :mrgreen:

PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2009 17:08
od plavec
Raduz píše:sem si myslel ze spíš začneme s desítkovou řadou vymírat, ale koukám že se docela rozrůstáme

Taky si říkám.
adman, Zdravím Tě přeji hodně kilometrů bez poruch a nehod.A neboj občas Ti z toho auta něco upadne, ale to vůbec nevadí, ono je tam stejně polovic věcí navíc. :lol: Ne, dělám si srandu s tím padáním.
Větráček jsem naolejoval olejem na šicí stroje a jízdní kola.Ovšem je to jen dočasné řešení.
To okno si myslím je zbytečný dávat do servisu spravit.Sundáš vnitřní kliku dveří (pod zaoblenou plast.krytkou povolíš dva šrouby na křížák), pak odšroubuješ dole ten černý plast- ten kryt repráčku a kapsu v jednom - opět křížák- jeden menší v rohu u toho repráčku pak samotnej repráček (4x menší křížák)a pak větší 3šrouby dole na tom lemu, povytažením dostaneš tu kapsu dolů a pak jen vyšroubovat "camprdlík" na zamykání dveří a strhnout tapec dolů (je tam na stromečkách), Možná tam pak budeš mít černou folii a jseš u toho mechanismu a uvidíš co a jak :wink:

PříspěvekNapsal: pát črc 03, 2009 22:03
od adman
Chalani, doteraz dik za kazdu pomoc a radu.Ta moja Ladenka - Nastenka ide ako "perun" :O) . Este mam vsak (zatial) jednu otazocku:

Vdaka tomu, ze nemam ziaden manual, netusim, na aky tlak mam hustit pneumatiky? Co uvadza vyrobca, pripadne aky tlak v pneu 110tke vyhovuje ? Este raz vdaka :)

PříspěvekNapsal: sob črc 04, 2009 12:18
od plavec
správnej tlak mi přijde tak 2,1 předek a 2,0 zadek.na dveřích zevnitř máme nálepku (v rohu) a tam se mi zdá máme každej stejnak jiný hodnoty. :lol:

PříspěvekNapsal: sob črc 04, 2009 14:58
od miro263

PříspěvekNapsal: sob črc 04, 2009 19:00
od Vláďa B
Vítej mezi námi. Co se týká tlaku v pneu, na dveřích u řidiče je tabulka s hodnotama. Já mám 112 a je tam u předních i zadních tlak 2,0.

PříspěvekNapsal: sob črc 04, 2009 21:45
od Chester
Vláďa B píše:předních i zadních tlak 2,0.

i já se hlásím k těmto hodnotám :)

PříspěvekNapsal: pon srp 03, 2009 12:08
od Milo
ahojte ja som dával tlak na 2at. ale na pohľad boli dosť mäkké tak ich tlačím na 2,2
a mam aj manuál /knižku/ ale tam som sa tlaky nedočítal ani pri dverách som ich nenašiel - mám 111

PříspěvekNapsal: ned srp 23, 2009 11:02
od adman
Ahojte, tak som tu zasa s otazkou k tej mojej 110tke. Co indikuje na palubnej doske kontrolka cerveny vykricnik v kruhu ? Len predpokladam, ale istotu nemam, ze je to indikator rucnej brzdy. Pretoze mi tato kontrolka od istej doby svieti pocas jazdy bez prestania. Tusim, ked som siel dolu kopcom na volnobehu, tak zhasla. Inak v kuse vysvecuje. Moze byt zaseknuta rucna brzda alebo nejaky iny pruser ? Auto sa sice chova ako pri "skakacom benzine" ale moze to byt aj z mojej strany chyba, ked nedobre doslapnem spojku. Neviem. Vdaka za rady.